Bevezetés | 3 |
A "szakmai gyakorlatok" alap és középfokú oktatásának célja, feladata | 5 |
A szakmai gyakorlat mint tantárgy | 5 |
A szakmai szint | 5 |
A szakosítási jegyzékek | 6 |
A szakmai gyakorlat funkciója | 7 |
A tantárgy (speciális) célja | 7 |
A tantárgy tanításának feladatai | 7 |
A tantervek feladatmeghatározásai | 8 |
A tantárgy tanításának részfeladatai | 9 |
A szakmai gyakorlatok tantárgyának tartalma | 13 |
A közlekedésgépészeti Szakközépiskola tananyaga | 13 |
Az autószerelő szakma tananyaga | 14 |
A tananyag elemzése | 15 |
Termelés-üzemeltetés | 15 |
A termelő munkatevékenység elemei | 16 |
A technológiai alkotóelemek | 16 |
A tanulók munkacselekvésének tartalma és szerkezete | 17 |
A tantárgy tanítási-tanulási folyamatának sajátosságairól | 25 |
A tanítás és tanulás: irányítás | 25 |
A szakértelem alkotóelemei és fejlesztésének módszerei | 27 |
Az általános munkafunkciók | 28 |
A speciális munkafunkciók | 29 |
A munkajártasságok tanuláselméleti problémái | 33 |
A tanulás feltételei | 34 |
A tanulás eredményei | 34 |
A koncentrációról | 40 |
A munka-jártasságok, készségek fajtái | 42 |
A tanulási folyamat felépítése | 43 |
A folyamat szakaszai | 44 |
A témafeldolgozási szerkezetek | 47 |
A didaktikai feladatok értelmezése, felépítésük sajátosságai | 51 |
A szakmai gyakorlatok oktatásának megszervezése | 55 |
A munkahely | 55 |
A műszaki ügyrend | 56 |
A tanítás-tanulás helye | 57 |
Előírások, dokumentációk | 58 |
Szervezeti formák | 58 |
Szervezeti keretek | 59 |
A tanítás-tanulás módszerei | 61 |
A munkamódszer és az oktatási módszer | 61 |
A munkamódszer elemzésének néhány kérdése | 61 |
Az oktatás módszereit meghatározó tényezők | 68 |
A módszertani felfogás | 69 |
Célok és módszerek | 71 |
A tartalom és módszerek | 72 |
A didaktikai feladat és módszerek | 75 |
Az egyéni bánásmód és módszerek | 76 |
A tanulók fejlettsége és módszereink | 77 |
Az oktató személyisége | 83 |
A gyakorlati foglalkozás felépítése, szerkezete | 83 |
A gyakorlás előkészítése | 85 |
A gyakorlatok levezetésének módszerei | 101 |
Teendőink a foglalkozás bevezető részében | 104 |
A tanulás tervezésének, a cselekvés szabályozásának és ellenőrzésének fejlesztése | 104 |
A tervezőmunka fejlesztése | 104 |
A munkacselekvés szabályozása | 105 |
Az ellenőrzés és önellenőrzés fejlesztése | 107 |
A balesetvédelem módszertani kérdései | 109 |
A laboratóriumi gyakorlatok | 109 |
Mechanikai mérőlaboratóriumi gyakorlatok | 110 |
Anyagvizsgálati laboratóriumi gyakorlatok | 115 |
A gépjármű-diagnosztikai gyakorlatokról | 116 |
A fémipari alapképzés témaköreinek oktatásáról | 117 |
A tananyaggá szervezés főbb problémái | 117 |
A foglalkozásra való előkészület feladatai | 120 |
Az autószerelő szakma szerelési gyakorlatainak oktatása | 121 |
A forgatási naptár, rendszer | 121 |
A téma felbontása oktatási szakaszokra | 122 |
A módszeres lépések | 127 |
A hibafelvételezés tanítása | 128 |
A hibaelhárítás tanítása | 130 |
A gépjárművezetés tanítása | 131 |
A gépjárművezetési gyakorlatok célja, feladatai | 133 |
A gépjárművezetési gyakorlatok tartalma és a tartalom felépítése | 134 |
A vezetési gyakorlatok eszközei és alkalmazásuk | 138 |
A gépjárművezetés gyakorlatain alkalmazott általános módszerek | 166 |
Az irányító és biztonsági berendezés kezelése és üzemeltetése megtanulásának módszerei | 170 |
A gépjármű mozgás (manőverezési) gyakorlatok, és megtanulásának módszerei | 183 |
A gépjárművezetés gyakorlása a közúti forgalomban | 207 |
A gépjárművezetői vizsgákról | 215 |
Felhasznált irodalom | 223 |