A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A hajduböszörményi óvónőképző intézet jubileumi tanulmánykötete /1971-1981/

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A felsőfokú óvónőképzés 1971-ben indult meg Hajdú-
böszörményben. Az eltelt 10 év az intézmény életében jelentős,
mert ez idő alatt alakult ki nevelőtestülete, megteremtette az
eredményes... Tovább

Előszó

A felsőfokú óvónőképzés 1971-ben indult meg Hajdú-
böszörményben. Az eltelt 10 év az intézmény életében jelentős,
mert ez idő alatt alakult ki nevelőtestülete, megteremtette az
eredményes képzéshez nélkülözhetetlen személyi és tárgyi feltéte-
leket, körvonalazódtak és megteremtődtek azok a kutatási terüle-
tek, amelyek sajátosan böszörményiek, és amelyekben eredményeket
mutathatunk fel.
Az intézmény kutatási területei egyrészt az óvodáskorú
gyermekek nevelésével kapcsolatosak, így pl. az iskolára előké-
szítés, korai idegen nyelv oktatás, a játék személyiségfejlesztő
szerepe, másrészt a képzés egyes kérdéscsoportjai, amelyek a
pedagógussá válásban újszerű gondolatokat vetnek fel.
A kötet - amelyet jubileumi kiadványnak is szántak a
szerkesztők - reprezentálja az intézetben folyó tudományos kuta-
tás legfontosabb területeit és eredményeit. A szorosan vett
óvodapedagógiai témák mellett helyet kaptak a kötetben a hallga-
tók nevelésével, képzésével foglalkozó témák is, de szerepelnek
neveléstörténeti és filozófiai kérdéseket taglaló és azokban
jelentős tényfeltáró dolgozatok is.
A felsőoktatás követelményeihez szervesen kapcsolódó
óvónőképzés jelentőségét nem akarjuk túlbecsülni, de a képzőben
dolgozó oktatók és gyakorló óvodai óvónők jelen kötetben is
publikált munkássága azt bizonyítja, hogy a 3-6 éves korú gyermek
nevelésével, fejlesztésével kapcsolatban elért eredmények további
kutató munkára kell hogy serkentsék az e területen munkálkodókat,
hogy az óvodai nevelés alapozó funkciója helyesen szolgálja az
iskolai nevelést. Vissza

Tartalom

Naqy Attiláné : Előszó 5
ÓVODAI NEVELÉS
Dr. Kovács György: Az elemi konstrukciós tevékenység
megalapozásának lehetőségei az óvodás-
korú gyermek szerepjátékában 9
Feróné Komolay Anikó: A szinkretizmus jegyeinek kimuta-
tása az óvodáskorú gyermekek rajztevé-
kenységében 37
Kovácsné Dr. Bakosi Éva: A gyermekek fogalomalakulásá-
nak vizsgálata az óvodai környezetisme-
reti foglalkozásokon 47
Fehér Antalné-Oláh Ernőd: Motiváció diaképekkel az óvo-
da ének-zenei foglalkozásain 66
Pappné Vencsellői Klára: Gyakorlati tanácsok az óvodai
dalanyag kiválogatásához 87
ÓVODATÖRTÉNET
Kövér Sándorné dr.: Az óvodai értelmi nevelés jellem-
zői a századforduló idején. llo
Dr.Kissné - dr. Kovács Katalin: Az óvodai irodalmi ne-
velés 183o-1891 között 128
Szemán Józsefné: Néhány gondolat. Ranschburg Pál mun-
kásságáról 14 9
ÓVÓNŐKÉPZÉS
Szitovszky Józsefné: A politikai nevelés néhány el-
méleti kérdése 163
Lázár Imre: Hallgatói életmód, műveltség, magatartás 178
Rácz Zsigmondné: Az óvónőképzős hallgatók zenei
igényszintjének alakulása a képzés két
éve alatt 194
FILOZÓFIA-VALLÁSKRITIKA
Dr. Kiss László: Egyezmény a szocialista állam és a
magyar református egyház között 222
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A hajduböszörményi óvónőképző intézet jubileumi tanulmánykötete /1971-1981/ A hajduböszörményi óvónőképző intézet jubileumi tanulmánykötete /1971-1981/ A hajduböszörményi óvónőképző intézet jubileumi tanulmánykötete /1971-1981/

A gerinc enyhén elszíneződött.

Állapot:
2.880 ,-Ft
14 pont kapható
Kosárba