1.059.310

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A hangosfilmek hangtechnikája

Filmgyártási szaktanfolyam jegyzete

Szerző

Kiadó: Optikai, Akusztikai És Filmtechnikai Egyesület
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 94 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: 150 példányban jelent meg. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Mikor a hangosfilm művészi problémáival bajlódunk, sohase feledjük el, hogy a legdemokratikusabb művészeti ág, amelyik akkor képes eltartani önmagát, ha annyira illeszkedik a néző igényeihez,... Tovább

Előszó

Mikor a hangosfilm művészi problémáival bajlódunk, sohase feledjük el, hogy a legdemokratikusabb művészeti ág, amelyik akkor képes eltartani önmagát, ha annyira illeszkedik a néző igényeihez, amennyire csak lehetséges,, /Mihály Dénes: Der Sprechende Film 1928./
A moziban a néző a vásznon képet, mozgóképet lát és egyidejűleg hangot hall. A két benyomás a tudatában egyetlen élménnyé olvad össze. Ez az élmény az a művészi hatás, ami a , hangosfilmet korunkra jellemző művészeti ággá avatja. Nézzük meg ezt a folyamatot közelebbről, és próbáljuk megfejteni együttes és nehezen szétválasztható hatását, A film a vetítéskor, a nézővel való találkozásának a pillanatában hat, számunkra, a néző számára akkor "létezik". Ez különbözteti meg a I többi művészettől,, Egy szobor, egy festmény akkor is ugyanolyan, függetlenül attól, hogy nézik vagy nem nézik. Vissza

Tartalom

Hangosfilm a moziban 1.oldal
A felvétel fogalma 2.oldal
A dinamika 3.oldal
A zenei dinamika 3.oldal
A sztereohang 4.oldal
A ciriemaskop eljárás 5.oldal
Kétsávos sztereohangú film 5.oldal
A négycsatornás sztereohangu film 5.oldal
A 70 mm film hangja 6.oldal
Az átviteli lánc 6.oldal
A hangfényképezés 7.oldal
A donner torzítás 8.oldal
Az optimális munka pont 11.oldal
A film felépítése:
hordozórétég, fényérzékenység 11.oldal
A színes pózítiv1 12.oldal
A hangfényképezés elmélete 14.oldal
A feketedés diagram 15.oldal
Az alapzaj 16.oldal
A Donner kiégyenlítes feltétele 18.oldal
A Donner-vektor elmélet 19.oldal
Az alapfátyol, alapzaj, zavaró jelenségek 19.oldal
Az alapfátyol határa 20.oldal
Hangcsíkok 22oldal
Transzverzális hangcsíkok 22.oldal
A zajcsökkentő eljárás 23.oldal
Többszintű hángsávok 23.oldal
Kettős transzvérzális 23.oldal
"0" pont eltoló rendszer 24.oldal
Goldberg feltétel 25.oldal
Fényrészidő rendszerek 26.oldal.
"Klang" húros oszciloszkóp 26.oldal
A "Klang" fényrészidő optikai rendszer 27.oldal
A Westrex fényzsilip 28.oldal
A Kerr cella 28.oldal
A fényhangkamerák 29.oldal
Mechanikai szűrőlánc 29.oldal
A kamera meghajtása 30.oldal
A "Klang"film Eurocord kamerája 30.oldal
A Westrex kamera 32.oldal
A 16 mm filmhang 33.oldal
A 16 mm filmhang előállítása 34.oldal
Hangvisszaadás, hanglejátszás 35.oldal
A feketedés mérése 36.oldal
A fényhang lejátszás hibái 36.oldal
A fényérzékelő spektráliő eloszlása 36.oldal
A rés merőlegesség 36.oldal
A rés függvény 36.oldal
Az egyenlőtlen rés kivilágítás 37.oldal
A hangcsík nyomának beállítása 37.oldal
A hangcsík beállító film 37.oldal
A keverés 38.oldal
A keverő szalagok 38.oldal
A hangmérnök feladata 39.oldal
A film nemzetközi hangja 40.oldal
A keverés technikai berendezései 41.oldal
A keverő stúdió lehallgatása 41.oldal
Ki vezérlő szűrők 42.oldal
Elektronikus segédberendezések keveréshez 43.oldal
A dialóg 43.oldal
A dialóg utószinkron 43.oldal
A vezérhang 43.oldal
A dialóglista 44.oldal
Az utószinkron stúdió strukturája
és technikája 44.oldal
Hangfelvétel eredeti helyszínen 46.oldal
Mikrofontechnika eredeti helyszínen 47.oldal
Szinkronitás a képfelvevő és a hangfelvevő berendezés között 50.oldal
A kvarc vezérlés 51.oldal
A Time code vezérlés 52.oldal
A csapó 52.oldal
A mikrofonos feladata eredeti helyszínen 53.oldal
A zaj szinkron 56.oldal
Az atmoszférák 56.oldal
A film zene 56.oldal
A play-back 57.oldal
A hangosfilm rövid áttekinthető története 59.oldal
H. A hangrezgés 63.oldal
A hangmagasság 64.oldal
A zenei hangok 65.oldal
Az emberi hang 66.oldal
A hangerő 66.oldal
A Weber-Pecken törvény 67.oldal
A decibe11 skála 67.oldal
A Fletcher görbe 67.oldal
A phon skála 68.oldal
Az irányhallás 68.oldal
III. A szabad tér 69.oldal
Zárt terek 69.oldal
Az utózengés ideje 69.oldal
A különböző anyagok hangelnyelése 70.oldal
Az akusztikus tér hatása 70.oldal
Az elterjedési jelenség 71.oldal
Energia egyensúlyi felület 71.oldal
Az érthetőség 71.oldal
Az érthetőség mérése 71.oldal
IV. A mikrofonok 72.oldal
A szén mikrofon 73.oldal
A kondenzátor mikrofon 73.oldal
A kondenzátor mikrofon irányítottsága 74.oldal
Az elektret mikrofon 74.oldal
A dinamikus mikrofon 75.oldal
A szalag mikrofon 75.oldal
A kombinált mikrofon 76. oldal
Lavalier mikrofon 76.oldal
A szuper- crdold, vagy "puska" mikrofonok 76.oldal
Összeköttetés a mikrofon és a felvevő erősítő között
A kábelösszeköttetés 76.oldal
Az illesztés rendszere 76.oldal
Az URH összeköttetés 76.oldal
A dinamika sáv átvitele 77.oldal
A diverziti 77.oldal
Az adók" elhelyezése 77.oldal
VI. HangszórókA hangszórók" szerkezete 78.oldal
A hangfal 78.oldal
A végtelen hangfal, zárt doboz 78.oldal
Több utas-hangszóró berendezések 79.oldal
A tölcsér 79.oldal
A stúdió lehallgatás 80.oldal
A fejhallgatók 80.oldal
II. A mágneses hangfelvétel
A. mágneses'hangfelvétel alapelve 81.oldal
A mágneses jel kialakulása 81 oldal
A mágneses-szalag felépítése 81 oldal
A hiszterézis görbe 82.oldal
A nagyfrekvenciális előmágnesosség 82 oldal
A törlés 82.oldal
A lejátszás 83.oldal
A korrekció 83.oldal
Magnetofonok használata
1./ Fejtisztitás 83.oldal
2./ A kopireffektus 84.oldal
3./ A fej kopás 84.oldal
4./ A lejátszó fej zavar védelme 84.oldal
5./ A fejek nyomkövetése 84.oldal
6./ A résmerőlegesség beállítása 84.oldal
VII. A hatásos résméret 85.oldal
A felvevőfej résmérete 85.oldal
A kombinált fej 85.oldal
VIII. Filmhang felvételhez használt magnetofonok
Hordozható berendezések 85.oldal
A Nagra 86.oldal
A stereo Nagra 86.oldal
A perforált berendezések 86.oldal
Szalagjátszó 87.oldal
A Kapsztan hajtás 87.oldal
A soksávos magnetofonok a filmgyártásban 88.oldal
IX. Szinkrontartó és szinkronindító rendszerek
A pilot eljárás 89.oldal
1./ Perfectone pilot 89.oldal
2./ A neo pilot 89.oldal
3./ Az FM pilot 89.oldal
A Time eode 90.oldal
1./ A Time code rendszerek 90.oldal
2./ A szinkronizátor 91.oldal
3./ A Time code sáv elrendezése 92.oldal
Perforált gépek vezérlése 92.oldal
1./ Rotosyn 92.oldal
2./ Szögátvivő rendszer 93.oldal
3./ Interlook rendszer 93.oldal
4./ A jeladó 94.oldal

Pintér György

Pintér György műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Pintér György könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem