1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A játék

Útmutató pedagógusoknak a játék szerepének, alkalmazási lehetőségeinek bemutatásához

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tárogató Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 81 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN: 963-8491-35-3
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

E könyv a nevelési és oktatási folyamatokban sikeresen alkalmazható legfontosabb játékokat és a játékokkal kapcsolatos alapismereteket, alapfogalmakat mutatja be. Felvázolja a játéktervezési alapelveket, miközben kitér a játékokban rejlő pedagógiai lehetőségekre és korlátokra is. Nem recepteket, hanem ötleteket kíván közreadni a különféle általános iskolai és középiskolai oktató játékok tervezéséhez, elkészítéséhez. A könyv elsősorban a pedagógusoknak készült, de haszonnal forgathatják a szülők és a játék iránt érdeklődő főiskolai és egyetemi hallgatók is.

Tartalom

Előszó 5
Lehetőségek és korlátok a hazai játékkultúra kiterjesztésében 6
Bevezető 7
I. ELMÉLETI ALAPOK
A.) A játékfogalom értelmezéséről 9
B.) A játék és szimulációval összefüggő aktivitás 10
C.) A játékok, játékfajták osztályozása és a különféle játékformák 13
D.) A játék- és szimulációs gyakorlatok a nevelési és oktatási folyamatokban 19
E.) A pedagógiai követelményrendszer és a játék-szimulációs gyakorlatok 20
II. A PEDAGÓGIÁBAN SIKERESEN ALKALMAZHATÓ JÁTÉKOK
A.) A játékok kiválasztása 22
B.) A kártyajátékok 23
1. A kártyajátékok pedagógiai felhasználásának lehetőségei és korlátai 23
2. A kártyajáték struktúrák 24
a) A bridzs és a whist típusú struktúra 24
b) A póker, a huszonegyes és a römi típusú struktúra 24
c) A „vidám családok" és a „snap" típusú struktúra 27
3. A kártyajátékok tervezésének „ökölszabálya" 29
C.) A táblajátékok 30
1. A táblajátékok pedagógiai felhasználásának lehetőségei és korlátai 30
2. A táblajáték struktúrák 30
a) A „scrabble" és „go" típusú struktúra 30
b) A MONOPOLY (CAPITALY), ludo, kígyók és létrák típusú struktúra 31
c) A sakk típusú struktúra 33
3. Táblajátékok a pedagógiában (Alkalmazási példák) 34
a) Verseny (lépegetős) táblajátékok 34
b) Taktikái táblajátékok 45
4. A táblajátékok tervezésének „ökölszabálya" 48
D.) Dominójátékok 49
1. A kínai dominó 49
2. A „dominó-elv" alkalmazásának lehetőségei a pedagógiában 51
E.) Logikai játékok 52
1. Mátrix játék 52
2. Geometriai játékok 53
3. Tangram 56
F.) Kooperációs játékok 57
1. Az elvarázsolt kastély
2. Betakarítási játék 60
3. Gyönyörű világunk 61
G.) Kommunikációs játékok 62
1. Hol a szemüvegem?
2. Az elveszített tárgyak 64
H.) Játékok papírral és ceruzával 66
1. Körök és keresztek 66
2. Dobozok 66
3. Csíráztatás 67
Felhasznált forrásmunkák
A) Felhasznált könyvek, jegyzetek 68
B) Felhasznált cikkek, tanulmányok 68
Függelék
I. Játéktervezési algoritmusok 70
A.) A játékok, szimulációk és esettanulmányok rendszertervezési megközelítése 70
B.) Paradigma játék, szimuláció tervezése 75
C.) Tantervre szabott játéktervezés 78
II. A könyvben szereplő és kereskedelmi forgalomban beszerezhető játékok forráshelyei 80
III. Játékkal kapcsolatos angol nyelvű periodikák 80

Bartha Árpád

Bartha Árpád műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bartha Árpád könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem