Előszó az első kiadáshoz | 5 |
Előszó a második kiadáshoz | 8 |
Előszó a harmadik kiadáshoz | 13 |
Bevezető megjegyzés | 27 |
Materiális értéketika és a javak, illetve célzatok etikája | 31 |
Javak és értékek | 35 |
A "jó" és "rossz" értékeinek viszonya a többi értékhez és javakhoz | 53 |
Célzatok és értékek | 62 |
Törekvés, érték és cél | 63 |
Formaliizmus és apriorizmus | 83 |
Az apriori és formális általában | 87 |
Az apriori-materiális az etikában | 137 |
A formális lényegi összefüggések | 137 |
Értékek és értékhordozók | 142 |
"Magasabb rendű" és "alacsonyabb rendű" értékek | 144 |
A priori kapcsolatok az értéknagyság és az értékek "tiszta" hordozói között | 165 |
A priori rangsorkapcsolatok az értékmodalitások között | 172 |
Materiális etika és következményetika | 181 |
Értéketika és imperatív etika | 253 |
Nem kielégíthető elméletek az értékfogalom eredetéről és az erkölcsi tények lényegéről | 253 |
Érték és Legyen | 312 |
Az érték és az eszményi Legyen | 312 |
A normatív Legyen | 323 |
A képesség és a Legyen | 356 |
Materiális értéketika és eudaimonizmus | 367 |
Érték és öröm | 370 |
Az érzésfolyamat és az érzések | 388 |
Az értékek "viszonylagosságával" kapcsolatos tétel értelme | 405 |
Az értékek emberre vonatkozó viszonylagossága | 413 |
Az értékek életre vonatkozoó viszonylagossága | 421 |
Az etikai értékek történelmi viszonylagossága és ennek dimenziói | 450 |
Az ethosz változatai | 458 |
Az etika változatai | 468 |
A típusváltozatok | 471 |
Az erkölcsi értékek úgynevezett lelkiismereti szubjektivitása | 484 |
Az érzelmi élet rétegződése | 500 |
Az eudaimonizmus problémája | 522 |
Az érzésállapot és az erkölcsi érték közötti összefüggések | 522 |
A pótlékokra irányuló tendencia törvénye a "mélyebb" érzelmi Énmeghatározottság negatív meghatározottsága mellett | 523 |
Valamennyi pozitív és viszonylag magasabb rendű értékek megvalósítására irányuló akarat eredetileg sohasem negatív, hanem pozitív érzésállapotokból jön létre | 527 |
A boldogság és az erkölcsi értékek összefüggésének viszonya a szankció és az igazságtevés eszméjéhez | 537 |
A boldogság megalapozása a pozitív értékekkel, és a pozitívan értékes törekvésés és akarásé a boldogsággal | 543 |
Formalizmus és személy | 560 |
A személy elméleti felfogásához általában | 561 |
Személy és ész | 561 |
A személy és a transzcendentális appercepció "Én"-je | 565 |
Személy és aktus; a személy és a konkrt aktus pszichofizikai közömbössége. Lényegi centraliztásszintek a személyen belül | 578 |
A személy léte sohasem tárgy. A személynek és aktusainak pszichofizikai közömbössége. Viszonyuk a "tudathoz" | 594 |
Személy és világ | 598 |
Mikro-, és makrokozmkosz és az isteneszme | 601 |
Test és környezet. A "test" és a "környezet" nem a "pszichikai" és "fizikai" különválasztásának előfeltétele | 609 |
Én és a test (assszociáció és disszociáció) | 626 |
A magyarázó pszichológiája a priori materiális elvei | 638 |
A személy etikai összefüggésben | 713 |
Az erkölcsi személy lényege | 713 |
Személy és individuum | 731 |
A személy autonómiája | 740 |
Személyfogalmunk viszonya a perszonalista etika egyéb formáihoz (ad 1-5) | 750 |
A mindenkor uralkodó ethosz eredetének törvénye. Példakép és képmás (ad 6a.) | 853 |
A tiszta értékszemélytípusok rangsorának eszméje (ad 6b.) | 870 |
Utószó. Hogyan lehetséges erkölcs az erkölcstelenség világában? (Berényi Gábor) | 889 |
Jegyzetek (Vajda Mihály) | 919 |