1.068.031

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Herbart-Ziller-Rein-féle didaktikai elmélet és gyakorlat/Földrajz a középiskolák számára II.

Tanítók és tanítónövendékek számára/A földségek és tengerek leirása a II. és III. osztály számára/Tanterv, utasítások és a Kogutowicz-féle térképek szerint

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Lampel Róbert (Wodianer F. és Fiai) Cs. és Kir. könyvkereskedése-Kogutowicz és Társa Magyar Földrajzi Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 508 oldal
Sorozatcím: Népnevelők könyvtára
Kötetszám: 13-14
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Két mű egy kötetben. Az első kötet nyomatott Wodianer F. és Fiainál, Budapesten. Ismerteti Krausz Sándor ált. tanítóképző-intézeti tanár. A második mű kiadási éve 1901. Kiadta Kogutowicz és Társa Magyar Földrajzi Intézete. Nyomatta Révai és Salamon könyvnyomdája, Budapesten. 145 fekete-fehér képpel illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az 1990. év nyarán a vallás- és közoktatásügyi m. kir. miniszter két állami tanítóképző-intézeti igazgatót és három tanárt, köztük engemet is, kiküldött a jenai egyetem pedagógiai szemináriumában... Tovább

Előszó

Az 1990. év nyarán a vallás- és közoktatásügyi m. kir. miniszter két állami tanítóképző-intézeti igazgatót és három tanárt, köztük engemet is, kiküldött a jenai egyetem pedagógiai szemináriumában rendezett nyári tanfolyamra azon kötelezettséggel, hogy tanulmányainkat és szerzett tapasztalatainkat azután itthon a hazai közoktatásügy javára gyümölcsöztessük.
Mi állami kiküldöttek még az előadás megkezdése előtt megbeszéltük és megállapítottuk Jénában, hogy mindegyikünknek egy előadást különös figyelemmel kell kisérnie. Vissza

Tartalom

A Herbart-Ziller-Rein-féle didaktikai elmélet és gyakorlat tanítók és tanítónövendékek számára

Szerző bevezetése 3-14
II.
Oktatásügy
1. Bevezető elmélkedés 15-18
2. Iskolaszervezet 18-21
3. Iskolai közigazgatás 21-26
III.
Elméleti paedagogia.
4. A módszerről általában 26-29
5. A nevelő-oktatás czéljáról szóló tan 30-42
a) A nevelés czélja.
b) Mikép függ össze a nevelés czéljával oktatás czélja ?
6. A nevelő-oktatás eszközeiről szóló tan ... ... 42-72
A tanterv elmélete. - A gyermek lelki fejlődésének fokozatai. - Művelődéstörténeti fokozatok. - A konczentráczió elmélete. - Tantervi példa.
7. A tanítási eljárás elmélete. - Formális fokozatok 72-94
Az oktatás anyagának tagolása methodikai egységek szerint. - Pótló tananyag. - Czélkitűzési tabellák.
IV.
Mintaleczkék és módszertani megjegyzések az I-VIII. Sohuljahrból.
I. iskolai év.
1. A Talált madár . . . czimű népmese 95-104
Megjegyzések a mesék tanítására.
Természettani tárgyak tanítása. (Szülőföldismertetés, szemléleti oktatás.)
2. Az isicolaszoba. Az eisenachiak szerint - 106-107
3. A szoba, mint olyan hely, mely oltalmul szolgál. - A falak.
A jénaiak szerint 107-109
4. A mező . . . Az eisenachiak szerint ... 109-110
A rajz, ének, olvasás és írás tanítására vonatkozó néhány megjegyzés . 110-112
5. Olvasási előgyaJcorlatoh ... M és N kezdőhangzók fölismerése 112-115
6. A Hut (kalap) normálszó olvasása és írása 115-117
II. iskolai év.
7. Bohinson történetéből. A hajó 118-127
Megjegyzések Robinson tárgyalására és a II. iskolai év természettani tárgytanításra vonatkozólag.
8. Kind und Eltern. (Gyermek és szülők.) Olvasás- és írástanítás.
Az első olvasókönyv első olvasmánya ... 127-130
III. iskolai év.
9. Erzsébetet a Wartburgból elűzik . 131-141
(Belső szemlélletéssel kifejtő tanalak szerint.)
Kirándulások az I., II., III. iskolai évben 141-142
IV- iskolai év.
10. Izrael népének elnyomatása Egyptomban 143
V. iskolai év.
11. A tizenkét éves Jézus a templomban 144-146
Megjegyzések a bibliai történet tanításához.
IV. iskolai év.
12. Der kluge Star. (Az okos seregély,) Nyelvoktatás 146-152
13 burgonya . 152-158
A természetrajz tanításáról 158-161
14. Szorzás 161-163
15. A méter hosszmérték 163-165
V. iskolai év.
16. I. Henrik. Történelem . 165-169
17. A Harz. Földrajzi tanítási példa 169-173
18. A román oszlop. Rajz . . 174-175
IV. iskolai év.
19. Morgenrot, Morgenrot (Hajnalpír, hajnalpír.) Ének ... 176-177

Földrajz a középiskolák számára


Tájékozás Magyarországból 1
ELSŐ SZAKASZ.
1. Keleti földségek csoportja.
Európa.
Európa földségi helyzete 1
Európa külső tagoltsága 3
Magassági tagoltsága 6
Folyórendszerei 8
Európa klímája 11
Európa tenyészeti élete 12
Európa nemzetei 15
MÁSODIK SZAKASZ.
A földségi törzsök nyugati fele.
a) Az Alpok 19
b) Az Alpok szegélyző tájai 41
c) A vetődött terület 42
d) Folyórendszerek 51
e) Államok 58
Osztrák császárság 58
Románia királyság 58
Svájcz köztársaság 85
Német császárság . 85
Németalföld (Hollandia és Belgium) 98
Francziaország 101
HARMADIK SZAKASZ.
A földségi törzsök keleti fele.
Oroszország 112
NEGYEDIK SZAKASZ.
Európa északi tagjai. 117
Skandinávia (Svéd- és Norvégország) 117
Dánia 123
Nagy-Britannia 124
ÖTÖDIK SZAKASZ.
Európa déli tagjai.
A Balkán-félsziget 135
Spanyol félsziget 161
HATODIK SZAKASZ.
Ázsia.
Ázsia világhelyzete 168
Külső szabása 170
Magassági tagoltsága 175
Vízrendszerei 172
Klimája 183
Növény- és állatvilága 185
Ázsia népei 187
HETEDIK SZAKASZ.
Ázsia eleje.
a) Ázsiai Törökország 189
h) Perzsa birodalma 199
c) Afghanisztán 208
d) Beludsisztán 203
NYOLCZADIK SZAKASZ.
A monszumos tájak.
Elő-India - 204
Hátsó-India 210
Sziget-India 213
Japáni császárság 215
Kórea 220
Khina (tulajdonképi) 220
KILENCZEDIK SZAKASZ.
Ázsia közepe.
A khinai birodalom belső országai 225
Ázsiai Oroszország 229
TIZEDIK SZAKASZ.
Afrika.
Afrika s a déli földségek világhelyzete 239
Afrika külső szabása 240
Magassági tagoltsága 241
Folyó- és tórendszerei 241.
Klimája 245
Tenyészete 247
Afrika népei 248
TIZENEGYEDIK SZAKASZ.
Afrika vidékei és országai.
Atlasz vidéke 251
a) Szahara 255
c) Nilusvölgye 257
d) Szudán 251
e) Keletafrikai tóhátság 268
f) Kongó medenczéje 265
(g) Délafrikai háromszög 266
TIZENKETTEDIK SZAKASZ.
Ausztrália és Polinézia.
Világhelyzet 271
Külső szabás 273
Magassági tagoltság 274
Ausztrália vízrendszerei 275
Tenyészete 277
Ausztrália és Polinézia emberfajtái 280
Angolok birtokai a földségen 281
Polinéziai gyarmatok 283
TIZENHARMADIK SZAKASZ.
A földségek nyugati csoportja.
Amerika.
Amerika világhelyzete 289
Amerika külső tagoltságú 289
Amerika magassági tagoltsága 293
Vízrendszerei 301
Klima 304
Amerika tenyészete 305
Amerika lakói 306
TIZENNEGYEDIK SZAKASZ.
I. Germán-Amerika.
a) Dán-Amerika (dán) 301
b) Brit-Amerika (brit) 309
c Északamerikai Egyesült-Államok 311
II. Román-Amerika
a) Mexico 318
b) Középamerikai Egyesült-Államok .319
c) Dél-Amerika román köztársaságai 321
Déli Sarkvidék 328
Északi Sarkvidék 328
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A Herbart-Ziller-Rein-féle didaktikai elmélet és gyakorlat/Földrajz a középiskolák számára II. A Herbart-Ziller-Rein-féle didaktikai elmélet és gyakorlat/Földrajz a középiskolák számára II. A Herbart-Ziller-Rein-féle didaktikai elmélet és gyakorlat/Földrajz a középiskolák számára II. A Herbart-Ziller-Rein-féle didaktikai elmélet és gyakorlat/Földrajz a középiskolák számára II. A Herbart-Ziller-Rein-féle didaktikai elmélet és gyakorlat/Földrajz a középiskolák számára II. A Herbart-Ziller-Rein-féle didaktikai elmélet és gyakorlat/Földrajz a középiskolák számára II. A Herbart-Ziller-Rein-féle didaktikai elmélet és gyakorlat/Földrajz a középiskolák számára II. A Herbart-Ziller-Rein-féle didaktikai elmélet és gyakorlat/Földrajz a középiskolák számára II. A Herbart-Ziller-Rein-féle didaktikai elmélet és gyakorlat/Földrajz a középiskolák számára II. A Herbart-Ziller-Rein-féle didaktikai elmélet és gyakorlat/Földrajz a középiskolák számára II. A Herbart-Ziller-Rein-féle didaktikai elmélet és gyakorlat/Földrajz a középiskolák számára II.

Néhány lap kissé foltos. A kötés megtört.

A lapélek mintázottak.

Állapot: Közepes
12.000 Ft
4.800 ,-Ft 60
24 pont kapható
Kosárba