A hármashangzat | |
Bevezetés | 5 |
A négyféle hármashangzat felismerése és éneklése | 9 |
A dúrhangsor hármashangzatainak begyakorlása | 10 |
A mollhangsor hármashangatainak megnevezése | 11 |
Hármashangzatok meghatározása a hangnemeket illetően, melyekben találahtók | 11 |
Az I-IV-V fokok négyszólamú összefűzése. (Nyílt szerkesztésben is.) | 12 |
A dúrskála első hat fokának hangzatösszefűzése | 13 |
Transzponálandó kadenciák a mollhangsor V. és VI. fokainak összefűzésére | 14 |
Basszusok rögtönzése adott ritmusban a fokok logikus egymásutánjának felismerésére | 15 |
Szext- és kvartszext-akkordok felismerése és éneklése. Transzponálandó kadenciák a 2. 7. fok szextmegfordításainak begyakorlására | 17 |
Mellékhármasok szextmegfordításai. A nem kadenciális 6/4 hangzat | 18 |
Négyszólamú példák ( korálok) a 6 és 6/4 akkordok felismerésére | 19 |
Számozatlan basszusok. (6 és 6/4 akkordokra) | 22 |
Basszusok kompnálása adott ritmusban, tetszésszerinti hangnemekben | 3 |
A dominán szeptimhangzat | |
Domináns szeptimakkordok hangnemi hovatartozásának meghatározása és feloldása. Transzponálandó kadenciák | 24 |
Számozott basszusok a domináns hetedhangzat feoldásának begyakolására | 26 |
Számozatlan basszus | 27 |
A domináns szeptimakkord megrodításainak felismerése, éneklése és feloldása. Transzponálandó kadenciák | 28 |
Számozott basszusok 6/5, 4/3 és 2 akkordokkal | 30 |
Számozatlan basszusok és domináns szeptimhangzat megfordításainak begyakorlására | 30 |
Dallamos basszusok komponálása adott ritmusban | 31 |
Adott szoprán és basszus a nyilt szerekesztés gyakorlására | 32 |
A mellékhetedhangzat | |
Kadenciák alaphelyzetű mellékehetedhangzatok feloldásának begyakorlására. | 33 |
Mellék-hetedhanzatok felimerése és éneklése | 34 |
Számozott basszusok alaphelyzetű mellék-hetedhangzatokkal | 35 |
Mellék-hetedhanzatok összefűzése egymással | 36 |
A mellék- hetedhangzatok megfordításainak éneklése és analizálása | 36 |
Kadenciák transzponálása. (Mellék-hetedhanzatok megrordításai) | 38 |
Számozott basszusok (Ugyanaz) | 40 |
Számozatlan basszusok a mellékhetedhangzatok megfordításainak gyakorlására | 41 |
Basszusok komponálása tetszésszerinti hangnemben adott fokokkal | 42 |
Bach-korlátok analizálása | 42 |
Az alteráció (Módosítás) | |
Kadenciák alterációkkal. (Szisztematikus csoportosítás) | 46 |
Hallásgyakorlatok az alterációk meghllására | 52 |
Alterációk dúrban (Számozott basszus) | 54 |
Alterációk mollban (Számozott basszus) | 56 |
Számozatlan basszus kiegészítése alterációkkal | 57 |
Álzárlatok és mellék.hetedhanzatok feloldásai alterációkkal kombinálva | 69 |
A késleltetés (Vorhalt, retardáció) | |
Transzponálandó kadenciák. (Késleltetések csoportosítása) | 59 |
Feloldandó disszonanciák. Hallásgyakorlatok a kéleltetés begyakorlására | 61 |
Számozott basszus | 63 |
Bach-korlátok analizálása | 65 |
Retardációkkal kiegészítendő számozatlan basszus, adott harmóniákkal | 68 |
Számozott basszus. (A feloldáskor változik a harmónia) | 69 |
Anticipáció, átfutó- és váltóhang | |
Pédák késleltetések, anticipációk, átfutó- és váltóhangok analizálására | 70 |
Számozott basszus kitöltése alterációkkal, késleltetésekkel, átfutó és váltóhangokkal. Adott disszonáns akkordok feloldása | 79 |
Adott dallam (szoprán) harmonizálása | |
Adott szoprán (koráldallam) számozott basszusokkal | 82 |
Énekhangot vagy hangszert kisérő Continuo megfejtése | 94 |
Adott szoprán és basszus számozás nélkül | 101 |
Koráldallamok adott hamóniákkl | 106 |
Adott dallamok, a harmóniák megjelölése nélkül | 109 |
Függelék. Koráldallamok | 111 |
Index. E könyvben foglalt korálok kezdőszakaszai | 129 |