1.062.439

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A fogyasztóiár-statisztika módszere

Szerző
Budapest
Kiadó: Központi Statisztikai Hivatal
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 39 oldal
Sorozatcím: Statisztikai módszertani füzetek
Kötetszám: 39
Nyelv: Magyar  
Méret: 26 cm x 18 cm
ISBN: 963-215-353-7
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A fogyasztóiár-statisztika 2000. évben érvényes módszertanát bemutató kiadvány szerkezetében megfelel az 1992-ben megjelent Fogyasztói árstatisztika. A megújított fogyasztói árstatisztikai... Tovább

Előszó

A fogyasztóiár-statisztika 2000. évben érvényes módszertanát bemutató kiadvány szerkezetében megfelel az 1992-ben megjelent Fogyasztói árstatisztika. A megújított fogyasztói árstatisztikai rendszer (1992) című kiadványnak (KSH, Budapest, 1992). A két kiadvány gyakorlatilag azonos strukturáltsága egyrészt lehetőséget biztosít a hazai fogyasztóiárindex-számítás történetének áttekintésére, másrészt könnyen kezelhetően bemutatja azokat a változásokat, amelyek az utóbbi években történtek, továbbá ismerteti a főbb fejlesztési irányokat, amelyek a következő években várhatóak. Vissza

Tartalom

Bevezetés5
A fogyasztóiárindex-számítás 1992 előtti időszaka5
A fogyasztóiárindex-számítás 1992-től6
A fogyasztóiár-statisztika fejlesztési iránya 1999-2002 között8
A fogyasztói árindexszel kapcsolatos alapfogalmak9
Módszertani forrásmunkák10
A fogyasztói árindex tartalma, számítása12
A fogyasztói árindex tartalmi köre, elhatárolásai12
A fogyasztói árindex számításának módszere12
A fogyasztói árindex-számítások bázisa15
A havi fogyasztói árindexek számítása15
Hosszabb időtartamra vonatkozó fogyasztói árindexek összeállítása, indexsorok17
Alternatív fogyasztói árindexek17
A fogyasztói árindex reprezentativitása20
A megfigyelés köre20
A mintavétel módszere20
A reprezentánsok árainak meghatározása25
Az ár, az árváltozás fogalma25
Minőségi változás kezelése26
A megfigyelt áradatok ellenőrzése, javítása28
A fogyasztóiár-statisztika súlyrendszere30
A súlyozás elvi, módszertani alapjai30
A súlyok meghatározásának gyakorlata30
A fogyasztó árindex részletezése32
A rétegindexek32
Árindexek a javak csoportjai szerint32
A fogyasztói árincex publikációs rendszere34
Összefoglalás35
Tárgyszójegyzék36
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem