1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A gyermek felfedezése

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Herder Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 299 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-7484-07-8
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér fotóval illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Dr. Maria Montessori 1870-ben született Olaszországban. Első nagyobb munkája 1909-ben jelent meg: "Il metodo della pedagogia scientifica all'educazione infantille nelle Casa dei Bambini" címen. (A Gyermekek Házában a gyermeknevelésben alkalmazott tudományos pedagógia módszereiről.)
Ez a műve rövidített formában különböző címeken számos nyelven került kiadásra. A kezünkben levő könyv is ennek egyik továbbfejlesztett változata.
Nem új pedagógiát teremtett - írja később -, hanem csak felfedezte a gyermekeket, és ehhez alkalmazkodva készített megfelelő eszközöket, fogalmazta meg - a régitől merőben eltérő - pedagógiai elvárásait.
Ennek a meggondolásnak az alapján adta a későbbi kiadásokban alapkönyvnek ezt a címet: A gyermek felfedezése.
Meggyőződése, hogy az emberiség csak akkor lesz képes problémáit megoldani, ha a figyelmet a gyermekek felfedezésére és a bennük rejlő képességek kibontakoztatására összpontosítja.
Montessorinak ezek a gondolatai soha nem voltak aktuálisabbak, mint... Tovább

Fülszöveg

Dr. Maria Montessori 1870-ben született Olaszországban. Első nagyobb munkája 1909-ben jelent meg: "Il metodo della pedagogia scientifica all'educazione infantille nelle Casa dei Bambini" címen. (A Gyermekek Házában a gyermeknevelésben alkalmazott tudományos pedagógia módszereiről.)
Ez a műve rövidített formában különböző címeken számos nyelven került kiadásra. A kezünkben levő könyv is ennek egyik továbbfejlesztett változata.
Nem új pedagógiát teremtett - írja később -, hanem csak felfedezte a gyermekeket, és ehhez alkalmazkodva készített megfelelő eszközöket, fogalmazta meg - a régitől merőben eltérő - pedagógiai elvárásait.
Ennek a meggondolásnak az alapján adta a későbbi kiadásokban alapkönyvnek ezt a címet: A gyermek felfedezése.
Meggyőződése, hogy az emberiség csak akkor lesz képes problémáit megoldani, ha a figyelmet a gyermekek felfedezésére és a bennük rejlő képességek kibontakoztatására összpontosítja.
Montessorinak ezek a gondolatai soha nem voltak aktuálisabbak, mint napjainkban. Vissza

Tartalom

Előszó a magyar kiadáshoz9
Kritikai észrevételek az iskolára alkalmazot tudományról13
A módszerek története28
Egészséges gyermek tudományos nevelése41
Az első kísérlet körülményeinek elemzése és elterjedésének története44
A "Gyermekek Házában" alkalmazott tanítási módszerek47
Testi növekedés48
A környezet51
Gyakorlati észrevételek53
Fegyelem és szabadság54
Az iskolai fegyelem nehézségei55
Függetlenség59
Minél több a felesleges segítség, annál inkább akadályozza a természetes erők fejlődését62
Gyermekeink jutalmazása és büntetése62
A fejlődés szabadsága64
A természet szerepe a nevelésben67
A természet helye a nevelésben73
Gondoskodás másokról73
A kerttel kapcsolatos előítéletek74
A legkedvesebb munka75
Egyszerűség76
A mi kertünk76
A mozgásra nevelés78
A "vörös" és a "fehér" ember78
Gimnasztika és fegyelem80
Gimnasztika és munka82
A munka83
A tárgyak hangja84
A képességek84
A pontosság85
A fogékony életkor86
A mozdulatok elemzése87
Gazdaságos mozdulatok88
A fűzős és kapcsolós keretek88
További eszközök89
A vonal89
Együttes gyakorlatok90
Mozdulatlanság és csend91
Nyílt utak91
A szabad élet92
A valóság92
A tevékenységek előkészítése93
Gimnasztika és játék95
A választás szabadsága96
A fejlesztés eszközei98
Egy tulajdonság elkülönítése100
Minden tárgyban közös, alapvető tulajdonságok a gyerek nevelő környezetében101
A gyakorlatok104
Hogyan kell a pedagógusnak kiadnia a feladatot. Összehasonlítás a régi rendszerekkel104
Bevezetés az érzékfejlesztő eszközök gyakorlataiba. Ellentétek. Azonosságok. Fokozatok110
A tapintási gyakorlatok bevezetésének technikája111
Hőérzékelés112
Súlyérzékelés113
Formák érzékelése kizárólag tapintás útján. A sztereognosztikus érzékelés fejlesztése113
Az ízlelő- és szaglóérzék fejlesztése117
Vízuális és auditív megkülönböztetés119
Eszköz: a hengersor és az építőelemek119
A faelemek121
Erőfeszítés és izommemória122
A színek eszközei123
Szenzorikus geometrikai ismeretek. Sík sablonok és geometriai formák125
Gyakorlatok a három kártyasorozattal128
Gyakorlatok hangok megkülönböztetésére129
A csend131
Az érzékfejlesztésről általában136
A pedagógus142
A gyakorlatok technikája146
Bevezetés146
A gyakorlatok148
A háromlépcsős gyakorolat149
Gyakorlati alkalmazás. Bevezetés az eszközök használatába. A hengersorok150
A gyerek irányítása152
Megjegyzések az előítéletekről156
A próbakő162
A szellemi rendezettség164
Az emelkedettség elérése165
A csend. Materializált absztrakciók165
A normális és értelmi fogyatékos gyerekek nevelésének összehasonlításai168
Összehasonlítás pedagógiánk és a kísérleti pszichológia között171
Az érzékszerv funkcióinak fejlesztése ismételt gyakorlatokkal172
Az írott nyelv175
Az olvasás és írás tanításának régi módszereiről. Séguin írásmódszerének kritikája176
Az írás mechanizmusa191
Az író kéz mozdulatainak elemzése193
Az írás közvetlen előkészítése. A tényezők elemzése194
A mechanizmusoktól megszabadított intelligencia203
A szavak összeállítása204
Az olvasás215
Gyakorlat a csoportosított kártyákkal219
A parancsok: Mondatok olvasása221
A nyelv225
A hiányos nevelésre visszavezethető beszédhibák236
A számolás tanítása és beveztés az aritmetikába244
További lépések az aritmetikában255
A rajzolás és az alkotó művészet258
A zenei művészet kezdete263
A vallásos nevelés269
Fegyelem a "Gyermekek Házában"276
Végkövetkeztetések és tapasztalatok291
A diadalmas négyesfogat294
Az új eszközök bemutatása299

Maria Montessori

Maria Montessori műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Maria Montessori könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem