Fülszöveg
A tanulás ne lecke legyen a gyermeknek, hanem szívdobogtató élmény*" (JózsefAttila)
Könyvemmel az a célom, hogy bemutassam az óvoda lehetőségeit a tudásvágy megalapozásában. Célkitűzésem a következő hitvallásból táplálkozik:
• Hiszem és tudom, hogy a tanulási motívumok fejlődése tetten érhető, sőt fejlődésük elősegíthető az óvodai pedagógiai munka során.
• Hiszem és tudom, hogy ez a fejlődés elvezet majd a fenti alapkérdéshez, nevezetesen a tudásvágy kibontakozásához.
• Hiszem és tudom, hogy a tudásvágy kibomlása segítségére lesz az óvodából iskolába lépő gyermeknek. Segítségére lesz azért, mert kíváncsian és belső motívum alapján, nyitottan és fogékonyan adja át magát az iskolai tanulási folyamatnak.
• Tudom, hogy segítségére lesz azért is, mert egész személyiségére kiható, olyan szükséglettel, igénnyel rendelkezik majd, ami egész életében meghatározó irányultságot eredményez. Ez pedig nemcsak saját maga, de a társadalom számára is értékes személyiségvonásokban realizálódik....
Tovább
Fülszöveg
A tanulás ne lecke legyen a gyermeknek, hanem szívdobogtató élmény*" (JózsefAttila)
Könyvemmel az a célom, hogy bemutassam az óvoda lehetőségeit a tudásvágy megalapozásában. Célkitűzésem a következő hitvallásból táplálkozik:
• Hiszem és tudom, hogy a tanulási motívumok fejlődése tetten érhető, sőt fejlődésük elősegíthető az óvodai pedagógiai munka során.
• Hiszem és tudom, hogy ez a fejlődés elvezet majd a fenti alapkérdéshez, nevezetesen a tudásvágy kibontakozásához.
• Hiszem és tudom, hogy a tudásvágy kibomlása segítségére lesz az óvodából iskolába lépő gyermeknek. Segítségére lesz azért, mert kíváncsian és belső motívum alapján, nyitottan és fogékonyan adja át magát az iskolai tanulási folyamatnak.
• Tudom, hogy segítségére lesz azért is, mert egész személyiségére kiható, olyan szükséglettel, igénnyel rendelkezik majd, ami egész életében meghatározó irányultságot eredményez. Ez pedig nemcsak saját maga, de a társadalom számára is értékes személyiségvonásokban realizálódik.
A fenti célom megvalósítása érdekében a következő feladatokra vállalkozom:
• bemutatom, hogy milyen alapokon nyugszik a gyermek tudásvágya és hogyan fejlődnek a tanulási motívumai;
• abban a pedagógiai folyamatban mutatom be ezeket, amelyben az óvodás gyermek szükségleteinek kielégítése történik, adódik, tettenérhető;
• a fentiek teljesítéséhez rávilágítok az óvodapedagógus megváltozott szerepére, amelyet a tanulás megszervezésében, a tanulásirányítás módjában és hatásrendszerében előnyös alkalmaznia.
A szerző
Vissza