1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A házi olvasmányok felhasználása nevelő és oktató munkánkban

Budapest
Kiadó: Közoktatásügyi Kiadóvállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 80 oldal
Sorozatcím: Az oktatás és nevelés kérdései
Kötetszám: 6
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az iskolai órákon nem tudunk elég részletesen foglalkozni a terjedelmesebb irodalmi művekkel, regényekkel, drámákkal, pedig jelentős szerepük van a magyar irodalom tanításában. Ezért ezeket házi... Tovább

Előszó

Az iskolai órákon nem tudunk elég részletesen foglalkozni a terjedelmesebb irodalmi művekkel, regényekkel, drámákkal, pedig jelentős szerepük van a magyar irodalom tanításában. Ezért ezeket házi olvasmányként dolgoztatjuk fel a tanulókkal. A házi olvasmányok, ha helyesen használjuk fel őket oktató és nevelő munkánkban, kiváló eszközei lehetnek a szocialista embertípus kialakításának. Haladó íróink a dolgozó nép érdekeit fogalmazták meg művészi formában. Leleplezték az elnyomó rend bűneit, megmutatták a kizsákmányoltak sorsát, forradalmi erőt öntöttek a dolgozókba. A szovjet irodalom nagy alkotásai a megvalósult szocializmus országának életét mutatják be, hőseik a munkában, a harcban, az erkölcsi életben egyaránt magasrendű szocialista emberek. Ezek az irodalmi hősök magatartásukkal, tetteikkel útmutatást, világos és lelkesítő példát nyújtanak tanulóinknak. Vissza

Tartalom

Előszó 3
Bevezetés 5
Az olvasásranevelés céljai. A megvalósítás lehetőségei. Szempontok az olvasmányok megválasztásához. Hogyan olvassanak tanítványaink.
A házi olvasmányok előkészítése 9
Fontossága. Olvasási naptár. Általános előkészítés. Részletes tájékoztatás. Konkrét példák. Különleges eljárások az általános iskolákban.
Az olvasmány-élmény rögzítése (jegyzetelés) 22
A házi olvasmány feldolgozása az iskolai órákon
Bevezető megjegyzések 25
1. A szereplők és a tartalom vázlatos ismertetése 27
2. A jellemek részletes vizsgálata 29
3. A korviszonyok vizsgálata 33
4. A mű szerkezetének vizsgálata 38
5. A mű stílusa 40
6. Az olvasmányok eszmei tartalma, világnézeti mondanivalója 47
7. A megbeszélt mű és az író egész munkássága 51
8. Témafeldolgozások összehasonlítása, világirodalmi egybevetések 53
9. Az irodalmi művek színpadi és filmfeldolgozásai 54
10. A kritikai tanulmányok megismerése 55
A házi olvasmányok számonkérése 57
Útmutató két házi olvasmány tanításához 59
1. Jókai: A kőszívű ember fiai 59
2. Gorkij: Az anya 65
Függelék (Az olvasás megszervezése) 74
A könyvtár. Egyéni könyvkiadás. A könyvek forgása. A közös olvastatás formái.
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A házi olvasmányok felhasználása nevelő és oktató munkánkban A házi olvasmányok felhasználása nevelő és oktató munkánkban

Könyvtári könyv volt. A borító elszíneződött, foltos.

Állapot: Közepes
1.140 Ft
910 ,-Ft 20
5 pont kapható
Kosárba