Fülszöveg
A grafikai tervezés kézikönyve átfogó képet ad arról a szerteágazó tudásanyagról, amelyet a tervezőgrafikusoknak feltétlenül ismerniük kell a mindennapok kihívásainak sikeres megoldásához. A kötetben ötletek és példák százai teszik szemléletesebbé azokat az alapelveket, amelyek a hatékony tervezői munkához elengedhetetlenek.
Az angol nyelven először hét éve megjelent, azóta töretlen sikerű könyv átdolgozott, kibővített második kiadása részletesen foglalkozik az oldaltervezés kompozíciós szempontjaival, a képek és illusztrációk alkalmazásának kérdéseivel, a színhasználattal, a tipográfiával, valamint az észlelés, történetmesélés és értelmezés vizuális aspektusaival; illetve azzal, hogy miként gyúrhatjuk mindezeket egybe a hatásos kommunikáció érdekében.
A könyv azon túl, hogy minden eddiginél alaposabban tárgyalja a grafikai tervezés alapelveit, azt is bemutatja, hogyan szeghetjük meg a szabályokat anélkül, hogy az a kommunikáció kárára válna vagy összezavarná a befogadót....
Tovább
Fülszöveg
A grafikai tervezés kézikönyve átfogó képet ad arról a szerteágazó tudásanyagról, amelyet a tervezőgrafikusoknak feltétlenül ismerniük kell a mindennapok kihívásainak sikeres megoldásához. A kötetben ötletek és példák százai teszik szemléletesebbé azokat az alapelveket, amelyek a hatékony tervezői munkához elengedhetetlenek.
Az angol nyelven először hét éve megjelent, azóta töretlen sikerű könyv átdolgozott, kibővített második kiadása részletesen foglalkozik az oldaltervezés kompozíciós szempontjaival, a képek és illusztrációk alkalmazásának kérdéseivel, a színhasználattal, a tipográfiával, valamint az észlelés, történetmesélés és értelmezés vizuális aspektusaival; illetve azzal, hogy miként gyúrhatjuk mindezeket egybe a hatásos kommunikáció érdekében.
A könyv azon túl, hogy minden eddiginél alaposabban tárgyalja a grafikai tervezés alapelveit, azt is bemutatja, hogyan szeghetjük meg a szabályokat anélkül, hogy az a kommunikáció kárára válna vagy összezavarná a befogadót.
MIT VÁRHATUNK A KÖNYVTŐL?
Részletesen ismerteti és jellemzi a grafikai tervezés vizuális eszközkészletének alapvető elemeit - a pontot, a vonalat, a síkidomokat, a textúrát, a térbeliséget és a kontrasztot valamint azt, hogy ezekből hogyan állítható össze hatásos kompozíció.
Mélyrehatóan elemzi a színeket - színtani jellegzetességeiktől és a szövegre gyakorolt hatásuktól kezdve a különböző fogalmak és érzelmek kifejezésében betöltött szerepükig.
Sokoldalúan tárgyalja a tipográfia kérdéseit - többek között a betűformák szerkezeti felépítését és optikai jellegzetességeit, a betűtípusok keverésének szabályait, a szöveg szedésével és a szövegképpel kapcsolatos tudnivalókat, és a képi elemként használt betűket.
Sorra veszi a képek felhasználásának szempontjait - bemutatja a különböző technikákban és ábrázolásmódokban, az absztrakció mértékében és a stilizáció jellegében rejlő lehetőségeket, és hogy ezek miként segíthetik a kommunikációt.
Bemutatja a szöveg és kép egységét megteremtő módszereket, és az oldal szerkezetének keretet biztosító rácsháló megtervezésének különféle módjait.
Csokorba gyűjti a jó design 20 szabályát - és példákkal szemlélteti azt is, hogy miként szeghetjük meg ezeket.
A világ legkülönbözőbb tájairól származó tervezők munkáit bemutató több mint 1000 fotó, továbbá 100 sematikus ábra gondoskodik arról, hogy a bonyolult összefüggések is világosak és érthetőek legyenek.
Vissza