1.062.439

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A győri Wilhelm Pieck Vagon- és Gépgyár története

1896-1956/Kézirat gyanánt

Szerző
Grafikus
Győr
Kiadó: Wilhelm Pieck Vagon- és Gépgyár
Kiadás helye: Győr
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 239 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A hatvan évet megelőző öt évezred3
I. rész (1896-1919)5
Győr a milléneumkor7
Gyár születik (1896)11
Az első év (1897-1898)14
Az első sztrájk15
Az első szállítmány17
Az első haszon17
A tiszta nyereség mindenáron való növeléséért (1898-1901)19
Szocialisták nyilvántartási lapja a győri rendőrkapitányságon20
Fokozódnak a balesetek22
"Egyetértés" és még sincs egyetértés (1902)26
A háromhetes nagy sztrájk28
Vasas ne hagyd magad! (1903-1904)31
Tisza István fogadtatása33
Autó gőzgéppel33
Akik nem akarnak többé sakkfigurák lenni (1905-1907)35
Kovácsműhely-kovács sztrájk39
A finánctőke előbújik, a kartell létrejön (1907-1912)41
Miért nem költözik a gyár Tatabányára?42
Amikor egészben utazik a vashíd43
Török-, román-, argentin szállítások45
Háború vagy béka? (1912-1917)47
Vér és arany48
Rohanunk a forradalomba (1917-1918)50
A Nagy Októberi Szocialista Forradalom hatása51
Az érem másik oldala53
Vasasok a polgári forradalomban (1918)54
Hatalommal és fegyverrel a kézben (1919)57
Az eszme hősei és a komáromi provokáció58
Vörös zászló59
Batyuzásért kofa-felvonulás61
A Tanácsköztársaság az ellenforradalom szemüvegével62
II. rész (1919-1934)65
Levert forradalom után (1919 ősz-1920)67
Tőkés rendszabályok a gyárban69
Román megszállók Győrött70
Pótolhatatlanok-e a veszteségek70
Az 1920-as év gazdasági eredménye72
Az infláció fokozódik (1921-1922)75
Harc a jobb megélhetésért77
Folytatódnak a sztrájkok (1922-1923)84
Kommentár nélkül88
Ahogy az igazgatóság látja89
Lanyha a piac - nincs munkásmozgalom (1924-1926)92
Sztrájkolnak a hidászok (1927)98
A nagy gazdasági válság előtt (1928-1929)105
A csőd szélén (1930-1934)111
III. rész (1935-1945)115
Ismét háborús készülődés (1935-1937)117
A Rima átveszi a gyárat117
Tőkés célok119
Megindul a termelés119
Szociális helyzet121
Háborús program (1938-1941)125
Repülőgépgyártás126
Hadikonjunktúra127
Hadiüzem131
Aki szelet vet, vihart arat (1941-1944)133
Termelés... termelés... termelés...134
Az építkezések137
Gyári tüzek139
Megélhetés... lakáshiány... jutalmazás139
A német csizma (1944-1945)143
Légitámadás144
Kitelepítés148
"Arbeitsgemeinschaft"148
Újabb "telepítés"149
A József Attila kör152
Csak értetek153
Németország155
Reményt ébreszt a közelgő ágyúszó157
IV. rész (1945-1956)159
Megindult a munka a felszabadult gyárban (1945-1946)161
Arccal a vasút felé162
Az 1946-os tanulságok167
A hároméves terv (1947-1949)169
A hároméves terv eredményei172
A sztahanovista mozgalom magyarországi bölcsője175
Az első ötéves terv (1950-1954)177
Győzedelmes esztendő180
Az első ötéves terv néhány tanulsága187
A második ötéves terv189
A Wilhelm Pieck Vagon- és Gépgyár térjavaslata190
A második ötéves terv jelentősége192
Függelék195
A vagonosztály export tevékenysége197
A híd gyáregység nagyobb munkái199
Források203
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem