1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A gyakorlati problémamegoldás fejlődése 6-14 éves korban

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 293 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A mű közel két évtizedes kutatás eredményeit tartalmazza. A szerző átfogó képet nyújt a gyakorlati problémamegoldás fejlődéséről az általános iskolai időszakban; egyik kísérletsorozata (egyetemisták vizsgálata) a távolabbi fejlődsé felé is kitekint.
A könyv első része a téma kutatásának három fő irányát mutatja be a nemzetközi irodalom tükrében. A második részben az egy célra irányuló elemi konstrulálás fejlődésének sajátosságait ismerheti meg az olvasó. A legrészletesebb harmadik rész a szerző legfrissebb kutatási eredményeit tartalmazza a variációs gyakorlati feladatok megoldásának fejlődéséről. Itt kerül bemutatásra egyes modern hazai oktatási kísérletek (ének-zene iskola, számtan- és komplex matematikatanítás) transzferhatásának vizsgálata is. A feltárt eredmények elsősorban a tanítás-tanulás területén hasznosíthatók.

Tartalom

Előszó7
A gyakorlati problémamegoldás ontogenezisével kapcsolatos kutatások főbb irányai a pszichológiai irodalomban
A gyakorlati cselekvés mint az absztrakt gondolkodás fejlődésének alapja13
A gyakorlati problémamegoldás mint az ismeretek és a gondolkodás eredménye31
A gondolkodás mint a gyakorlati cselekvés szerves része46
A konvergens jellegű elemi konstruáló feladatmegoldás fejlődése 6-14 éves korban
Az elemi konstruáló tevékenység fejlődése 6-10 éves korban. Az interorientáció kezdete83
Az elemi konstruálió tevékenység fejlődésének néhány sajátossága 10-14 éves korban. Az interorientáció további alakulása94
Szerkezet-összeállítás fényképolvasás alapján94
A 10-14 évesek elemi konstruáló tevékenységének sajátosságai az emlékezés alapján történő szerkezet - összeállításban101
A 13-14 évesek elemi konstruáló tevékenységének sajátosságai műszaki rajz alapján történő szerkezet-összeállításban (Porkolábné Balogh Katalin kísérletei alapján)120
A környezeti feltételek és az oktatás hatása az elemi konstruáló tevékenység fejlődésére129
Saját kísérleteink eredményei129
A szovjet pszichológusok újabb eredményei az elemi konstruáló tevékenység fejlesztési feltételeinek kutatásában140
A konvergens jellegű elemi konstruáló feladatmegoldás 6-14 éves kor közötti fejlődésének összefoglalása. Megoldatlan problémák és az eddigi kutatások néhány fogyatékossága146
A divergens jellegű gyakorlati problémamegoldás fejlődése 6-14 éves korban153
A divergens jellegű problémamegoldás lényege és jelentősége. Kutatásaink célja és feladata155
Új utak keresése155
Újabb kísérleteink metodikai problémái161
A kísérletek és a kísérleti eredmények feldolgozásának módszere164
A kísérleti feladat164
A kísérleti eredmények feldolgozásának lényegesebb paraméterei174
A 6-14 évesek divergens gyakorlati problémamegoldásának fejlődése viszonylag spontán fejlődési feltételek között. Konstatáló kísérleteink eredményei182
A fejlődés feltételeinek kísérleti vizsgálata198
Egyéni feltételvariáló kísérletek a tárgyi cselekvés fejleszthetőségének megállapításához199
Különböző hazai oktatási kísérletek transzferhatásának vizsgálata a tárgyi (manipulációs) feladatmegoldás fejlődési lehetőségeinek további tisztázása céljából209
Az ének-zenei általános iskolai oktatás hatása a gyakorlati problémamegoldó gondolkdás fejlődésére210
A gondolkodás rugalmasságának fejlesztésére irányuló alsó tagozatos számtantanítási kísérlet hatása a gyakorlati problémamegoldás fejlődésére220
A komplex matematikatanítási kísérlet hatása a gyakorlati problémamegoldás fejlődésére227
Különböző hazai oktatási kísérletek transzferhatása a materializált feladatmegoldás fejlődésére236
Az ének-zenei általános iskola hatása a rajzban történő problémamegoldás fejlődésére236
A gondolkodás rugalmasságának fejlesztésére irányuló alsó tagozatos számtantanítási kísérlet hatása a rajzban történő problémamegoldás fejlődésére250
A komplex matematikatanítás hatása a rajzban történő problémamegoldás fejlődésére250
Egyetemi hallgatókkal végzett kísérletek a tárgyi és materializált gyakorlati problémamegoldás fejlődési prognózisa céljából261
Összefoglalás. Következtetések265
Irodalom275
Contents289
Szoderzsanyije292

Salamon Jenő

Salamon Jenő műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Salamon Jenő könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem