Előszó
A hatvani Kossuth Lajos Általános Iskola 1994-ben ünnepelte fennállásának 100. évfordulóját. Erre az alkalomra elkészítettük az iskola történetét feldolgozó centenáriumi évkönyvet. Ehhez ötévenként kiegészítést készítünk, melynek első kiadványát tartják kezükben. Az eltelt öt év történését összegezve döbbentünk rá, hogy mennyi változás történt e viszonylag rövid idő alatt is. Több kolléganő illetve kolléga nyugdíjba ment. Helyettük fiatal munkatársakat kaptunk. Változtak tárgyi fetételeink is. Tovább szépült, korszerűsödött iskolánk, új események, új rendezvények gazdagították életünket. Az 1998/99-es tanévben a NAT-ra épülő helyi tanterv alapján kezdtük el első és hetedik osztályban az oktatást. A nevelőtestület által készített tanterv épít a hagyományokra, de eleget tesz a kor követelményeinek is. Folytatjuk a tagozatos nyelvi oktatást angol, francia, német nyelvekből. Felső tagozatban külön tantárgyként kezeljük a számítástechnikát, a háztartástant és a technikát. Hetedik, nyolcadik osztályban két csoportban emelt, illetve normál szinten tanítjuk a matematikát. Kiemelt figyelmet fordítunk a testi nevelésre is. Az ISK keretén belül labdarúgás, kézilabda, atlétika, játékos gyermektorna, tömegsport órák állnak a tanulók rendelkezésére. Ezeken kívül a gyerekek élhetnek a küzdő sportok, az aerobic és a talajtorna adta sportolási lehetőséggel is. Az utóbbi három sportág szakedző irányítása mellett térítés ellenében vehető igénybe tornatermünkben. A délutáni órákban mindig nyitva áll az érdeklődők számára a számítástechnikai terem, ahol korszerű gépeken az INTERNET adta lehetőségeket is kihasználva gyarapíthatják ismereteiket tanulóink. Hagyományos programjaink - tanulmányi versenyek, irodalmi és képzőművészeti pályázatok, műveltségi vetélkedők, Kossuth-napok rendezvényei, sportversenyek és sportbemutatók, Halloween ünnepi angol nyelvi megemlékezés, a nyári táborok, a sítábor, a túrázás, az úszás és korcsolyázás - jól szolgálják a differenciált képességfejlesztést, a tanulók kulturált szórakozását. A diákönkormányzat hatékony működését jelzi a szabadidős programjaink sokszínűsége, melynek keretében kora ősszel túrát szervezünk az Ifjúsági Táborba, karácsonyi és farsangi összejövetelen szórakozhatunk önfeledten, vagy a gyermeknapon sokszínű programból válogathatnak tanulóink. Az eltelt időszakban sok szép sikert könyvelhettünk el a diákok, a tanárok és a szülők közös munkájának eredményeképpen. Valljuk, hogy csak úgy teszünk jót a gyerekeknek, ha segítünk nekik abban, hogy fejlődjenek és azzá váljanak, amivé csak lehetnek, aminek lehetősége születéskor bennük van. Ezért a fejlődésért szülők és mi, pedagógusok vagyunk a felelősek. Szerencsére a szülők nagy többségével nagyon jó a kapcsolatunk, és együtt tudunk dolgozni céljaink megvalósításáért. Harangozó Miklósné
Vissza