kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Cartaphilus Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 277 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 14 cm |
| ISBN: | 978-963-266-205-3 |
| Megjegyzés: | 27 színes fényképpel illusztrálva. |
| Előszó a magyar kiadáshoz | 9 |
| Kritikai észrevételek az iskolára alkalmazott tudományról | 13 |
| A módszerek története | 27 |
| Egészséges gyermek tudományos nevelése | 39 |
| Az első kísérlet körülményeinek elemzése és elterjedésének története | 42 |
| A "Gyermekek Házában" alkalmazott tanítási módszerek | 45 |
| Testi növekedés | 46 |
| A környezet | 49 |
| Gyakorlati észrevételek | 50 |
| Fegyelem és szabadság | 51 |
| Az iskolai fegyelem nehézségei | 52 |
| Függetlenség | 56 |
| Minél több a felesleges segítség, annál inkább akadályozza a természetes erők fejlődését | 58 |
| Gyermekeink jutalmazása és büntetése | 59 |
| A fejlődés szabadsága | 61 |
| A természet szerepe a nevelésben | 64 |
| A természet helye a nevelésben | 69 |
| Gondoskodás másokról | 70 |
| A kerttel kapcsolatos előítéletek | 71 |
| A legkedvesebb munka | 71 |
| Egyszerűség | 72 |
| A mi kertünk | 73 |
| A mozgásra nevelés | 75 |
| A "vörös" és a "fehér" ember | 75 |
| Gimnasztika és fegyelem | 77 |
| Gimnasztika és munka | 79 |
| A munka | 80 |
| A tárgyak hangja | 80 |
| A képességek | 81 |
| A pontosság | 82 |
| A fogékony életkor | 82 |
| A mozdulatok elemzése | 83 |
| Gazdaságos mozdulatok | 84 |
| A fűzős és kapcsolós keretek | 84 |
| További eszközök | 85 |
| A vonal | 85 |
| Együttes gyakorlatok | 86 |
| Mozdulatlanság és csend | 87 |
| Nyílt utak | 87 |
| A szabad élet | 88 |
| A valóság | 88 |
| A tevékenységek előkészítése | 89 |
| Gimnasztika és játék | 90 |
| A választás szabadsága | 91 |
| Az érzékfejlesztés eszközei | 93 |
| Egy tulajdonság elkülönítése | 94 |
| Minden tárgyban közös, alapvető tulajdonságok a gyerek nevelő környezetében | 95 |
| A gyakorlatok | 98 |
| Hogyan kell a pedagógusnak kiadnia a feladatot. Összehasonlítás a régi rendszerekkel | 98 |
| Bevezetés az érzékfejlesztő eszközök gyakorlataiba. Ellentétek. Azonosságok. Fokozatok | 103 |
| A tapintási gyakorlatok bevezetésének technikája | 104 |
| Hőérzékelés | 106 |
| Súlyérzékelés | 106 |
| Formák érzékelése kizárólag tapintás útján. A sztereognosztikus érzékelés fejlesztése | 107 |
| Az ízlelő- és szaglóérzék fejlesztése | 110 |
| Vízuális és auditív megkülönböztetés | 112 |
| Eszköz: a hengersor és az építőelemek | 112 |
| A faelemek | 114 |
| Erőfeszítés és izommemória | 115 |
| A színek eszközei | 116 |
| Szenzorikus geometrikai ismeretek. Sík sablonok és geometriai formák | 117 |
| Gyakorlatok a három kártyasorozattal | 121 |
| Gyakorlatok hangok megkülönböztetésére | 121 |
| A csend | 124 |
| Az érzékfejlesztésről általában | 128 |
| A pedagógus | 133 |
| A gyakorlatok technikája | 137 |
| Bevezetés | 137 |
| A gyakorlatok | 139 |
| A háromlépcsős gyakorolat | 139 |
| Gyakorlati alkalmazás. Bevezetés az eszközök használatába. A hengersorok | 141 |
| A gyerek irányítása | 143 |
| Megjegyzések az előítéletekről | 146 |
| A próbakő | 151 |
| A szellemi rendezettség | 153 |
| Az emelkedettség elérése | 154 |
| A csend. Materializált absztrakciók | 154 |
| A normális és értelmi fogyatékos gyerekek nevelésének összehasonlításai | 157 |
| Összehasonlítás pedagógiánk és a kísérleti pszichológia között | 159 |
| Az érzékszerv funkcióinak fejlesztése ismételt gyakorlatokkal | 161 |
| Az írott nyelv | 163 |
| Az olvasás és írás tanításának régi módszereiről. Séguin írásmódszerének kritikája | 164 |
| Az írás mechanizmusa | 178 |
| Az író kéz mozdulatainak elemzése | 179 |
| Az írás közvetlen előkészítése. A tényezők elemzése | 181 |
| A mechanizmusoktól megszabadított intelligencia | 189 |
| A szavak összeállítása | 190 |
| Az olvasás | 200 |
| Gyakorlat a csoportosított kártyákkal | 204 |
| A parancsok: Mondatok olvasása | 206 |
| A nyelv | 210 |
| A hiányos nevelésre visszavezethető beszédhibák | 220 |
| A számolás tanítása és bevezetés az aritmetikába | 228 |
| További lépések az aritmetikában | 238 |
| A rajzolás és az alkotó művészet | 241 |
| A zenei művészet kezdete | 245 |
| A vallásos nevelés | 251 |
| Fegyelem a Gyermekek Házában | 257 |
| Végkövetkeztetések és tapasztalatok | 271 |
| A diadalmas négyes fogat | 274 |
| Képek - Az új eszközök bemutatása | 279 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.