kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Felsőoktatási Pedagógiai Kutatóközpont |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 403 oldal |
Sorozatcím: | Felsőoktatási pedagógiai tanulmányok |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-401-060-1 |
Megjegyzés: | Megjelent 800 példányban. Fekete-fehér illusztrációkkal. |
Előszó | 3 |
Reformtörekvések a felsőoktatásban | 5 |
A gyakorlat általános kérdései | |
A gyakorlat fogalma | 20 |
A gyakorlat helye, szerepe a felsőoktatásban | 22 |
Az előadás, a szeminárium és a gyakorlat egymáshoz való viszonya, kölcsönhatása | 29 |
A gyakorlat élettani és lélektani vonatkozásai | 33 |
A gyakorlat az egyén fejlődésének különböző szintjein | 54 |
A felső és alsóbb szintű oktatási intézmények gyakorlatainak viszonya | 63 |
A cél szerepe a képzésben, különös tekintettel a gyakorlatra | 66 |
Az oktatás anyagának kiválasztása és a gyakorlat | 69 |
A gyakorlat különböző formái | 82 |
A gyakorlat funkciói | 87 |
A gyakorlat szerepe az elmélethez való dinamikus viszony kialakításában | 88 |
Elméleti tételek alátámasztása, igazolása gyakorlatokon | 88 |
Az ismeretek alkalmazása | 90 |
A gyakorlat mint új ismeretek forrása | 91 |
A gyakorlat szerepe a készségek kialakításában | 92 |
A gyakorlat mint a kísérletező készség fejlesztésének eszköze | 97 |
A gyakorlat szerepe a megfigyelés fejlesztésében | 98 |
A gyakorlat szerepe a gondolkodás fejlesztésében | 102 |
A számolási készség és a gyakorlat | 105 |
A rajzkészség a gyakorlat szemszögéből | 107 |
Nevelési lehetőségek a gyakorlatokon | 110 |
A hallgató személyisége és a gyakorlat | 122 |
A gyakorlat és a közösségi élet | 128 |
A kutatómunka és az oktatás | 141 |
A gyakorlat szerepe a kutatómunkára való előkészítésben | 147 |
A szakdolgozat (diplomamunka) és a tudományos diákkörök szerepe | 150 |
A gyakorlat és az élet gyakorlata | 160 |
Önállóság és az élet gyakorlata | 165 |
A szakmából vett, s annak igényeire szabott feladatok, eljárások | 168 |
A külső gyakorlatok mint a szakmára való nevelés eszközei | 169 |
A gyakorlat és a felsőoktatás didaktikája | |
Az oktatás módszerei | 180 |
A didaktikai alapelvek és a módszer | 186 |
A hallgatók teljesítménye | 192 |
Újabb módszertani törekvések | 198 |
A programozott oktatás és a gyakorlat | 203 |
Az oktatást segítő eszközök és a gyakorlat | 225 |
A tankönyv | 243 |
A gyakorlatok jegyzőkönyve | 253 |
A gyakorlati óra tervezése | 258 |
A tanszék vezetője | 265 |
A gyakorlatvezető | 274 |
A gyakorlatok értékelése és a vizsgák | |
A különböző vizsgák a gyakorlat szemszögéből | 281 |
Vizsgák az oktatás időszakában | 286 |
A gyakorlatok osztályozása | 292 |
A továbbképzés | |
Az oktatók továbbképzése | 298 |
A laboránsok továbbképzése | 304 |
A végzett hallgatók továbbképzése | 306 |
A gyakorlatokat érintő egyéb kérdések | |
Beruházások és a gyakorlat | 311 |
Takarékossági szempontok a gyakorlatokon | 314 |
Egészségvédelem | 317 |
Irodalom | 331 |
Névmutató | 358 |
Tárgymutató | 373 |
Rezümé | 382 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.