Előszó
Ez a kötet kézikönyv, amely a szerző több, mint két évtizedes gyakorlati tapasztalatán és kutatásain alapszik. Azoknak szól, akik gyermekekkel foglalkoznak. Célja, hogy megismertessen mindazzal,...
Tovább
Előszó
Ez a kötet kézikönyv, amely a szerző több, mint két évtizedes gyakorlati tapasztalatán és kutatásain alapszik. Azoknak szól, akik gyermekekkel foglalkoznak. Célja, hogy megismertessen mindazzal, ami lehetővé teszi a sikeres tanulást. Tanulást, a szónak nem csupán iskolai, hanem jóval tágabb, ismeretszerző értelmében. Korunk gyermekeinek jó része kudarcokat él át, amelyek okairól a felnőtt környezetnek rendszerint nincs tudomása. Ezek a kudarcok az évek folyamán sokszorozódhatnak, és akadályává lehetnek annak, hogy ezek a gyermekek kiegyensúlyozott, életszerető felnőttekké váljanak.
A problémák a kezdetekhez, az anyanyelv elsajátításához mutatnak vissza. Olyan rejtetten működő, a felszínen közvetlenül nem látható, nem tapasztalható folyamatok bizonytalansága vezet a gyermek szorongásához, esetleg magatartási problémájához, figyelmetlenségéhez, tanulási sikertelenségéhez, amely folyamatok ma már vizsgálhatók, ellenőrizhetők.
Ez a kézikönyv megismertet ezekkel a rejtett működésekkel, a fejlődésükkel a gyermek anyanyelv-elsajátítása során, a zavarokkal, életkori elmaradásokkal, ezek következményeivel, felismerhetőségükkel, vizsgálhatóságukkal, a javasolt fejlesztéssel. Az esetelemzések pedig jellegzetes példákat mutatnak be, amelyek segíthetnek a nehézségek és problémák felismerésében és kezelésében.
Figyeljünk a nem sikeres gyermekekre, mert az e területen jelentkező problémáikat nem "növik ki", így azok kihathatnak egész felnőtt életükre.
Vissza