1.060.447

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A gyermekek olvasóvá nevelésének feltételei, lehetőségei és eredményei Csepel-Csillagtelepen

Szociológiai szempontú pillanatfelvétel egy lakótelepi gyermekkönyvtár szemszögéből

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 57 oldal
Sorozatcím: Tapasztalataink a gyermekkönyvtárakban
Kötetszám: 10
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Egy lakótelepi gyermekkönyvtár művelődési szerepéről, kísérleteiről gondjairól és munkájának hatásáról csak úgy lehet átfogóbb képet adni, ha környezetével összefüggésben tesszük elemzés tárgyává.... Tovább

Előszó

Egy lakótelepi gyermekkönyvtár művelődési szerepéről, kísérleteiről gondjairól és munkájának hatásáról csak úgy lehet átfogóbb képet adni, ha környezetével összefüggésben tesszük elemzés tárgyává. Legjobb meggyőződésem szerint jártam el, amikor a fővárosi Szabó Ervin Könyvtár 4. sz. gyermekkönyvtárának - talán nem nagy horderejű, de telepi mértékkel mérve fontos ügyeit a helyi társadalmi közeg sajátos természetével egyeztettem. A telep általánosabb társadalmi, kulturális kérdéseivel csak olyan mértékben foglalkoztam, amennyit a szorosan vett könyvtári téma megkövetelt. Vissza

Tartalom

Bevezető 1
1. A témaválasztásról 2
2. A vizsgálat céljai, területei és módszerei 3
II.
1. Csillagtelepi "látkép" gyermekkönyvtári távlatból 5
2. Látogatás száz családnál, könyvtári beszélgetések negyven felsőtagozatos olvasóval 8
3. Kulturális őrjárat a Rakéta utcától a Vénusz utcáig 10
III.
1. "Keveset és kevesen?" - A gyermekkönyvtáros nézetei egy cikkről, amely okot szolgáltatott az önvizsgálatra 12
2. "Ez a mi munkánk és nem is kevés" 13
IV.
1. a gyermeklakosság létszámának és a könyvtári olvasók számának aránya 15
2. A könyvtári olvasók aránya és megoszlása iskolánként 17
3. A könyvtár beiratkozott olvasóinak évfolyamonkénti megoszlása 19
4. A fizikai dolgozók gyermekei a könyvtárban 21
5. Az iskolai napközis csoportok szerepe az olvasószervezésben és a beiratkozott olvasók arányának fejlesztésében 22
6. Gyermekkönyvtárunk olvasóinak szóródása és a gyermeklakosság eloszlása a lakótelepen 23
7. A következtetések levonása és a gyakorlati teendők meghatározása 24
V.
1. Olvasószervezési kísérletek és azok tanulságai 25
2. Kezdeményezések az olvasószolgálatban 27
3. Propaganda eszközeink és módszereink fejlesztése 27
VI.
1. A lakótelep gyermekkönyvtári feltételeinek javítása 28
2. A gyermekkönyvtár társadalmi kapcsolatainak bővítése 29
3. Az utolsó szó jogán 30
VII.
Mellékletek:
1. Népességi és települési adatok 32
2. A lakótelep lakosságának kulturális ellátottsága és érdeklődése 33
3. Száz családról készített felmérés adatai 38
4. A negyven felsőtagozatos tanuló kérdőívekre adott válaszai 41
5. Könyvállomány, olvasólétszám, kölcsönzés 45
6. A gyermeklétszám és az olvasói létszám évenkénti alakulásának grafikonja 46
7. Csillagtelepi iskolák összesített adatai (1968-69) 47
8. Iskolai létszám és olvasók évfolyamonként 48
9. Összesített adatok iskolánként 49
10. A szóródásvizsgálat adatai 52
11. Olvasószervezési meghívók, röplapok 53
12. Irodalomjegyzék 57

Dudás Franciska

Dudás Franciska műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dudás Franciska könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem