1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A hazai neveléstudomány tudományelméleti alapkérdései

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Neveléstörténet-írásunk értékes hagyományait folytatva, a hatvanas évektől a különböző tudományos testületek és bizottságok kezdeményezésére és támogatásával jelentős eredmények születtek a... Tovább

Előszó

Neveléstörténet-írásunk értékes hagyományait folytatva, a hatvanas évektől a különböző tudományos testületek és bizottságok kezdeményezésére és támogatásával jelentős eredmények születtek a neveléstörténeti kutatásban. A kiadványokban és tanulmányokban a nevelés gyakorlatának, intézményrendszerének, a neveléspolitikának vizsgálata mellett röviden bemutatásra kerülnek a különböző neveléselméletek is. Hasonlóképpen járnak el a pedagógusképzést szolgáló tankönyvek is. A nyolcvanas évektől egyre erőteljesebben jelentkeztek kutatás-módszertani kérdések, ezen belül a neveléstudomány (tudománytörténeti) kutatásának, erőteljesebb fejlesztésének igényei. A neveléstudomány történeti kutatásának elméleti és kutatás-módszertani kérdéseivel is több tanulmány foglalkozott. Ezen a területen jelent előrehaladást az OPKM gondozásában megjelenő Magyar Pedagógusok című füzetsorozat. Ezek közül több foglalkozik egy-egy elméleti pedagógus munkásságával, bemutatja életútját, gyakorlati és elméleti tevékenységét. Rendeltetésükből következően csupán utalás történik tudományelméleti kérdésekre. Ezért láttuk indokoltnak a neveléstudomány tudományelméleti kérdéseivel foglalkozó munka elkészítését. Ez a munka tehát nem vállalkozik egy-egy elméleti pedagógus teljes életművének és a neveléstudomány történetének teljes körű vizsgálatára. Feladatunknak a hazai neveléstudomány tudományelméleti alapkérdéseinek áttekintését tartottuk. Természetesen figyelembe vettük a korábbi irodalmat, s erre a jegyzetekben hivatkoztunk, eligazítást adva az érdeklődő olvasónak. Minthogy ez a munka 1993 nyara óta várja kiadását, nem tudtuk figyelembe venni az OPKM reprint kiadásában megjelent elméleti műveket, az eredeti kiadásokat használtuk. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 7
BEVEZETÉS 9
I. fejezet EGY KATOLIKUS VALLÁSI ALAPON NYUGVÓ PEDAGÓGIA
Lubrich Ágost: 19
II. fejezet A HERBARTIÁNUS PEDAGÓGIA MAGYAR VÁLTOZATA
Kármán Mór: 35
III. fejezet EGY INDUKTÍV PEDAGÓGIA
Felméri Lajos: 59
IV fejezet A SZEMÉLYISÉGPEDAGÓGIA MAGYAR
ELMÉLETE
Schneller István: 79
V. fejezet EGY KÉSEI HERBARTIÁNUS PEDAGÓGIA
Fináczy Ernő: 103
VI. fejezet A NEMZETNEVELÉS PEDAGÓGIÁJA
Imre Sándor: 123
VII. fejezet EGY ÚTMUTATÓ PEDAGÓGIA
Nagy László: 149
VIII. fejezet EGY KORSZERŰSÍTETT HERBARTIÁNUS
PEDAGÓGIA
Weszely Ödön: 175
IX. fejezet A KULTÚRFILOZÓFIAI PEDAGÓGIA
Prohászka Lajos: 201
X. fejezet A TÁRSASLÉLEKTANI PEDAGÓGIA
Karácsony Sándor: 223
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem