kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Zrínyi Katonai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
Oldalszám: | 354 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. |
Előszó a második kiadáshoz | 5 |
Kocsik ló nélkül | 9 |
Tüzérek, kurtizánok és gőzkocsik | 11 |
A nehéz gőzjárművek kora | 15 |
Gőzautók | 25 |
A motor születése | 30 |
A belsőégésű gép | 30 |
A lőpor-, terpentin-, gyanta- és hőlégmotor | 30 |
Az első gázgépek | 33 |
Lenoir | 37 |
Az Otto-motor | 42 |
August Nicolaus Otto | 42 |
Vissza az atmoszferikus motorhoz | 46 |
A gázmotor bemutatkozik | 49 |
A négyütemű motor | 52 |
A Marcus-legenda | 58 |
Az automobilizálás ős- és hőskora | 60 |
Daimler és Maybach | 60 |
A motorkerékpár | 64 |
A benzines hintó | 66 |
A motorkocsit megismerik | 70 |
A katonák gépkocsira szállnak | 75 |
Benz | 84 |
De Dion, a bolond gróf | 95 |
Autóklubok alakulnak | 103 |
A Gordon Bennet-versenyek | 110 |
Bon Allumage - "Jó gyújtást" | 114 |
A Mercedes kocsi | 122 |
A nizzai hét | 127 |
A "szubvenció" | 131 |
Magyarok | 133 |
Önkéntes Gépkocsizó Testület | 135 |
Magyar autógyártás | 136 |
Csonka János | 142 |
A technikai fejlődés útja | 150 |
Autókavalkád | 163 |
Az olaszok | 163 |
Pekingtől Párizsig automobilon | 167 |
Egy másik keleti utazás | 170 |
Az Alfa Romeo | 172 |
A Lancia | 173 |
Az olasz karosszéria | 174 |
Az angolok | 176 |
Austin | 179 |
A Rolls & Royce | 181 |
Az angol Daimler | 186 |
Morris, Rover, Humber és mások | 190 |
A franciák | 193 |
A Renault | 194 |
A Citroën | 198 |
A Simca | 202 |
Az olaszországi automobilizmus első lépései | 203 |
Amerika | 206 |
Az elindulás évei | 208 |
A tragacskirály | 213 |
A General Motors | 224 |
Amerikai autók az első világháborúban | 229 |
A Jeep | 230 |
Cadillac | 231 |
Chevrolet | 232 |
Dodge | 232 |
Packard | 234 |
Pontiac | 234 |
Egy kellemetlen könyv | 234 |
Néhány európai autómárka | 238 |
Horch | 238 |
DKW | 239 |
A Tatra | 241 |
Laurin & Clement, Skoda | 245 |
Hollandok, nagy gyár, kicsiny ország | 246 |
A svédek | 246 |
Ferdinand Porsche és a Wolkswagen story | 248 |
Opel | 261 |
A szocialista autóipar | 264 |
A Szovjetunió autóiparának kibontakozása | 264 |
Csehszlovákia | 272 |
NDK | 274 |
Lengyelország | 277 |
Bulgária | 279 |
Románia | 280 |
Jugoszlávia | 280 |
A Diesel-motor | 283 |
A hadsereg gépesítése | 289 |
Vontatók | 289 |
Az "elektrotrén" | 300 |
Terepjáró gépkocsik | 306 |
Milyen a korszerű terepjáró? | 311 |
A Rába-Botond | 317 |
A páncélautók | 320 |
Roncstelepek | 335 |
Autók a szélcsatornában | 336 |
Játék a halállal | 337 |
Mit hoz a jövő? | 340 |
A gőzautó | 340 |
Gázturbina | 341 |
A Wankel-motor | 342 |
A Stirling-motor | 343 |
A villanyautó | 344 |
Az autók elektronikája | 347 |
A holdjárművek | 349 |
Lunohod-1 | 349 |
Az amerikai holdautó | 349 |
Irodalom | 353 |