1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A fotográfia nagykönyve

A fényképezés kultúrtörténete/Past in pictures

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Typotex Elektronikus Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 575 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN: 978-963-279-427-3
Megjegyzés: Színes és fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A FOTOGRÁFIA NAGYKÖNYVE az eddigi legteljesebb összefoglalás a kezdetektől napjainkig, szerzője fotótörténeti kánont alkotott. Közel 600 kép ismerteti meg az Olvasót a művészet és technika, a szociográfia és divat, a háború és természetfotózás történetével. Az olyan világfordító történelmi eseményekhez kapcsolódó fotók, mint Lincoln elnökké választása vagy MacArthur tábornok és Hirohitó császár első találkozása, meglepő részletekkel gazdagítják eddigi ismereteinket. Közelképet kaphatunk azokról az emblematikus fotósokról is, például Mathew Bradyről, Alexander Gardnerről, Edward Steichenről vagy Gertrude Käsebierről, akik egyéni szemléletükkel, technikai újításaikkal váltak e végtelen történet szereplőivé. E mozaik számtalan kockája a fotográfia teljes történetévé áll össze, melyet a kultúra lencséjén át szemlélhetünk.

Tartalom

Előszó 10
Bevezetés 13
ELSŐ RÉSZ
A fényképezés kétszeres feltalálása 17
Első fejezet
A fényképészet kezdetei (1839-ig) 19
A fényképészet előtt 20
Technológiai és művészeti elődök 21
A "fényképészetek" feltalálása 23
Antoine Florence és a párhuzamos találmányok kérdése 23
A tartósság problémája: Wedgwood és Davy 24
Közelkép: Az első fénykép 25
Niépce "napírása" 26
Niépce és Daguerre együttműködése 29
Daguerre és a rejtett kép 30
A dagerrotípia bemutatását követő reakciók 32
Bayard direktpozitív eljárása 32
Herschel "fényképészeti mintái" 33
Közelkép: Az Idegen 34
Talbot fotogenikus rajzai 35
A találmányok politikai összefüggései 38
Áttekintés 39
Második fejezet
A fényképészet második feltalálása (1839-1854) 41
A második feltalálás 41
Közelkép: A vas, az üveg és a fényképészet 45
Talbot és A természet irónja 46
Bayard: A kétkedést keltő fényképezőgép 48
A fényképészet és a tudományok 50
A mikroszkóp és a távcső 50
Biológia 51
Antropológia és orvostudomány 53
Közelkép: Fényképészet, rassz és rabszolgatartás 56
A történelem megörökítése? A Morton-vita 58
Események rögzítése a fényképezőgéppel 59
Háború és fényképészet 62
A háború megörökítése 62
Közelkép: A mexikói-amerikai háború 63
Brit konfliktusok Ázsiában 64
Expedíciós és úti fényképezés 65
Egyiptom és a Szentföld 65
A történelmi műemlékbizottság 71
A portrékészítés és a fényképezőgép 77
A kép kiszínezése 80
A fényképész műterme 83
Hírességek a fényképeken 85
Southworth és Hawes cége 85
A kalotípiaportré: Hill és Adamson 86
Közelkép: Az első rendőrségi felvételek? 87
A valóságot idéző hatás 88
A fényképészet és az irodalom 89
Áttekintés 90
Elmélet és gyakorlat: A művészet ellensége? 91
MÁSODIK RÉSZ
A fényképészet térhódítása (1854-1880) 93
Harmadik fejezet
A népszerű fényképészet és a művészet céljai 95
Fényképész társaságok, kiadványok és csereklubok 95
A szetereográf 96
A carte-de-visite 99
A művészet és a fényképészet 99
Műalkotások reprodukciója 99
A fényképészet mint képzőművészet 101
A fényképészet mint magasművészet 104
Közelkép: Lewis Carroll gyermekfotói 107
Nők a fényképezőgép mögött 108
Női amatőr fényképészek 108
Portré: Julia Margaret Cameron 110
Áttekintés 113
Negyedik fejezet
A társadalmi világ képi megjelenítése 115
Háború és fényképészet 115
A krími háború 116
Közelkép: A halál völgye 117
Roger Fenton 118
James Robertson és a Krím félsziget más fényképészei 119
Az amerikai polgárháború 120
A háború hatása a fényképészetre 121
Portré: Mathew Brady 122
Portré: Alexander Gardner 126
A polgárháború emlékezete 128
Újabb keletű konfliktusok 129
A hármas szövetség háborúja, Dél-Amerika 129
A francia-porosz háború és a párizsi kommün 130
A "kis-háborúk", a gyarmati terjeszkedés és a fényképészet 132
India 133
Kína 136
Japán 140
Fényképészet a Közel-Keleten 142
Topográfiai felmérések és a fényképészet 143
Az abesszin hadjárat, avagy a Magdala-expedíció 145
Désiré Charnay és az expedíciós fényképezés 145
Felmérés a 49. szélességi körnél 146
Kormányzati felmérések az Egyesült Államokban 147
A fényképészet és a transzkontinentális vasút 148
Timothy O'Sullivan és a földmérést kiegészítő fényképezés 149
A vadon megőrzése: a Yellowstone és a Yosemite Nemzeti Park 150
Az amerikai őslakosok háborúi és a róluk készült fényképek 154
A modok háború 154
A Fort Laramie-i szerződés 155
Little Big Horn 157
Áttekintés 157
Ötödik fejezet
Tudomány és társadalomtudomány 159
A fényképészet és a társadalomtudományok 159
Néprajzi vizsgálatok és kiállítások 160
Orientalizmus 162
"Haldokló kultúrák" 162
Az etnikai és gazdasági típusok népszerűsítése 163
Az emberi arckifejezés fényképes vizsgálata 167
Duchenne de Boulogne 168
Darwin 169
Charcot 170
Fényképészet az orvostudományban és a tudományban 170
A mikrofotográfia és a csillagászati fényképek 172
Áttekintés 175
Elmélet és gyakorlat: "Helyébe lép a valóság" 176
HARMADIK RÉSZ
A fényképészet és a modern kor (1880-1918) 179
Hatodik fejezet
A nagy vízválasztó 181
Tömegmédia és tömegpiacok 181
"Ön csak megnyomja a gombot - a többi a mi dolgunk" 185
Képeslapőrület 186
A művészi fotózás kihívói 186
A naturalista fényképészet 187
A piktorializmus 188
Mozgalmak és folyóiratok 192
A fotószecesszió 197
Portré: Alfred Stieglitz 198
Portré: Edward Steichen 200
Az akt és a piktorializmus 203
Nők a piktorialista mozgalomban 204
Portré: Gertrude Käsebier 206
Az antropológiai piktorializmus 209
Nempiktorialista látásmódok 211
Piktorializmus: konzervatív avantgárd 212
Áttekintés 217
Hetedik fejezet
A modern élet 219
A modern város 219
A fényképészet a szociális reformok szolgálatában 221
Portré: Jacob Riis 222
Portré: Lewis Hine 223
Az ideális város 225
A tudomány és a fényképészet 226
A mozdulatok fotózása 226
Közelkép: A fényképészet és a futurizmus 228
A fényképészet és a mozgóképek feltalálása 230
A röntgen 230
Közelkép: A munkások hatékonysága: Gilberthék idő- és mozgástanulmányai 231
A fényképészet, a társadalomtudomány és az expedíciók 233
Fényképek Afrikáról 234
Közelkép: A National Geographic 235
Fényképek a csendes-óceáni paradicsomból: Szamoa 237
Bűnözők arcképe 237
Háború és forradalom 240
A spanyol-amerikai háború 240
Az I. világháború 242
Az orosz forradalom 244
Áttekintés 245
Elmélet és gyakorlat: Az eredeti 246
NEGYEDIK RÉSZ
Új látásmód (1918-1945) 249
Nyolcadik fejezet
A művészet és a tömegmédiumok kora 251
A fotóriporterek 251
Forradalmi művészet: a szovjet fényképészet 255
A dadaizmus és utóhatásai 257
Moholy-Nagy és a Bauhaus 261
Közelkép: Fotómontázs vagy fotókollázs 262
Párizs-Berlin-Prága 265
A dadaizmus Párizsban 265
A dadaizmus és a gépkorszak New Yorkban 266
A szürrealista fényképészet 269
A kísérleti fényképezés és a reklám 276
Közelkép: A film és a fényképészet 278
A kísérleti fényképészet mint stílus 280
A kaliforniai modernek 284
Áttekintés 293
Kilencedik fejezet
A társadalomtudomány, a társadalmi változások és a fényképezőgép 295
A dokumentarizmus gyökerei 295
A Farm Security Administration 296
Portré: Margaret Bourke-White 304
Egyéb dokumentumok 306
A társadalmi dokumentarizmusok átalakulása 306
Portré: August Sander 309
Munkásfényképészek 310
Népszerű tudomány/népszerű művészet 314
A II. világháború 317
A háború és a fényképészet 320
Áttekintés 326
Elmélet és gyakorlat: A "közönséges ember" és a médiával kapcsolatos utópia vége 327
ÖTÖDIK RÉSZ
A kultúra lencséjén át (1945-1975) 329
Tizedik fejezet
Az emberi család 331
Az ember családja 331
Kulturális relativizmus és kulturális ellenállás 333
Közelkép: A forradalom ikonjának megteremtése 334
Közel- és Dél-Amerika 335
Brazília és Argentína 338
Mexikó 339
Afrika 341
Portré: Manuel Alvarez Bravo 342
Ázsia 346
India 346
Japán 348
Az atombombáról készült fényképek 350
Portré: Sómei Tómacu 352
Áttekintés 355
Tizenegyedik fejezet
A Nyugat és a hidegháború 357
Megsemmisülés, elidegenedés, absztrakció: Amerika 359
Az amerikaiak 362
Az utcákon 365
Társadalmi helyzetkép 367
Külvárosok 372
Technológia és média a háború utáni Amerikában 376
A színes fénykép és a polaroid eljárás 376
A televízió, a fotóriporteri szakma és az országos események 382
Fényképészet a művészetben 390
A "cár" panteonja 401
Áttekintés 407
Elmélet és gyakorlat: Tisztaság és sokféleség 408
HATODIK RÉSZ
Konvergenciák (1975-től napjainkig) 410
Tizenkettedik fejezet
Globalizmus, technológia és társadalmi változás 413
A fényképészet és a globális tapasztalat 413
Fényképészet, természet és tudomány 419
Portréfényképészet 423
A vég 423
Minden régi megújul 425
Arcjáték 433
A társadalmi érdeklődés kategóriái 434
A társadalmi érdeklődés színe 440
Semleges látásmód 441
Portré: Sebastiao Salgado 444
A politika külleme 449
Közelkép: A kambodzsai népirtás fényképes adatbázisa 451
Áttekintés 453
Tizenharmadik fejezet
A posztmodern látásmód 455
Az új társadalmi dokumentarizmus 455
Gondolkodó fényképészet 460
A posztmodern korszak 461
A posztmodernista fényképészet 462
Művészi fényképezés és művészek fényképei 464
A tárgy elhomályosítása 465
A feminizmus és a posztmodern fényképészet 470
Megkonstruált valóságok 472
Közelkép: Kultúrák háborúja 474
Családi fényképek 482
A kiterjedt család 486
Közelkép: Gyerekek a fényképeken 494
A természet és az ember 497
Divatfotózás 506
A posztmodernizmus vége 508
Áttekintés 511
Tizennegyedik fejezet
A huszonegyedik század felé 513
Háború és fényképészet 513
Az emlékezet tere és ideje 514
Katonák 515
A jelenben élő múlt 517
Diavetítések 517
Képernyők 518
A pillanat médiuma 520
A fényképészet gyakorlata és a globalizáció 524
Globális/helyi 526
Az arab világ 529
Közelkép: Kína 530
Ifjúság és szépség 532
Tudomány és társadalom 534
Az állatok világa 536
Képernyők és platformok 536
Áttekintés 539
Elmélet és gyakorlat: Emlékezet 540
Epilógus 541
Képjegyzék 543
Fogalomjegyzék 546
Kronológia 550
Jegyzetek 556
Névmutató 569

Mary Warner Marien

Mary Warner Marien műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Mary Warner Marien könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem