kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Cartaphilus Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 277 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 14 cm |
ISBN: | 978-963-266-205-3 |
Megjegyzés: | 27 színes fényképpel illusztrálva. |
Előszó a magyar kiadáshoz | 9 |
Kritikai észrevételek az iskolára alkalmazott tudományról | 13 |
A módszerek története | 27 |
Egészséges gyermek tudományos nevelése | 39 |
Az első kísérlet körülményeinek elemzése és elterjedésének története | 42 |
A "Gyermekek Házában" alkalmazott tanítási módszerek | 45 |
Testi növekedés | 46 |
A környezet | 49 |
Gyakorlati észrevételek | 50 |
Fegyelem és szabadság | 51 |
Az iskolai fegyelem nehézségei | 52 |
Függetlenség | 56 |
Minél több a felesleges segítség, annál inkább akadályozza a természetes erők fejlődését | 58 |
Gyermekeink jutalmazása és büntetése | 59 |
A fejlődés szabadsága | 61 |
A természet szerepe a nevelésben | 64 |
A természet helye a nevelésben | 69 |
Gondoskodás másokról | 70 |
A kerttel kapcsolatos előítéletek | 71 |
A legkedvesebb munka | 71 |
Egyszerűség | 72 |
A mi kertünk | 73 |
A mozgásra nevelés | 75 |
A "vörös" és a "fehér" ember | 75 |
Gimnasztika és fegyelem | 77 |
Gimnasztika és munka | 79 |
A munka | 80 |
A tárgyak hangja | 80 |
A képességek | 81 |
A pontosság | 82 |
A fogékony életkor | 82 |
A mozdulatok elemzése | 83 |
Gazdaságos mozdulatok | 84 |
A fűzős és kapcsolós keretek | 84 |
További eszközök | 85 |
A vonal | 85 |
Együttes gyakorlatok | 86 |
Mozdulatlanság és csend | 87 |
Nyílt utak | 87 |
A szabad élet | 88 |
A valóság | 88 |
A tevékenységek előkészítése | 89 |
Gimnasztika és játék | 90 |
A választás szabadsága | 91 |
Az érzékfejlesztés eszközei | 93 |
Egy tulajdonság elkülönítése | 94 |
Minden tárgyban közös, alapvető tulajdonságok a gyerek nevelő környezetében | 95 |
A gyakorlatok | 98 |
Hogyan kell a pedagógusnak kiadnia a feladatot. Összehasonlítás a régi rendszerekkel | 98 |
Bevezetés az érzékfejlesztő eszközök gyakorlataiba. Ellentétek. Azonosságok. Fokozatok | 103 |
A tapintási gyakorlatok bevezetésének technikája | 104 |
Hőérzékelés | 106 |
Súlyérzékelés | 106 |
Formák érzékelése kizárólag tapintás útján. A sztereognosztikus érzékelés fejlesztése | 107 |
Az ízlelő- és szaglóérzék fejlesztése | 110 |
Vízuális és auditív megkülönböztetés | 112 |
Eszköz: a hengersor és az építőelemek | 112 |
A faelemek | 114 |
Erőfeszítés és izommemória | 115 |
A színek eszközei | 116 |
Szenzorikus geometrikai ismeretek. Sík sablonok és geometriai formák | 117 |
Gyakorlatok a három kártyasorozattal | 121 |
Gyakorlatok hangok megkülönböztetésére | 121 |
A csend | 124 |
Az érzékfejlesztésről általában | 128 |
A pedagógus | 133 |
A gyakorlatok technikája | 137 |
Bevezetés | 137 |
A gyakorlatok | 139 |
A háromlépcsős gyakorolat | 139 |
Gyakorlati alkalmazás. Bevezetés az eszközök használatába. A hengersorok | 141 |
A gyerek irányítása | 143 |
Megjegyzések az előítéletekről | 146 |
A próbakő | 151 |
A szellemi rendezettség | 153 |
Az emelkedettség elérése | 154 |
A csend. Materializált absztrakciók | 154 |
A normális és értelmi fogyatékos gyerekek nevelésének összehasonlításai | 157 |
Összehasonlítás pedagógiánk és a kísérleti pszichológia között | 159 |
Az érzékszerv funkcióinak fejlesztése ismételt gyakorlatokkal | 161 |
Az írott nyelv | 163 |
Az olvasás és írás tanításának régi módszereiről. Séguin írásmódszerének kritikája | 164 |
Az írás mechanizmusa | 178 |
Az író kéz mozdulatainak elemzése | 179 |
Az írás közvetlen előkészítése. A tényezők elemzése | 181 |
A mechanizmusoktól megszabadított intelligencia | 189 |
A szavak összeállítása | 190 |
Az olvasás | 200 |
Gyakorlat a csoportosított kártyákkal | 204 |
A parancsok: Mondatok olvasása | 206 |
A nyelv | 210 |
A hiányos nevelésre visszavezethető beszédhibák | 220 |
A számolás tanítása és bevezetés az aritmetikába | 228 |
További lépések az aritmetikában | 238 |
A rajzolás és az alkotó művészet | 241 |
A zenei művészet kezdete | 245 |
A vallásos nevelés | 251 |
Fegyelem a Gyermekek Házában | 257 |
Végkövetkeztetések és tapasztalatok | 271 |
A diadalmas négyes fogat | 274 |
Képek - Az új eszközök bemutatása | 279 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.