kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Herder Kiadó Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 299 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-7484-07-8 |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér fotóval illusztrálva. |
Előszó a magyar kiadáshoz | 9 |
Kritikai észrevételek az iskolára alkalmazot tudományról | 13 |
A módszerek története | 28 |
Egészséges gyermek tudományos nevelése | 41 |
Az első kísérlet körülményeinek elemzése és elterjedésének története | 44 |
A "Gyermekek Házában" alkalmazott tanítási módszerek | 47 |
Testi növekedés | 48 |
A környezet | 51 |
Gyakorlati észrevételek | 53 |
Fegyelem és szabadság | 54 |
Az iskolai fegyelem nehézségei | 55 |
Függetlenség | 59 |
Minél több a felesleges segítség, annál inkább akadályozza a természetes erők fejlődését | 62 |
Gyermekeink jutalmazása és büntetése | 62 |
A fejlődés szabadsága | 64 |
A természet szerepe a nevelésben | 67 |
A természet helye a nevelésben | 73 |
Gondoskodás másokról | 73 |
A kerttel kapcsolatos előítéletek | 74 |
A legkedvesebb munka | 75 |
Egyszerűség | 76 |
A mi kertünk | 76 |
A mozgásra nevelés | 78 |
A "vörös" és a "fehér" ember | 78 |
Gimnasztika és fegyelem | 80 |
Gimnasztika és munka | 82 |
A munka | 83 |
A tárgyak hangja | 84 |
A képességek | 84 |
A pontosság | 85 |
A fogékony életkor | 86 |
A mozdulatok elemzése | 87 |
Gazdaságos mozdulatok | 88 |
A fűzős és kapcsolós keretek | 88 |
További eszközök | 89 |
A vonal | 89 |
Együttes gyakorlatok | 90 |
Mozdulatlanság és csend | 91 |
Nyílt utak | 91 |
A szabad élet | 92 |
A valóság | 92 |
A tevékenységek előkészítése | 93 |
Gimnasztika és játék | 95 |
A választás szabadsága | 96 |
A fejlesztés eszközei | 98 |
Egy tulajdonság elkülönítése | 100 |
Minden tárgyban közös, alapvető tulajdonságok a gyerek nevelő környezetében | 101 |
A gyakorlatok | 104 |
Hogyan kell a pedagógusnak kiadnia a feladatot. Összehasonlítás a régi rendszerekkel | 104 |
Bevezetés az érzékfejlesztő eszközök gyakorlataiba. Ellentétek. Azonosságok. Fokozatok | 110 |
A tapintási gyakorlatok bevezetésének technikája | 111 |
Hőérzékelés | 112 |
Súlyérzékelés | 113 |
Formák érzékelése kizárólag tapintás útján. A sztereognosztikus érzékelés fejlesztése | 113 |
Az ízlelő- és szaglóérzék fejlesztése | 117 |
Vízuális és auditív megkülönböztetés | 119 |
Eszköz: a hengersor és az építőelemek | 119 |
A faelemek | 121 |
Erőfeszítés és izommemória | 122 |
A színek eszközei | 123 |
Szenzorikus geometrikai ismeretek. Sík sablonok és geometriai formák | 125 |
Gyakorlatok a három kártyasorozattal | 128 |
Gyakorlatok hangok megkülönböztetésére | 129 |
A csend | 131 |
Az érzékfejlesztésről általában | 136 |
A pedagógus | 142 |
A gyakorlatok technikája | 146 |
Bevezetés | 146 |
A gyakorlatok | 148 |
A háromlépcsős gyakorolat | 149 |
Gyakorlati alkalmazás. Bevezetés az eszközök használatába. A hengersorok | 150 |
A gyerek irányítása | 152 |
Megjegyzések az előítéletekről | 156 |
A próbakő | 162 |
A szellemi rendezettség | 164 |
Az emelkedettség elérése | 165 |
A csend. Materializált absztrakciók | 165 |
A normális és értelmi fogyatékos gyerekek nevelésének összehasonlításai | 168 |
Összehasonlítás pedagógiánk és a kísérleti pszichológia között | 171 |
Az érzékszerv funkcióinak fejlesztése ismételt gyakorlatokkal | 172 |
Az írott nyelv | 175 |
Az olvasás és írás tanításának régi módszereiről. Séguin írásmódszerének kritikája | 176 |
Az írás mechanizmusa | 191 |
Az író kéz mozdulatainak elemzése | 193 |
Az írás közvetlen előkészítése. A tényezők elemzése | 194 |
A mechanizmusoktól megszabadított intelligencia | 203 |
A szavak összeállítása | 204 |
Az olvasás | 215 |
Gyakorlat a csoportosított kártyákkal | 219 |
A parancsok: Mondatok olvasása | 221 |
A nyelv | 225 |
A hiányos nevelésre visszavezethető beszédhibák | 236 |
A számolás tanítása és beveztés az aritmetikába | 244 |
További lépések az aritmetikában | 255 |
A rajzolás és az alkotó művészet | 258 |
A zenei művészet kezdete | 263 |
A vallásos nevelés | 269 |
Fegyelem a "Gyermekek Házában" | 276 |
Végkövetkeztetések és tapasztalatok | 291 |
A diadalmas négyesfogat | 294 |
Az új eszközök bemutatása | 299 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.