1.062.063

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A gyermekeinkről van szó

Hogyan (de-)formálódott a közoktatási törvénytervezet és a Nemzeti Alaptanterv, avagy milyen lehetne a kívánatos

Szerző
Gödöllő
Kiadó: Örökség Alapítvány
Kiadás helye: Gödöllő
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 67 oldal
Sorozatcím: Örökség könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN: 963-04-1797-9
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kiadványt az Örökség Alapítvány - szűkös anyagi lehetősége ellenére - azért jelentette meg, hogy sokak véleményét felhasználva járulhasson hozzá az új közoktatási törvény körüli viták... Tovább

Előszó

A kiadványt az Örökség Alapítvány - szűkös anyagi lehetősége ellenére - azért jelentette meg, hogy sokak véleményét felhasználva járulhasson hozzá az új közoktatási törvény körüli viták tisztázásához. A terjesztés elsődleges szempontja az volt, hogy az anyag a lehető legrövidebb időn belül eljusson az érdekeltekhez. Ennek megvalósulásához a megrendelések alapján való postázás, vagy a könyvesbolti hálózat útján való terjesztés túlságosan lassú forma. Ezért úgy döntöttünk, hogy a kiadványt eleve elküldjük minden érdekeltnek, de nem utánvét, mivel megrendelés a részükről nem történt. Ezzel természetesen azt is vállaltuk, hogy a kiadvány árának befizetésére nincs pénzügyi garancia. Ennek ellenére bízunk abban, hogy az érdekeltek a kiadványt hasznosnak fogják ítélni és már előre is köszönetet mondunk mindazoknak, akik az itt megjelölt összeget utólag elküldik számunkra. Nem titkoljuk, hogy ezek a befizetések nélkülözhetetlenek a kiadás költségeinek utólagos rendezéséhez és a "Zárszó"-ban megfogalmazott tervek megvalósításához. Vissza

Tartalom

A közoktatási törvénytervezet és a nemzeti Alaptanterv meghirdetett koncepciója5
A meghirdetett koncepció szerkezete idézetek tükrében5
A közoktatási törvénytervezet és a Nemzeti Alaptanterv megvalósított - megcsonkított koncepciója9
Egységesítés sokszínűség nélkül (Központosítás vagy demokrácia)9
Hogyan csúszhatott át egy demokratikus szerkezet egy központosított modellbe?9
Ezentúl minden tanítható9
Csoportosítás műveltségi területekbe10
A százalékos táblázat10
További kötöttségek már a műveltségi területeken belül is11
Mennyiben szabadság az iskolaszerkezeti szabadsága?12
Tartalmazza-e a vizsgarendszer a helyi követelmények számonkérését is?13
Egyéb szabadságjogok - iskolaalapítás - módszer - tankönyvek - iskolaszék14
Alaptanterv-e a Nemzeti Alaptanterv?15
Időnként a közvélemény is panaszkodik15
A szavak egyik forrása az Emberi Jogok Nemzetközi Törvénye15
A szavak másik forrása: A közoktatási törvény koncepciója16
A szavak harmadik forrása a Nemzeti Alaptanterv - a kétértelműség megszületése16
Megszűnik a kétértelműség - de minek az árán?16
Harc a szabadságért (szabad sávért) nyiltan és burkoltan19
Az első konkrétum: 80 %19
Reakciója: egy tiltakozó nyilatkozat19
Hányféle szelleme és betűje van a NAT-nak?19
A törvényalkotók exkuzálnak19
6 %-nyi szabadsáv "a pedagógusok kívánságára"19
A kért 6 % mégis eltűnik20
Az "ezen kívül más követelmények" szövegrészt is átfogalmazzák20
Még minden lehetséges21
Miért nélkülözhetetlen a törvény demokratikus működéséhez a szabad sáv százalékának számmal való állami meghatározása és ezzel együtt az Alapvizsga szövegének kiegészítése?21
Tartozik - követel, de mivel és mit?22
Jövő - távlat nélkül (A NAT világképe)25
A Nemzeti Alaptanterv központi magva, az "ajánlottan kötelező" százalékos táblázat25
A tantárgyak új arányrendszere26
Világnézeti semlegesség29
Az anyanyelv és irodalom (20)-37 %-os csökkentése30
A matematika térhódítása33
A számosság arca35
Az anyanyelv rangja 1777-től napjainkig36
Mely országokhoz igazítaná a NAT a magyar közoktatás értékrendjét?41
A többségi vélemény nem igazolható, avagy miért nem válaszoltak a pedagógusok a NAT országos kérdőívére?48
Többségi véslemény, mint alapfeltétel48
33 % - 42 % - 3,4 % - 0 %48
33 %, mint többségi vélemény49
Kitölthető volt-e a NAT Báthory-féle országos kérdőíve?50
Mit kell megértenie a tantestületnek a NAT bevezetőjéből?51
Hogyan lehetett szétosztani a műveltségi területek füzeteit és a kérdőív lapjait?51
Mennyi adat kellett az első rubrika kitöltésélhez?51
Az elemi szint - alapszint váltás veszélyei53
És ha nem elsőtől kezdünk valamit tanítani?53
A vegyes műveltségi területek problematikája53
Mire mehetünk tantestületi egyeztetések nélkül?53
Az iskola 8 évfolyamos, de a kérdőív 10 évre készült53
A jövő?54
Egység és sokszínűség - A szabad sávos modell55
A közoktatási törvénytervezet és a Nemzeti Alaptanterv meghirdetett koncepciójának bővítése az örökség Népfőiskola javaslata alapján55
Zárszó és felhívás63
Függelék
Forrásjegyzék (személyek és dokumentumok)64
Címjegyzék (A kiadványt terjesztők felsorolása)65

Hintalan László

Hintalan László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Hintalan László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem