kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | MR Komplex Nyomdaipari Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 211 oldal |
Sorozatcím: | A közoktatás-vezetés időszerű kérdései |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-9213-01-2 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. |
Petró András: Köszönet a szerzőknek | 7 |
Nádai Miklósné: Az empátia szerepe a vezetésben | 9 |
Bevezető | 11 |
Empátia a formális emberi kapcsolatokban | 13 |
A vezetői empátia sajátosságai | 17 |
Az empátia gátjai | 21 |
A vezető énattribúciós viselkedésnek csapdái | 23 |
Társas befolyásolás a vezetésben | 26 |
Az empátia szerepe a közösségfejlesztésben | 31 |
Szintézis | 33 |
Irodalomjegyzék | 34 |
Formanek Tamás: A halmozottan sérültek oktatás az ezredforduló Magyarországán | 35 |
Bevezető gondolatok | 37 |
Történelmi előzmények | 40 |
Törvényi háttér | 43 |
Kik a halmozottan sérültek? | 47 |
Az intézményrendszer | 56 |
Gyakorlati megvalósulás egy intézményben | 59 |
Összefoglaló gondolatok | 63 |
Felhasznált forrásmunkák | 64 |
Fehérné Dunai-Kovács Erika: Mernek-e álmodni a kistelepülések iskolái? - Egy nyolcadikosok között végzett vizsgálat eredményeiről - | 65 |
A témaválasztás indoklása | 67 |
A vizsgált települések jellemzői | 76 |
Kiskunmajsa | |
Szank | |
Jászszentlászló | |
Helyzetelemzés | 81 |
A szülők iskolai végzettsége szerinti megoszlás | 82 |
A szülők foglalkozása szerinti megoszlás | 87 |
A szülők foglalkozása és a gyermekek továbbtanulási irányultsága | 89 |
Összegzés | 95 |
Irodalom | 97 |
Kovács Lászlóné: A cigánytanulók felzárkóztatása Kiskunhalason | 99 |
Bevezetés, amely egyúttal rövid összefoglalása is | 101 |
A cigányság helyzete térségünkben | 107 |
A cigány gyerekek nevelése Kiskunhalas intézményeiben | 111 |
Cigány tanulók a Felsővárosi Általános Iskolában | 113 |
Az Irányi Dániel Tagozat története | 122 |
Befejezésül a ránk váró feladatokról | 131 |
Felhasznált szakirodalom | 134 |
Halasi Márta: Pedagógiai kísérletek a Kállói II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolában | 135 |
Bevezető | 137 |
Cigánykérdés Magyarországon - politikaiirányelvek 1945-től napjainkig | 139 |
A cigányság és az iskola viszonya | 147 |
A kállói romákról | 151 |
Pedagógiai kísérletek iskolánkban | 156 |
Az iskola helyi nevelési és oktatási programja | 160 |
Irodalomjegyzék | 164 |
Antóni Judit: Jelentés a Tiszabői Általános Iskolából | 165 |
- Iskolánk táradalmi környezete meghatározza oktatási-nevelési feladatainkat - | |
Bevezetés | 167 |
Tiszabő bemutatása, történeti áttekintése | 169 |
Településünk mai helyzete | 173 |
Tiszabő Község Önkormányzata | 183 |
Iskolánk tárgyi és személyi feltételei | 190 |
Milyen családi körülmények közül kerülnek ki tanítványaink? | 197 |
Hosszú távú elképzeléseink | 199 |
Várható eredmények | 204 |
Összegzés | 206 |
Irodalomjegyzék | 207 |
A szerzők szakmai életútja | 209 |