1.062.160

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A gyermek

Das Kind - The Child/1925. 18. évf. 9-10. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az ifjú tehetségek védelmének jelentősége nemzeti életünk alakulásában. Dr. KENÉZ BÉLA elnök megnyitó beszéde a február 2-án tartott tehetségvédelmi és pályaválasztási kongresszuson.

Széles e... Tovább

Előszó

Az ifjú tehetségek védelmének jelentősége nemzeti életünk alakulásában. Dr. KENÉZ BÉLA elnök megnyitó beszéde a február 2-án tartott tehetségvédelmi és pályaválasztási kongresszuson.

Széles e világon majdnem mindenütt felszökött a bűncselekmények, főleg a vagyon ellen elkövetett bűncselekmények száma. Még a győztes és területet hódító Franciaországban is azt látjuk, hogy míg 1910-ben 183.000, addig 1920-ban 206.000 embert ítéltek el. Angliában is emelkedett az elítéltek száma. Ez alól az általános törvényszerűség alól hogyan vonhatta volna ki magát Magyarország, ahol a háborús hatásokat megsokszorozták a forradalmak, a példátlanul fosztogató ellenséges megszállás és mindenekfelett a trianoni diktátum.
De nem akarok annak taglalásába bocsátkozni, aminek tudata úgyis benne él és benne ég, ha nem is beszélünk róla, mindnyájunk lelkében. Nem akarok rámutatni arra,, hogy hányszor kellene, mint eszmei bűnrészeseket, azokat ültetni a vádlottak padjára és azokat ítélni el, akik a trianoni diktátum szerzői voltak, akik Csonka-Magyarországot erkölcsileg megalázták, a magyar népet elkeserítették, vagyonilag megnyomorították s a nemzet fiaitól a megélhetés legelemibb feltételeit elorozták.
Mindenesetre ezekből a szomorú tényekből vezethető le az a körülmény, hogy a népességének kétharmad részétől megfosztott Csonka-Magyarországon a háború után abszolút szám szerint is több embert ítéltek el vagyon ellen elkövetett bűntények miatt, mint a háború előtt az egész Nagy-Magyarországon.
De nem akarok erről tovább beszélni, csak megállapítom a kifosztottságot, a leromlottság sötét valóságát és azt az ebből reánk mindnyájunkra, akik ebben a szomorú korszakban élünk, háramló kötelességet, hogy a sivár jelent kitartó munkával minél hamarabb virágzó jövőre váltsuk.
Konkretizálva 8 kötelesség mindenek előtt abban áll, hogy új gyümölcsöző családi és iskolai nevelési rend követelésével és megvalósításával, a tehetségek kiszemelésével és érvényre emelésével igyekezzünk kiegyenlíteni a háború és a területrablás okozta veszteségeket. Vissza

Tartalom

Gyermektanulmány és gyakorlati lélektan.
A haladás útján ............................................ 1
Dr. Bittenbinder Miklós: A tanulók lélektani megfigyelése
és a személyi ívek vezetése ................ 188
Gönczi Ferenc: A magyar nép nevelése és pedagógiai irodalmunk ................................................ 176
Dr. G. Hajdú Lili: A szuggesztió és a hipnózis alkalmazása a pedagógiában .................................. 160
Huszár Károly: A magyar ifjú tehetségek jövője ........ 148
Dr. Kemény Gábor: Észrevételek az Új Iskola összefoglaló
ismétléseiről ........................................ 78
Dr. Kenéz Béla: Az ifjú tehetségek védelmének jelentősége
nemzeti életünk kialakulásában ........................ 145
Dr. Madzsar Józsefné: A grafológia mint tudomány ...... 65
Nagy László: A tehetséges ifjak kiállításán a női kézimunkákból szerzett tapasztalatok ...................... 159
Nagy László: Adatgyűjtés a népi családi nevelésről ...... 186
A tehetséges gyermekek és ifjak II. munkakiállításának
s a vele kapcsolatos kongresszus leírása ............. 149
Nemesné Müller Márta: A kézimunkaoktatás lélektani
alapjai .................................................. 156
Dr. Ozorai Frigyes: A tehetségek művelése .......... 3
Családi nevelés.
Dr. Kenéz Béla: A szülők iskolája a nemzeti nagy célok
szolgálatában................................ 18
Nagy László: Miként szoktassuk gyermekeinket az engedelmességre? ...................................... ...... 30
Nagy László: Mese a kontyosról. Néhány szó általában a
gyermekmeséről ........................................ 109
Dr. Nógrády László: Hogyan tarthatják meg a szülők
gyermekeik bizalmát? .................................. 27
Dr. Nógrády László: A szülői tekintély .................. 82
Radványné Ruttkay Emma: Orvosi tanácsadó-órák ..... 37
Radványné Ruttkay Emma: Miről és hogyan meséljünk?.. 94
Radványné Ruttkay Emma: Emberszeretetre való nevelés.... 193
Ságody Otmár: Zenei találósmese......................... 114
K. Schichtanz Ilona: Gyermekmesék .............................116
Szülők mozgalma: 1. Szülők Iskolája. 2. Szülők Szövetsége.
3. Nyilvános szülői értekezletek ........................ 20
Irodalom. Könyvismertetések.
Reginald A. Bray: The Town Child. Ism. Ó............... 39
Hans Richert: Psychologie und Pedagogik der Entwicklungsjahre. Ism. Ó.............39
Imre Sándor: A családi nevelés főkérdései. Ism. dr. Kemény Gábor ..................... 204
Nemesné Müller Márta és Baloghy Mária: A jövő útjain.
Ism. R. D......................................205
Anonymus: íme az út. Ism. K. G........................... 205
Szülők könyvtára .......................................... 206
Eszenyi Józsefné: Szülők Lapja ...................................................39
Ó.: Die Lebensschule ................................................................41
Gyermektanulmányi mozgalmak és hírek.
A Magyar Gyermektanulmányi és Gyakorlati Lélektani
Társaság 14. közgyűlése ................................................................42
Répay Dániel: Titkári jelentés az 1923. és 1924. egyesületi
évekről ....................................................................................................50
Dr. Imre Sándor egyetemi tanár lett ............................................54
Tanácsadó órák ........................................55
Szakosztályok megalakulása ...................................................56
A fővárosi lélektani laboratórium újjászervezése és életbeléptetése .............57
A tehetséges gyermekek és ifjak II. munkakiállítása 58. ....... 125
A szülők tekintélye ...............................................................59
Mesedélután ......................................................................59
Szülők Nemzeti Nevelésügyi Szövetsége Londonban ............59
Nemzetközi kongresszus a gyermekért .........................59
Pedagógiai világkongresszus a nemzetközi béke érdekében... 60
Kísérleti lélektani kongresszus Münchenben ............................61
Az északi nemzetek iskolaügyi kongresszusai. Giesle
Johnson ........................................ 136
A Szülők Szövetségének mesedélutánja .....................128
Előadások programmja a Szülők Iskolájában és a szülők
nyilvános értekezletein ........................138, 211
Szülők Iskolája a munkások számára ................ 138
Pedagógiai és gyógypedagógiai klinika .............. 138
The New Era nemzetközi kongresszusa Heidelbergben ....... 139
A Gyermektanulmányi Múzeum a brüsszeli nemzetközi
falukiállításon ..............................................139
Pszichológiai Szeminárium .......................... 209
Szaktanácskozás a kézimunkaoktatás reformja érdekében.
Czitonyiné .................... ........................201
Pszichológiai Szeminárium ....................209
A nemzetközi embervédelmi kiállítás tehetségvédelmi,
lélektani, pályatani és pedagógiai csoportja ....................209
Megalakult a Magyar Tehetségek Védő Bizottsága ................210
Übersicht. (A fordítást Szidon G. Károly végezte.)
Dr. Alice Madzsar-Jászi: Die Graphologie als Wissenschaft..... 213
Dr. Friedrich Ozorai: Die Pflege der Begabung---- ............140
Emma Radvány-Ruttkay: Wo von und wie sollen wir erzáhlen? ........................................................214
Zeichenausstellung hochbegabter Kinder im Jahre 1922
in Budapest ......................................................................................62
Nachrichten ........................................ 63, 141, 215
Résumé. (A fordítást Wämer Erzsi végezte.)
Mr. L. Nagy: Somé words in generál about child-stories.... 218
Mr. L. Nógrády: The authority of the parents ........................217
Mrs. E. Radvány-Ruttkay: Of what and how shall we relate 218
Mr. L K. Schichtanz: Children-tales................................................219
The Hungarian Society for Child Study and Praetical
Psycology ............................................................................................142
Pedagogical-psychological Meetings ......................219
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem