1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A gondozónő, védőnő és gyermekápolónő nevelési feladatai

Gyermeknevelés IV., V., VI.

Szerző
Szerkesztő
Lektor
,
Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 267 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN:

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A BÖLCSŐDEI ÉS CSECSEMŐOTTHONI NEVELÉS
1. fejezet
AZ ELSŐ HÁROM ÉLETÉV JELENTŐSÉGE A NEVELÉSI FELADATOK
SZEMPONTJÁBÓL /Kabainé dr. Huszka Antónia/ 1
A mozgás fejlődése és fejlesztése az első 3 életévben 1
Lokonoció 2
A fogás kialakulása és a manipuláció 5
A nevelés, tanulás, érés kölcsönhatása a mozgás
fejlődésében 9
Az értelem fejlődése és fejlesztése a 0-3 éves korban 12
Az értelmi funkciók kialakulása 12
A nevelés, tanulás, érés kölcsönhatása az intelligencia fejlődésében 18
Az érzelmi és indulati élet fejlődése a 0-3 éves korban 20
Az érzelmek általános jellemzői a csecsemő és kisgyermekkorban 20
Az egyes érzelmek alakulása 21
A nevelés, tanulás, érés kölcsönhatása az érzelmek alakulásában. Nevelési feladatok 25
A szociális kapcsolatok alakulása 0-3 éves korig 26
A nevelés feladatai a szociális kapcsolatok kialakításánál 29
A beszéd és beszédmegértés fejlődése ás fejlesztése a csecsemő- és kisgyermekkorban 30
Beszédmegértés 33
Szókincs 34
A nevelés, tanulás, érés kölcsönhatása a beszéd fejlődésben. Nevelési feladatok 38
A játéktevékenység alakulása az első három életévben 41
A játék jelentősége a gyermek életében 41
A játék alakulása az első három életév folyamán 44
A nevelés, tanulás, érés kölcsönhatása a játékformák kialakulásában. A nevelés feladatai. 47
Összefoglalás 48
2. fejezet
A NEVELÉSI KÖRÜLMÉNYEK BIZTOSÍTÁSA /Leveleki Eszter, Keresztúri Ferencné, Kabainé dr. Huszka Antónia/ 53
Berendezés 54
A berendezéssel kapcsolatos általános szempontok 54
A korcsoportok szerinti berendezés általános szempontjai 56
A nővér széke 65
A terasz és a kert 66
A játéktárgyak 68
Minőségi szempontok 69
Mennyiségi szempontok 71
Képeskönyv 73
Ajánlott játékszerek 74
A játékok mennyiségi elosztásáról 78
Az "alap" játékszerek korcsoportonkénti alkalmazása 80
A játékok elrendezése a csoportokban 86
Összefoglalás 89
3. fejezet
A NAPIREND ÉS GYAKORLATI MEGVALÓSÍTÁSÁNAK SZEMPONTJAI
/Kabainé dr. Huszka Antónia - Keresztúri Ferencné/ 90
Az alvás 93
A táplálkozás 97
Nevelési feladatok az egyes korcsoportoknál 98
Kultur-higiéniai szokások kialakítása 100
Esztétikai érzék nevelése 101
A szobatisztaságra szoktatás 102
Összefoglalás 106
4. fejezet
A BÖLCSŐDEI ÉS CSECSEMŐOTTHONI NEVELÉS TERÜLETEI
/Kabainé dr. Huszka Antónia, Forrai Katalin,
Leveleki-Eszter, Keresztúri Ferencné/ 109
A gyermek mozgáskészségének fejlesztése 110
A gyermek környezetismeretnek bővítése 112
A megismerési folyamatokkal kapcsolatos nevelési feladatok 113
Ismeretek közlése a napi tevékenységek folyamán 114
Az érzelmek, és indulatok nevelése a bölcsődés és csecsemőotthoni gyermekeknél 122
Általános szempontok az érzelem nevelésénél 122
Nevelési feladatok az egyes korcsoportokban 124
Nevelési feladatok a kisgyermekkor jellegzetes érzelmi reakcióira 127
A zenei nevelés és jelentősége 3 éves korig 130
Hangok fajai, a külvilág megismerése. Optimális zajszint meghatározása 132
A feladat és fejlettségi szint meghatározása zenei szempontból 134
Összefoglalás 136
5. fejezet
A nevelés eszközei a bölcsődében ás a csecsemőotthonban 141
(Leveleki Eszter, Kereszturi Ferencné, Forrai Katalin, Kabainé dr. Huszka Antónia)
A tevékenység nézegetése és a mese 142
Javasolt könyvek 148
A bábozás 150
Rajzolgatás 153
Gyurmázgatás 156
A tervszerű énekelgetés beillesztése a nevelőmunkába. Az énekelgetés levezetése 158
A nevelés feladata a gyermek játéktevékenységénél 164
A gondozónő feladata a gyermekek játéktevékenységénél 164
Az egyéni sajátosságok megnyilvánulása és az egyéni nevelés a játéktevékenység időszakában 170
Összefoglalás 173
6. fejezet
Sajátságos nevelési helyzetek (Leveleki Eszter, Kabainé dr. Huszka Antónia) 176
Ünnepek a bölcsődében és a csecsemőotthonban 176
Az új gyermekek 18
A VEDONOI TEVÉKENYSÉG NÉHÁNY SAJÁTOSSÁGA A
CSALAD ES NOVÉDELEM VONATKOZÁSÁBAN
/Dr. Kovács András/
Pszichés hatások a szaporodási ciklusban 201
A családtervezés nevelési feladatai 204
Szerelem élettana, élettani szerelem 205
A családlátogatás /Kabainé dr. Huszka Antónia / 213
A védőnő magatartása a családlátogatáskor 214
Az anyák különböző magatartási formái 216
A megfigyelési szempontok 217
A nevelés feladatai a terhesség időszakában 219
A terhes nő segitése 219
Érzelmi és tárgyi feltételek megteremtése 221
A csecsemőkor 222
Nevelési feladatok az újszülöttnél 222
Nevelési tanácsadás a csecsemőkorban 224
Nevelési tanácsadás kisgyermeknék 229
Nevelési feladatok a járás kezdeti időszakában 229
Nevelési feladatok az önállósulási törekvések elősegítésére 252
A védőnő nevelési feladata a bölcsődében nevelkedő gyermekkel kapcsolatosan 235
Nevelési feladatok az óvodás és iskoláskorú
gyermeknél 238
A védőnő közvetlen nevelési feladatai /Hajdú Ferencné/ 239
A védőnő feladatai az orvosi tanácsadások,
rendelések alkalmával 242
tartalomjegyzék
VI. Rész
A KÓRHÁZI NEVELÉS SAJÁTOSSÁGAI /KABAINÉ Dr. HUSZKA
ANTÓNIA/
A GYERMEKÁPOLÓNŐ FELADATAI A NEVELÉS TERÜLETÉN .
A beteg gyermek 249
Csecsemő és kisgyermekkor 250
Az óvodás és iskoláskorú gyermek 352
A nevelés és az egészségügyi szempontok egyeztetése 254
A gyermek beillesztése a kórházi rendbe 255
Előkészítés az orvosi beavatkozásra 257
Sebészeti beavatkozás 258
A szülőkkel való kapcsolat a gyermek kórházi
nevelésének érdekeben 261
Látogatás 262
A nővérek egymásközötti és az orvossal való kapcsolatuk
a nevelés érdekében 264
A nevelés speciális feladatai a kórházban 265
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem