1.063.262

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A gazdaság stratégiai szemlélete

Szerző
Budapest
Kiadó: Szakszervezetek Gazdaság- és Társadalomkutató Intézete
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 95 oldal
Sorozatcím: GT füzetek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-04-1259-4
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A "stratégia" kifejezés alatt mindenki mást ért. Az elmúlt évtizedekben általános volt, hogy az átfogó, a gazdaság és társadalom minden fontosabb vonatkozására kiterjedő ötéves fejlesztési programot kezelték stratégiának, de ugyanígy stratégiának hívták a gazdasági fejlődés tizenötéves távlatú elképzeléseinek eléggé általános, elmosódott kontúrú gyűjteményeit is. Amikor a konjunktúra vagy a politikai változások beszűkítik a számszerűsíthető prognózisok látási távolságát, "stratégia" címszó alatt sokszor megmosolyogtató dolgokat értenek: néhány hónapos túlélési vagy talpon maradási programokat; szemben a néhány hetes időtávú operatív programokkal, amelyeket - végső soron - ugyancsak lehet (nincs tiltva!) stratégiának nevezni akkor, ha a "taktika" időhorizontja félnapokra zsugorodik. Amikor Mátyás király találkozott egy megöregedett katonájával, s megkérdezte tőle, hogy "messzi van-e még a messzi?" - azt a választ kapta, hogy "bizony; csak az ökröm szarváig." Eddig látott ugyanis a... Tovább

Fülszöveg

A "stratégia" kifejezés alatt mindenki mást ért. Az elmúlt évtizedekben általános volt, hogy az átfogó, a gazdaság és társadalom minden fontosabb vonatkozására kiterjedő ötéves fejlesztési programot kezelték stratégiának, de ugyanígy stratégiának hívták a gazdasági fejlődés tizenötéves távlatú elképzeléseinek eléggé általános, elmosódott kontúrú gyűjteményeit is. Amikor a konjunktúra vagy a politikai változások beszűkítik a számszerűsíthető prognózisok látási távolságát, "stratégia" címszó alatt sokszor megmosolyogtató dolgokat értenek: néhány hónapos túlélési vagy talpon maradási programokat; szemben a néhány hetes időtávú operatív programokkal, amelyeket - végső soron - ugyancsak lehet (nincs tiltva!) stratégiának nevezni akkor, ha a "taktika" időhorizontja félnapokra zsugorodik. Amikor Mátyás király találkozott egy megöregedett katonájával, s megkérdezte tőle, hogy "messzi van-e még a messzi?" - azt a választ kapta, hogy "bizony; csak az ökröm szarváig." Eddig látott ugyanis a derék veterán. Ilyesmi a gazdaságpolitikával is meg szokott esni. Vissza

Tartalom

1. FOGALOM...............................7
1.1. Stratégia és taktika..................................8
1.2. A stratégia és taktika dialektikája........................8
1.3. Stratégia és távlati terv................................9
1.4. Előmunkálatok .....................................11
1.4.1. Ön- és környezetkritika ...........................11
1.4.2. Feltételváltozások előrebecslése .....................12
1.4.3. Ön-megítélés ...................................13
2. A STRATÉGIA ALAPKÉRDÉSEI....................15
2.1. Külgazdasági illeszkedés ..............................15
2.2. Társadalomfejlesztési célok............................17
2.3. Kiemelkedő feladatok ................................20
3. KONTROLL ÉS A KORREKCIÓ .................22
3.1. Hibaforrások.......................................23
3.1.1. Garanciális hibák................................24
3.1.2. Téves megítélések................................25
3.1.3. Környezeti mutációk .............................25
3.2. Kontrollrendszer....................................26
3.3. Korrekciós rendszer..................................27
3.3.1. Folyamatosság a koncipiáló tevékenységben............27
3.3.2. Gyors reakció...................................30
3.3.3. A variánsok szerepe..............................32
4. GAZDASÁGSTRATÉGIAI TÍPUSOK................37
4.1. A stratégia két alaptípusa: paretoi hatékonyság.............40
4.2. Viselkedési reflexek típusai............................45
4.2.1. Belső egyensúlyvesztésre való reagálás típusai ..........46
4.2.2. Támadó stratégia ................................ 49
4.2.3. Védekező stratégia...............................60
4.2.4. "Feltápászkodási" stratégia ........................68
4.2.5. "Behódolás" és "hódoltság" ........................69
4.3. Kétféle szintézis: tér és idő............................76

Kozma Ferenc

Kozma Ferenc műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kozma Ferenc könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem