Előszó
Előszó a magyar kiadáshoz
Tervgazdálkodást folytatunk, közeledünk ötéves tervünk első évének győzelmes befejezéséhez, számos üzemünk már megkezdte az új országot építő ötéves terv második...
Tovább
Előszó
Előszó a magyar kiadáshoz
Tervgazdálkodást folytatunk, közeledünk ötéves tervünk első évének győzelmes befejezéséhez, számos üzemünk már megkezdte az új országot építő ötéves terv második esztendejének munkálatait, az ország különböző részein új gyárak, vasüzemek, erőművek, lakóépületek, iskolák és kultúrházak épülnek.
Dübörgő tempóban épülő hazánk minden ipari nyersanyagát, készáruját és mezőgazdasági termékét hosszú, jól kihasznált vasúti szerelvények viszik rendeltetési helyükre. A jelentősen megnövekedett forgalom lebonyolítása a magyar vasút és vasutas dolgozók teljesítményének mind nagyobb erőpróbáját igényli és ezért népgazdaságunk felvirágzása vasútüzemünk korszerűsítését és új munkamódszerek alkalmazását teszi szükségessé.
A szovjet sztahanovista vasutasok munkamódszereinek alkalmazása nélkül jelenlegi vasúti forgalmunk lebonyolítása szinte elképzelhetetlen. A hős szovjet vasutasoktól tanultuk a 2000 tonnás mozgalmat, ők mutattak rá az irányvonatok fontosságára, tőlük vettük át az 500 kilométeres mozgalmat, a mozdonyok minél hosszabb mosás nélküli futásáért, a kíméletlen tolatás kiküszöböléséért és a gurítási műveletek meggyorsításáért vívott harc is az ő gazdag tapasztalatuk nyomán bontakozott ki hazánkban.
A rendezőpályaudvaroknak az áruforgalom gyors, pontos és torlódásmentes lebonyolításánál gyakran az egész vonalhálózatra hullámszerűen kiható forgalmi jelentőségük van. E pályaudvarok legérzékenyebb, legkényesebb berendezése a gurítódomb, melyről, mint mesterséges lejtőről a nehézségi erő felhasználásával - gurítással - végezzük a teherkocsik rendezését, valamint a rendezett kocsikkal új tehervonatok képzését. Az itt végzett jó munka mintegy fokmérője a rendezőm pályaudvar teljesítményének. Viszont az itt előálló selejt népgazdaságunk és egyben minden vasutas dolgozó jelentős kárát képezi.
A gurítódombok gépesítése végső fokon azt jelenti, hogy minden emberi munkát géppel végzünk és az ember tevékenysége csupán a munkát végző gépek kormányzására, vezénylésére szorítkozik. így a váltókat többé már nem emberi beavatkozással állítjuk a megfelelő irányba, hanem a guruló kocsi önmaga állítja a váltót a gurítás célvágányának megfelelően.
Vissza