1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A főváros tömegközlekedésének másfél évszázada II.

1919-től 1985-ig

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A főváros tömegközlekedési egységének megteremtése útján (1919-1939) (Sudár Kornélia - Szekeres József)11
Az omnibusz és a lóvasút utolsó évei (Szabó Dezső - Várnagy Zoltán)15
A Budapesti Egyesített Városi Vasutak (BEVV) és a fővárosi tömegközlekedés első világháború utáni újjáélesztése (Szekeres József)18
A villamosvasutak megváltása és a Budapest Székesfővárosi Közlekedési Részvénytársaság (BSZKRT) megalakulása (Szekeres József)25
A villamosvasúti rekonstrukció és a hálózat-egységesítési törekvések (Sudár Kornélia - Szekeres József)40
A BSZKRT a világgazdasági válság éveiben (Szekeres József)49
Az egységes fővárosi tömegközlekedés kialakulása (Szekeres József)58
Budapest forgalma a gazdasági válság után (Szekeres József)61
A BSZKRT szanálása (Szekeres József)64
A takarékosság esztendei, az új beruházási koncepció (Szekeres József)67
A Budapestvidéki Villamos Közúti Vasút Részvénytársaság (BVKV) és a Budapest-Újpest-Rákospalotai Villamos Közúti Vasút Részvénytársaság (BURV) (Keller László)73
A Budapest-Szentlőrinci Helyiérdekű Villamos Vasút Részvénytársaság (BLVV) (Keller László)75
A földalatti vasút és felújítása (Medveczki Ágnes)78
A villamosított fogaskerekű vasút (Szabó Dezső)83
A sikló (Petrik Ottó)86
A Budapesti Helyi Érdekű Vasút Rt. (BHÉV) (Lovász István - Várnagy Zoltán)88
BHÉV vonalak a Budapesti Egyesített Városi Vasutak kezelésében88
Az újra önálló BHÉV90
A BHÉV a BSZKRT kereteiben94
Az elővárosi közlekedés és a MÁV (Szabó Dezső)97
Az autóbusz.közlekedés (Bálint Sándor)99
A Székesfővárosi Autóbuszüzem (SZAÜ) megalakulása, az első forgalombővítő intézkedések99
A Budapesti Autóbusz Közlekedési Rt. (BART) létrejötte és konkurenciaharca a Székesfővárosi Autóbuszüzemmel109
A Székesfővárosi Autóbuszüzem és a BSZKRT összevonása, a dízelesítés programja119
Az autóbusz-közlekedés fejlesztésének felgyorsulása129
A taxizás térnyerése a főváros közlekedésében (Bálint Sándor)136
Az átkelő- és a helyi hajózás (Bíró József)145
A közlekedési dolgozók hétköznapjai, szervezkedései (1919-1939)147
A BSZKRT munkáspolitikája (Sudár Kornélia)147
A villamosvasutasok harca az ellenforradalmi rendszerben a szakszervezet újjászervezéséért (Gadanecz Béla)149
A szakszervezeti mozgalom megerősödése154
Az Autóbuszüzem munkásai és a szakszervezet (Eperjesi László)163
A tömegközlekedés a II. világháború idején (1939-1944)167
A forgalom és fejlesztésének tervei (Sudár Kornél - Szekeres József)167
A BSZKRT és a villamosközlekedés (Szekeres József)172
A BSZKRT-kezelésű villamosvasutak és a sikló (Keller László - Sudár Kornélia - Medveczki Ágnes - Petrik Ottó)176
A helyiérdekű és elővárosi közlekedés (Keller László - Lovász István - Várnagy Zoltán)178
Súlyosbodó zavarok az autóbusz-közlekedésben (Bálint Sándor)181
A háttérbe szorult taxi (Bálint Sándor)189
Az átkelő- és helyi hajózás megszűnése (Bíró József)190
A közlekedési dolgozók szakszervezeti küzdelmei, részvételük a ellenállási mozgalomban (1939-1944) (Gadanecz Béla)191
Romokból újjáéledve (1945-1949)197
A háborús károk számbavétele, a tömegközlekedés első sikerei (Káposztás István)197
A helyi hajózás (Bíró József - Káposztás István)206
A villamos-, a földalatti vasút és a fogaskerekű újjáépítése (Káposztás István)207
A helyiérdekű vasúti forgalom megindulása (Káposztás István)215
Az autóbusz-közlekedés gondjai a háború után (Káposztás István)217
A taxiforgalom (Bálint Sándor)220
Forgalomszervezés az újjáépülő fővárosban (Káposztás István)220
A tömegközlekedés a stabilizáció és az első hároméves terv idején (Káposztás István)221
A villamosvasút fejlesztése224
A BSZKRT kezelésű villamosvasutak (Káposztás István - Medveczki Ágnes)235
Az autóbusz-közlekedés helyreállítása237
A fővárosi taxihelyzet (Bálint Sándor)250
Háború előtti színvonalon a helyiérdekű közlekedés (Káposztás István)251
A sikló újjáépítésének elvetése, az úttörővasút megszületése (Káposztás István - Petrik Ottó)255
A BSZKRT felszabadulás utáni szervezete, az üzemi bizottság a dolgozókért (Káposztás István)257
A BSZKRT felszámolása, a széttagoltság évei (1949-1967)263
Közlekedés és infrastruktúra, növekedési feszültségek (Koroknai Ákos)263
Az új díjszabási rendszer és a megemelt viteldíjak (Káposztás István)274
Az önállósított Fővárosi Villamosvasút (Káposztás István)276
Bővülő hálózat, növekvő forgalom277
Forgalomszervezés és -fejlesztés281
Pályaépítés és -karbantartás283
A járműállomány fejlesztése285
A járművek karbantartó bázisa290
Az energiaellátás291
Csökkenő teherforgalom292
A trolibusz-közlekedés fejlesztése293
A földalatti vasút297
A metróépítés kezdete297
A fogaskerekű vasút301
Az átszervezett autóbusz-közlekedés (Káposztás István)302
A Fővárosi Autóbuszüzem az első ötéves tervben (Bálint Sándor - Káposztás István - Szabó Dezső)303
Az autóbusz-közlekedés és a járműpark korszerűsítése az 1950-es évek derekától (Káposztás István)309
Az első csuklós autóbuszok megjelenése és a növekvő utazási igények az 1960-as években (Káposztás István)316
A taxi növekvő súlya a főváros közlekedésében (Bálint Sándor)324
Összevonások és átszervezések az elővárosi forgalomban326
Szervezeti változások (Káposztás István - Várnagy Zoltán326
Hálózatfejlesztés, vonalhosszabbítások (Káposztás István)328
Vágányépítések, felújítások (Káposztás István)332
Az áramellátás (Káposztás István)335
A járműállomány és javítóbázisa (Káposztás István - Lovász István - Várnagy Zoltán)337
A forgalomirányítás és jelzőrendszere (Káposztás István)342
A személyszállítás (Káposztás István)343
A teherforgalom (Káposztás István)344
A távolsági közlekedés forgalmi jelentősége (Káposztás István)346
A helyi hajózás (Bíró József - Káposztás István)347
A Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) a főváros tömegközlekedési egységéért (1968-1985)349
A Budapesti Közlekedési Vállalat megalakulása (Káposztás István)349
A budapesti tömegközlekedés fejlesztési tervei (Bálint Sándor - Káposztás István - Koroknai Ákos)352
A fővárosi forgalom és a hálózatfejlesztés (Káposztás István - Koroknai Ákos)356
A forgalom szervezése és szabályozása (Káposztás István - Koroknai Ákos - Szabó Dezső)362
A közlekedési ágazatok helyzete367
A megújult villamosvasút (Káposztás István - Szabó Dezső)368
Az átértékelt trolibuszfejlesztési program (Káposztás István)376
A felújított földalatti vasút (Szabó Dezső)378
A korszerűsített autóbusz-közlekedés (Bálint Sándor - Káposztás István - Szabó Dezső)380
A tömegközlekedés új eszköze: a metró (Koroknai Ákos - Szabó Dezső)394
A fogaskerekű vasút rekonstrukciója (Szabó Dezső)405
A libegő, az úttörővasút és a várhegyi sikló (Káposztás István - Petrik Ottó)407
Az elővárosi közlekedés (Káposztás István - Várnagy Zoltán)409
A helyi hajózás (Bíró József - Káposztás István)416
A Budapesti Közlekedési Vállalat szervezete, eredményei és dolgozóinak közössége (Káposztás István)417
A távlatok (Koroknai Ákos)428
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem