kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Helikon Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 248 oldal |
Sorozatcím: | Helikon Universitas-Pszichológia |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-208-538-8 |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. |
Bevezető mondatok az olvasóhoz | 5 |
Elméleti problémák a fejlődéslélektannal kapcsolatban | 7 |
A születés előtt | 15 |
Természet vagy környezet? | 15 |
A nemi különbségek | 23 |
Az anyai szervezet által teremtett környezet | 25 |
Előzmények | 25 |
A terhesség | 26 |
A magzati fejlődés | 29 |
Csíraszakasz | 29 |
Embrionális szakasz | 29 |
Magzati szakasz | 30 |
A szülés | 31 |
A születés körülményei és az újszülött | 33 |
Az újszülött | 34 |
A születéstől az első év végéig | 36 |
Testi fejlődés | 36 |
Pszichológiai fejlődés az első évben | 36 |
Egyéni különbségek | 37 |
Újszülöttkor | 38 |
Az újszülöttkor percepciója | 39 |
Az értelmi fejlődés kezdetei | 40 |
Szociális kapcsolatok | 42 |
Az első hónapok | 43 |
Emocionális fejlődés: az elsődleges kötődés | 50 |
Az elsődleges kötődés típusai | 54 |
A kisdedkor | 66 |
A testi fejlődés és a mozgásfejlődés | 66 |
Az értelmi fejlődés | 67 |
Az értelmi fejlődés más aspektusai | 68 |
A kisgyermekkori emlékezet | 69 |
A beszédtanulás és a nyelvelsajátítás | 70 |
A beszédértés és a beszédkészség fejlődésének folyamata | 71 |
Metalingvisztikai kérdések | 79 |
A szociális környezet és a beszéd | 80 |
A beszédtanulás pszichológiai háttere | 81 |
Tanuláselmélet | 82 |
Chomsky - nativizmus | 84 |
Piaget - a nyelvtanulás kognitív elmélete | 87 |
Cselekvésközpontú (interakcionalista) elmélet | 89 |
Az én és az önmagunkról való tudás | 90 |
A genetikus szociálpszichológiai nézőpont | 94 |
A pszichoanalitikus és tárgykapcsolat-elméletek | 96 |
Az énfejlődés empirikus vizsgálata | 99 |
Az én mint identitás | 103 |
Az erkölcsi fejlődés alapjai | 107 |
Normativitás és szabálykövetés hároméves kor előtt | 107 |
Azonosulás, szociális tanulás | 111 |
Az akaraterő fejlődése | 112 |
Játék csecsemő- és kisdedkorban | 113 |
Az óvodáskor | 115 |
Testi fejlettség, mozgás | 115 |
Értelmi fejlődés | 115 |
A mágikus gondolkodás | 116 |
Egocentrizmus és szociális környezet | 118 |
Az értelmi fejlődés más jelenségei | 121 |
Univerzalitás | 123 |
Az óvodáskor erkölcse | 127 |
Az énfejlődés és a társas kapcsolatok fejlődése | 129 |
A nemi identitás és a csoportképződés | 130 |
A gyermeki fantázia és az önkifejezés - a játék, a rajz és a mese | 131 |
A játék | 131 |
A gyermekrajz jellegzetességei | 134 |
A gyermeki világ megjelenítői: a mesék | 137 |
A kisiskoláskori fejlődés | 139 |
A testi-intellektuális fejlődés jellegzetes szakasza | 139 |
Testi változások | 139 |
Értelmi fejlődés - konkrét műveletek | 140 |
Kognitív részfunkciók és metakogníció | 143 |
Problémamegoldó gondolkodás | 147 |
Vicc és hazugság | 149 |
A gondolkodás motivációja | 150 |
Az iskolai tanulás | 151 |
Számolás és matematikai gondolkodás | 151 |
Olvasás | 154 |
Az írás tanulása | 157 |
Iskolai motiváció | 158 |
Az énkép és az erkölcsi döntés fejlődése iskoláskorban | 162 |
Az erkölcsi döntés és a társakkal való viselkedés | 162 |
Társas kapcsolatok | 164 |
Agresszív viselkedés | 167 |
A kisiskolások csoportjai | 169 |
Barátok | 171 |
A magányosság és az agresszivitás | 172 |
A serdülőkor | 174 |
A serdülőkor a huszadik század végén | 174 |
A serdülőkori testi-szervi fejlődés | 176 |
Az elvont műveleti gondolkodás | 180 |
Az intelligencia kontinuitása | 182 |
Az emlékezet fejlődése | 183 |
Az énfejlődés és az identitás | 184 |
Az identitás és az ideológia | 186 |
Erikson elméletének értékelése | 187 |
Az identitás szerkezete és a társadalom | 188 |
A szexuális identitás | 191 |
A szexuális identitás és szerepfelfogás kulturális feltételei | 191 |
A szexuális szerepvállalás fejlődésének folyamata | 194 |
Az erkölcsi fejlődés | 198 |
Társas kapcsolatok | 201 |
Mások személyiségének, viselkedésének megítélése | 201 |
Serdülők és felnőttek | 203 |
Érzelmi leválás a családról | 205 |
Kortárs csoportok | 206 |
Csoportválasztás és társadalmi származás | 208 |
Devianciák és válságok tizenéves korban | 210 |
Az egész életen át tartó fejlődés | 212 |
A pszichológiai funkciók és a biológiai állapot | 212 |
Jung és Erikson | 216 |
Az élet szakaszai | 218 |
Az egész életen át tartó fejlődés társadalmi kontextusa | 220 |
A személyiségvonások változása-kontinuitása az élet során | 222 |
Irodalom | 225 |
Névmutató | 239 |
Tárgymutató | 245 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.