1.066.806

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A gondolkodási és ismeretszerzési képesség elért szintjére vonatkozó tapasztalataink a 7. és 8. osztályosok körében végzett fővárosi reprezentatív mérési programunk tükrében

Kézirat

Szerző
Budapest
Kiadó: Fővárosi Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 67 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: A könyv 650 példányban jelent meg. Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az utóbbi évtizedekben az Egyesült Államokban, s valamivel később a fejlett Európa országaiban a neveléstudományban önálló diszciplinává vált a pedagógiai mérés és értékelés, amelynek egyik, talán... Tovább

Előszó

Az utóbbi évtizedekben az Egyesült Államokban, s valamivel később a fejlett Európa országaiban a neveléstudományban önálló diszciplinává vált a pedagógiai mérés és értékelés, amelynek egyik, talán legfontosabb célja, hogy a tényszerűen feltérképezett információkat visszacsatolja a tanítási-tanulási folyamatba, hogy e működési rendszer a legoptimálisabb lehessen. Magyarországon már a 70-es évek elejétől (Kiss Á., Báthory Z. IEA-OPI 1968.), de különösen a 80-as években egyre több pedagógiai, szaktárgyi mérés született, amely azt kutatta, hogy a tanterv(ek) által deklarált ismereteket mennyiben fedik le az elsajátított ismeretek, s milyen állapotot tükröznek a tanulók különböző életkoraiban az aktivizálható műveltségtartalmak.
Az empirikus vizsgálódások száma elsősorban a természettudományos tárgyak területén állandóan növekedett, ahol az egzakt módon történő kifejezhetőség sokkal könnyebb, mint a társadalomtudományos világban. A korszerű mérésmetodika pedig még csak most van terjedőben. (Vajthó E. 1988) Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 5
I. FEJEZET
A mérés célja 6
Feladatlapunk összeállításának szempontjai 9
Mintavétel 12
A mérés folyamata 13
Az értékelés módjai 14
A háttértényezők 15
II. FEJEZET
Az egyes kérdésblokkok részletes elemzése Európa peremén 16
"Korszerinti haladás..." 27
Európaiság és magyarság 33
"Mit teszen e szó: átalakulás..." 35
"Menjünk, vagy menettetünk..." 41
Mérlegel az utókor 45
A lexikonhasználatról 52
MELLÉKLETEK
Feladatlap (Melléklet 1. sz.) 53
Ajánlás a teszt felhasználásához, "utókód-variáns" (Melléklet 2. sz.) 60
Felhasznált irodalom 67

Vilmosné Risai Mária

Vilmosné Risai Mária műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Vilmosné Risai Mária könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem