1.062.600

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A gyakorlati oktatás módszertana

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 399 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 26579. Fekete-fehér ábrákkal, kihajtható mellékletekkel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Munkaerőtartalékok Hivatala ezzel a könyvvel az ipari tanulóképzésben dolgozó pedagógusok, elsősorban mesterek munkájához kíván segítséget nyújtani. Bízunk benne, hogy a könyv anyagának helyi... Tovább

Előszó

A Munkaerőtartalékok Hivatala ezzel a könyvvel az ipari tanulóképzésben dolgozó pedagógusok, elsősorban mesterek munkájához kíván segítséget nyújtani. Bízunk benne, hogy a könyv anyagának helyi viszonyoknak megfelelő alkalmazása az oktató-nevelő munka színvonalának emelkedését fogja eredményezni.
A fordítás híven ragaszkodik az eredeti orosz szöveghez, kivéve a II. fejezet első részét, amelyet az Egyetemi Lélektani Intézet (Budapest) a magyar viszonyokra való tekintettel átdolgozott. Vissza

Tartalom

Előszó a magyar kiadáshoz3
Előszó9
Bevezetés11
A gyakorlati oktatás feladata és tartalma a munkaerőtartalékok intézeteiben és iskoláiban
Oktatási feladatok20
A gyakorlati oktatás folyamatának értelmezése23
A gyakorlati oktatás alapelvei25
A gyakorlati oktatás tartalma, és felépítésének elvei35
A gyakorlati oktatás tanterveinek komplex műveleti rendszer szerinti felépítése37
A tanműhelyekben folyó oktatás tantervének felépítése41
Az üzemekben folyó oktatás tantervének felépítése45
Elméleti oktatás az intézetekben48
A szakmai alapismeretek oktatásának tanterve az FZO iskolákban62
A gyakorlati oktatás folyamatának lélektani megalapozása
Pavlov tanítása a magasabb idegműködésről, és ennek jelentősége a gyakorlati oktatásban64
A tanulók életkori és egyéni sajátosságai. A szakma elsajátításához szükséges lélektani tulajdonságok74
A tanulók szakmai képzéséhez szükséges lélektani tulajdonságok fejlődése81
A szakmai készségek kialakítása92
A gyakorlati oktatás formái és módszerei
A tanfoglalkozás105
A gyakorlati oktatás módszerei112
A magyarázat módszerei114
Elbeszélés, magyarázat115
Beszélgetés118
A bemutatás módszerei122
A szemléltető eszközök bemutatása127
A gyakorlatok módszerei132
A munkaeljárások végrehajtásának gyakorlatai138
A műveletek elvégzésének gyakorlatai143
Komplex munkák gyakorlása150
A termelési feladatok önálló elvégzésének gyakorlatai154
Kirándulások159
Önálló megfigyelések163
Laboratóriumi munkák166
A műszaki irodalom felhasználása167
A gyakorlati oktatás megszervezése és módszertana a tanműhelyekben és az oktató helyeken
Gyakorlati foglalkozások a tanműhelyekben és az oktató helyeken173
Termelési alapműveletek megtanítására fordított foglalkozások173
Egyszerű komplex munkák elvégzésére fordított foglalkozások187
Az összetett komplex munkák elvégzésére fordított foglalkozások sajátosságai196
Az élenjáró technológia és a termelékeny munkaeljárások oktatása199
Munkarend a tanműhelyekben és az oktató helyeken214
Főbb követelmények a tanműhelyek és az oktató helyek megszervezésében217
A tanulók gyakorlati oktatásának megszervezése és módszertana az üzemekben
Az üzemi oktatás célja és feladatai233
Az oktatási helyek és a termelőmunka kiválasztása az üzemekben folyó oktatásnál235
A csoport oktató munkájának szervezési formái239
A mester oktató-nevelő munkája az üzemekben245
Az élenjáró technológia és a nagy termelékenységű munkamódszerek oktatása257
A kohászati szakmák gyakorlati oktatásának sajátosságai az üzemekben265
Az építőipari tanulók gyakorlati oktatásának sajátosságai az építkezéseken273
A bányásztanulók bányában történő oktatásának sajátosságai277
A tanulók nevelése a gyakorlati oktatás folyamatában
Erkölcsi nevelés284
A szovjet hazafiságra és a proletár nemzetköziségre való nevelés290
A munkával és a társadalmi tulajdonnal kapcsolatos kommunista magatartás nevelése300
A tudatos fegyelemre való nevelés321
A tanulókollektív szerepe az erkölcsi nevelésben327
A gyakorlati oktatás tervezése és a tanulómunkák normája az iparitanuló-intézetekben és iskolákban
A gyakorlati oktatás tervezésének feladatai és tartalma339
A csoport gyakorlati oktatásának terve350
Az oktatásra felhasznált munkák normáinak meghatározása352
A gyakorlati oktatás mestere. A mester felkészülése a foglalkozásokra
A mester szerepe az oktató-nevelő munkában és a vele szemben támasztott követelmények359
A mester felkészülése a foglalkozásokra364
A mester felkészülése a tanítási évre és az oktatási évnegyedre365
A mester felkészülése a tanterv soron következő témájára367
A mester felkészülése a téma egyes foglalkozásaira370
Foglalkozási vázlat376
A gyakorlati oktatás eredményeinek nyilvántartása
Ellenőrzés, osztályozás és vizsgák
A tantervek és foglalkozási tervek teljesítésének nyilvántartása379
A tanulók előmenetelének nyilvántartása380
Az előmenetel elbírálásának módjai387
Vizsgák391
A nyilvántartás és számvetés okmányai392
Függelék
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem