kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Editio Musica |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
Oldalszám: | 525 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-330-711-2 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
Előszó | 9 |
Bevezetés | 13 |
A gregorián ének és a liturgia | 17 |
A liturgia jellege | 17 |
A római liturgia rövid története | 20 |
A liturgia szereplői | 24 |
A liturgikus cselekmények szerkezete | 25 |
A mise szerkezete | 26 |
A zsolozsma szerkezete | 29 |
A liturgikus idők | 33 |
A liturgikus könyvtípusok | 35 |
A latin nyelvről | 37 |
A gregorián ének története | 41 |
Az ókeresztény kor | 41 |
Az első századok | 41 |
A 4-6. század | 47 |
A középkor | 52 |
A 7-8. század | 52 |
A 9-11. század | 58 |
A 12-15. század | 64 |
Az újkor | 69 |
A 16-19. század | 69 |
Az utolsó száz év | 73 |
A gregorián hangjegyírás története (Szendrei Janka) | 79 |
A gregorián hangjegyírás első korszaka (9-11. század) | 79 |
Alapismeretek | 79 |
A hangjegyírás keletkezése | 86 |
A vonal nélküli neumaírások regionális fajtái: akcentus-írások | 88 |
A vonal nélküli neumaírások regionális fajtái: pont-írások | 108 |
A greogorián hangjegyírás második korszaka (11-12. század) | 115 |
A vonalrendszer bevezetése | 115 |
Vonalrendszeres hangjegyírások Közép-Európában | 117 |
Vonalrendszeres hangjegyírások Nyugat- és Dél-Európában | 125 |
A gregorián hangjegyírás harmadik korszaka (13-16. század) | 145 |
A változások lényege és okai. A vonalrendszer bevezetése metzigót notáció | 149 |
Gótikus notációk | 156 |
Gregorián hangjegyírás nyomtatásban | 165 |
A gregoriánének stilisztikája | 169 |
Szöveg és dallam | 169 |
A hangsúly | 170 |
A hanghosszúság | 181 |
Grammatika, drámaiság | 188 |
Szövegkifejezés, szövegfestés | 190 |
A tonalitás | 192 |
Középkori hangkészlet-rendszerezések | 193 |
A nyolc tónus elmélete a középkorban | 195 |
A nyolc-tónus rendszer mai magyarázatai | 197 |
A tonális érzék változása a középkorban | 202 |
Dallammozgás | 203 |
Hangköz-használat | 203 |
A hajlítások szerepe | 205 |
Melizmatika és ornamentika | 208 |
A főhangok szerepe | 210 |
A konjukt dallamszövés | 214 |
A variánsok | 216 |
A variánsokban élő gregorián | 216 |
A tonális variálódás | 218 |
A pentaton-diaton dialektusvariáció | 221 |
Egyéb dallamvariáns típusok | 224 |
A ritmus-kérdés megoldási kísérletei | 227 |
"Ritmus" a modern és a régi kottákban | 228 |
20. századi ritmuselméletek | 230 |
A gregorián formavilága | 233 |
A gregorián ének stílusai | 236 |
A gregorián műfajok | 241 |
A reciatív műfajok | 241 |
Olvasó-tónusok | 243 |
Ima-tónusok | 252 |
Zsoltár-tónusok | 275 |
A neumatikus-melodikus műfajok | 292 |
Zsolozsmaantifonák | 292 |
Miseantifonák | 300 |
Önálló antifonák | 303 |
A himnusz | 305 |
A melizmatikus műfajok | 308 |
A Tractus | 309 |
A Graduale | 314 |
A nagy-responzórium | 316 |
Az Alleluja | 319 |
Az Offertorium | 321 |
Új műfajok | 324 |
A Sequentia | 324 |
A Tropus | 327 |
A liturgikus dráma | 329 |
A mise-ordináriumok | 331 |
A gregorián a 20. században | 335 |
A gregorián a templomban | 335 |
A gregorián a hangversenyteremben és hanglemezen | 338 |
A gregorián az iskolában | 341 |
A gregorián a tudományban | 344 |
A 20. századi átírások | 348 |
A gregorián előadásmódja | 352 |
A gregorián ének orgonakísérete | 362 |
A gregorián anyanyelven | 369 |
Utószó: A gregorián zenetörténeti jelentősége | 374 |
Bibliográfiai tájékoztató | 381 |
Példatár | 387 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.