kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Trivium Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 346 oldal |
Sorozatcím: | Mars és Vénusz |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-7570-94-2 |
Köszönetnyilvánítás | 13 |
Bevezetés | 15 |
A gyermekek az égből jönnek | 33 |
Minden gyermeknek megvannak a maga sajátos problémái | 35 |
A pozitív nevelés öt alapelve | 39 |
A lehetőségek felmérése | 49 |
Az öt alapelv alkalmazásának előfeltételei | 52 |
A nevelés okozta stressz | 53 |
A nevelés átformálása | 54 |
A gyermeknevelés rövid története | 56 |
Az erőszak erőszakot szül | 58 |
Mitől válnak a gyermekek engedetlenné és zabolátlanná | 61 |
A tudat globális változása | 64 |
Új módszerek az együttműködés elérésére | 68 |
Kérjük, ne parancsolgassunk, ne követelőzzünk | 68 |
Ne tegyünk fel szónoki kérdéseket | 69 |
Ne kerülgessük a forró kását | 71 |
Ne magyarázgassunk | 72 |
Mondjunk le a kioktatásról | 74 |
Az együttműködést elősegítő mágikus szavak | 75 |
Rövid összefoglaló és gyakorlati tanácsok | 77 |
Mi a teendő, ha a gyermek nem hajlandó együttműködni? | 78 |
Új módszerek az ellenállás megszüntetésére | 81 |
Négy jó módszer | 82 |
A négyféle temperamentum | 83 |
Az éneklés öröme | 94 |
A háztartási munka megkönnyítése | 94 |
Az olvasás öröme | 96 |
A figyelem átírányítása | 98 |
Szeretet-szertartások | 103 |
Gyakorlati szertartások | 105 |
Adjuk azt gyermekeinknek, amire szükségük van | 107 |
Új módszerek a kommunikáció javítására | 108 |
Mi ébreszti fel a gyermekekben az ellenállást? | 109 |
Ne sajnáljuk az időt gyerekeink meghallgatásától | 111 |
A két feltétel | 112 |
Szigorú nevelés | 115 |
Engedékeny nevelés | 118 |
A vágyak kielégítésének késleltetése | 122 |
Gyermekeink igazi szükségleteinek kielégítése | 124 |
Új módszerek a motiváció javítására | 126 |
A büntetés hiábavalósága | 127 |
Miért és milyen esetben volt hatékony a múltban a büntetés? | 128 |
A büntetés pozitív oldala | 129 |
Egyszerű bizonyíték | 131 |
A büntetés alternatívája a jutalmazás | 133 |
A gyermekek engedetlenségének két fő oka | 135 |
Miért hatásos a jutalmazás | 136 |
Negatív megjegyzések | 137 |
Pozitív megjegyzések | 139 |
A jutalmazás mágikus ereje | 141 |
Miért állank ellen a gyermekek az irányításunknak? | 141 |
A jutalmazás értékének felismerése | 143 |
A jutalmazás hozzáigazítása a gyermekek temperamentumához | 146 |
Példák jutalmazásra | 147 |
Mindig legyen tartalékban valamilyen jutalom | 148 |
Jutalmazási lista | 149 |
Az együttműködés rendszeres megtagadása | 151 |
Serdülők jutalmazása | 152 |
A nyilvános helyeken rendetlenkedő gyermekek kezelése | 153 |
A jutalom olyan, mint a desszert | 154 |
Okulás a természetes következményekből | 155 |
Félelem a jutalmazástól | 158 |
Új módszerek a szülői tekintély megszerzésére | 160 |
Ne próbáljunk az érzelmekre hatni | 161 |
Nem baj, ha valamiben hibázunk | 162 |
Olyan esetek, amikor az érzelmek kimutatása hátrányos | 163 |
Az üvöltözés nem használ | 164 |
Utasításainkat fogalmazzuk meg pozitívan | 165 |
Utasítsunk és ne magyarázgassunk | 166 |
Utasítások serdülőknek | 168 |
Engedetlenség ellen az érvelés nem segít | 170 |
Jó módszer utasítások adására | 172 |
Az együttműködési készség javítása | 174 |
Megfelelő harcmodor kiválasztása | 175 |
Új módszerek a szülői tekintély fenntartására | 187 |
Megszabadulás a negatív érzelmektől | 181 |
Kikapcsolási idő megadásának legjobb módja | 183 |
Kikapcsolási idő megmagyarázása | 184 |
Négy gyakori hiba | 185 |
Apám ölelgetése | 190 |
Akaratunk hozzáigazítása a gyermekek óhajaihoz | 191 |
Mikor adjunk kikapcsolási időt | 192 |
Elszámolás háromig | 193 |
Amikor a kikapcsolási idő nem segít | 194 |
A pozitív nevelés öt alapvető módszere | 195 |
Nem baj, ha a gyerekek különbözők | 197 |
Nembeli különbségek | 199 |
A törődés és a bizalom iránti igények különbözősége | 199 |
A törődés és a bizalom folyamatosságának fontossága | 202 |
A fiúk a Marsról, a leányok a Vénuszról jönnek | 204 |
Mr. Probléma-megoldó | 206 |
Mrs. Otthon-tökéletesítő | 208 |
Mikor helyes a tanácsok osztogatása? | 210 |
A fiúk feledékenyek, a leányok nem | 211 |
Generációs különbségek | 212 |
Az erőszak kultusza | 213 |
Temperamentumbeli különbségek | 215 |
A temperamentumok átalakulása | 216 |
Délutáni tevékenységek | 217 |
Testalkati különbségek | 219 |
Intelligenciabeli különbségek | 220 |
Különböző tanulási képességek | 226 |
Az egyik dolgogban jó, a másikban nem | 227 |
Gyermekeink egymással való összehasonlítása | 228 |
Nem baj, ha a gyermekünk hibázik | 230 |
Az ártatlanságtól a felelősségtudatik | 231 |
Tulajdonképpen kinek van hibája? | 235 |
A felelősségvállalás megtanulása | 235 |
Automatikus hibajavítás | 237 |
Gyermekünk tanulási görbéje | 238 |
Az ismétlés fontossága | 239 |
Okulás a hibákból | 240 |
A jóvátétel megtanulása | 242 |
Ne büntessünk, inkább vezessünk be megszorításokat | 244 |
Hogyan reagáljuk, ha gyermekünk hibát követ el | 245 |
Elég, ha a gyermek képességeinek megfelelően cselekszik | 250 |
Amikor nincs megengedve a hibázás | 253 |
A hibák és az igazság eltitkolása | 255 |
Elvált szülők gyermekei | 256 |
Alacsony igények támasztása, illetve a kockázat elkerülése | 257 |
A hibák mentegetése vagy mások vádolása | 258 |
Veszélyeztetett serdülők | 261 |
Alacsony önbecsülés és önmagunk megbüntetése | 263 |
Éreztetni kell, hogy szabad hibázni is | 265 |
A gyermekek kifejezésre juttathatják negatív érzelmeiket is | 267 |
Az érzelmek kezelésének fontossága | 268 |
Az érzelmek kezelésének megtanulása | 270 |
Megbirkózás a veszteségekkel | 271 |
Miben segít az érzelmek kifejezése? | 273 |
Az empátia hatalma | 274 |
Az öt másodperces szünet | 275 |
Mi a teendő, ha a gyermek nem fogadja el az empátiát? | 278 |
Amikor a szülők fejezik ki negatív érzelmeiket | 280 |
Ne terheljük érzelmeinkkel gyermekeinket | 282 |
Ne érdeklődjük gyermekeink érzései iránt | 283 |
Amit a szülők elfojtanak, azt a gyermekeik kifejezik | 285 |
A család fekete báránya | 287 |
A gyermekekkel érzetetni kell, hogy nuygodtan kifejezhetik negatív érzelmeiket is | 288 |
Nem baj, ha egy gyermek többre vágyik, mint amennyit kap | 289 |
A vágytól való félelem | 290 |
A hála kimutatása | 292 |
Engedély az alkudozásra | 293 |
A nemet mondás megtanulása | 294 |
Tíz módszer a nemet mondásra | 296 |
A kérés előadása | 297 |
A kérésmód modellezése | 297 |
A kérések ereje | 299 |
Nem szabad túl sokat adni | 300 |
A gyermekek mindig egyre többet akarnak | 301 |
Elvált szülők gyermekei | 302 |
Az emberl szellem legbenső vágy | 303 |
A gyermekeknek szabad nemet mondania, de a mama és a papa a főnök | 304 |
A szülők hatása gyermekeikre | 306 |
Megbirkózás a negatív érzelmekkel | 307 |
A kognitív képességek kifejlődése | 308 |
A kisgyermeknek erős biztonságérzetre van szükségük | 310 |
A kisgyermekek memóriája másképpen működik | 311 |
Küzdelem az akaratossággal | 311 |
Egyensúly elérése a szabadság és az irányítás között | 313 |
Az irányítás elvesztésével kapcsolatos két probléma | 314 |
Az érettség kilenc esztendőnkénti fokozatai | 316 |
A felelősségtudat kialakulása | 317 |
A generációs különbségek megértése | 318 |
A válás és a nemzedéki vonal | 320 |
A serdülők irányítása | 321 |
Segítség kérése más szülőktől | 323 |
Az öt alapelv gyakorlati alkalmazása | 324 |
Anyák és lányaik | 325 |
Apák és lányaik | 325 |
Anyák és fiaik | 326 |
Apák és fiaik | 327 |
A serdülők titokban tiszteletet éreznek a korlátok iránt | 327 |
Mi a teendő, ha a gyermekünk kábítószereket szed | 330 |
A tiszteletlen beszéd kezelése | 330 |
Engedély a szabados beszédre | 332 |
Döntések meghozatala | 334 |
A hétéves ciklusok | 335 |
Miért lázadnak a serdülők | 336 |
A serdülőkkel való kommunikáció javítása | 337 |
Tartsuk tiszteletben a serdülők véleményét | 338 |
A serdülők ideiglenes távoltartása a családtól | 341 |
A "Ne tedd ezt" helyett használjuk az "Ezt tedd" megfogalmazást | 342 |
Időnként meg kell kérdeznünk gyermekeink véleményét | 343 |
A nevelés nagy felelősség | 344 |
A nagy lehetőség | 345 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.