kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Örökség Alapítvány |
---|---|
Kiadás helye: | Gödöllő |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 67 oldal |
Sorozatcím: | Örökség könyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 29 cm x 21 cm |
ISBN: | 963-04-1797-9 |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. |
A közoktatási törvénytervezet és a nemzeti Alaptanterv meghirdetett koncepciója | 5 |
A meghirdetett koncepció szerkezete idézetek tükrében | 5 |
A közoktatási törvénytervezet és a Nemzeti Alaptanterv megvalósított - megcsonkított koncepciója | 9 |
Egységesítés sokszínűség nélkül (Központosítás vagy demokrácia) | 9 |
Hogyan csúszhatott át egy demokratikus szerkezet egy központosított modellbe? | 9 |
Ezentúl minden tanítható | 9 |
Csoportosítás műveltségi területekbe | 10 |
A százalékos táblázat | 10 |
További kötöttségek már a műveltségi területeken belül is | 11 |
Mennyiben szabadság az iskolaszerkezeti szabadsága? | 12 |
Tartalmazza-e a vizsgarendszer a helyi követelmények számonkérését is? | 13 |
Egyéb szabadságjogok - iskolaalapítás - módszer - tankönyvek - iskolaszék | 14 |
Alaptanterv-e a Nemzeti Alaptanterv? | 15 |
Időnként a közvélemény is panaszkodik | 15 |
A szavak egyik forrása az Emberi Jogok Nemzetközi Törvénye | 15 |
A szavak másik forrása: A közoktatási törvény koncepciója | 16 |
A szavak harmadik forrása a Nemzeti Alaptanterv - a kétértelműség megszületése | 16 |
Megszűnik a kétértelműség - de minek az árán? | 16 |
Harc a szabadságért (szabad sávért) nyiltan és burkoltan | 19 |
Az első konkrétum: 80 % | 19 |
Reakciója: egy tiltakozó nyilatkozat | 19 |
Hányféle szelleme és betűje van a NAT-nak? | 19 |
A törvényalkotók exkuzálnak | 19 |
6 %-nyi szabadsáv "a pedagógusok kívánságára" | 19 |
A kért 6 % mégis eltűnik | 20 |
Az "ezen kívül más követelmények" szövegrészt is átfogalmazzák | 20 |
Még minden lehetséges | 21 |
Miért nélkülözhetetlen a törvény demokratikus működéséhez a szabad sáv százalékának számmal való állami meghatározása és ezzel együtt az Alapvizsga szövegének kiegészítése? | 21 |
Tartozik - követel, de mivel és mit? | 22 |
Jövő - távlat nélkül (A NAT világképe) | 25 |
A Nemzeti Alaptanterv központi magva, az "ajánlottan kötelező" százalékos táblázat | 25 |
A tantárgyak új arányrendszere | 26 |
Világnézeti semlegesség | 29 |
Az anyanyelv és irodalom (20)-37 %-os csökkentése | 30 |
A matematika térhódítása | 33 |
A számosság arca | 35 |
Az anyanyelv rangja 1777-től napjainkig | 36 |
Mely országokhoz igazítaná a NAT a magyar közoktatás értékrendjét? | 41 |
A többségi vélemény nem igazolható, avagy miért nem válaszoltak a pedagógusok a NAT országos kérdőívére? | 48 |
Többségi véslemény, mint alapfeltétel | 48 |
33 % - 42 % - 3,4 % - 0 % | 48 |
33 %, mint többségi vélemény | 49 |
Kitölthető volt-e a NAT Báthory-féle országos kérdőíve? | 50 |
Mit kell megértenie a tantestületnek a NAT bevezetőjéből? | 51 |
Hogyan lehetett szétosztani a műveltségi területek füzeteit és a kérdőív lapjait? | 51 |
Mennyi adat kellett az első rubrika kitöltésélhez? | 51 |
Az elemi szint - alapszint váltás veszélyei | 53 |
És ha nem elsőtől kezdünk valamit tanítani? | 53 |
A vegyes műveltségi területek problematikája | 53 |
Mire mehetünk tantestületi egyeztetések nélkül? | 53 |
Az iskola 8 évfolyamos, de a kérdőív 10 évre készült | 53 |
A jövő? | 54 |
Egység és sokszínűség - A szabad sávos modell | 55 |
A közoktatási törvénytervezet és a Nemzeti Alaptanterv meghirdetett koncepciójának bővítése az örökség Népfőiskola javaslata alapján | 55 |
Zárszó és felhívás | 63 |
Függelék | |
Forrásjegyzék (személyek és dokumentumok) | 64 |
Címjegyzék (A kiadványt terjesztők felsorolása) | 65 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.