1.062.058

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A fogalmazástanítás problémái 1965/66.

Magyar nyelv és irodalom - Általános iskola

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Fővárosi Tanács V. B. X. Oktatási Osztályának Szakfelügyeleti és Továbbképzési Csoportja
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 19 oldal
Sorozatcím: A fővárosi szakfelügyelők tapasztalataiból
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
"A kifejezőképesség fejlesztése anyanyelvi oktatásunk egyik igen fontos feladata. A magyartanításban elfoglalt helye és jelentősége egyrészt más részterületekkel való... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
"A kifejezőképesség fejlesztése anyanyelvi oktatásunk egyik igen fontos feladata. A magyartanításban elfoglalt helye és jelentősége egyrészt más részterületekkel való kapcsolatát emeli ki, másrészt fontosságát hangsúlyozza. Ez a magyart tanító nevelőt arra kötelezi, hogy megkeresse a kifejezőképesség fejlesztésének lehetőségeit mind az irodalom, mind a nyelvtan tanításában, s hogy a kérdéssel mint önálló pedagógiai problémával is foglalkozzék.
Amíg az alsó tagozatban az anyanyelvi oktatás részterületei világosan elkülönültek, addig a felső tagozatban komplex feladatként jelentkeznek egyetlen tantárgy, a magyar nyelv és irodalom keretében. Tapasztalatunk szerint ez lehetőséget teremt arra, hogy az elméleti anyag megtanítása kerül túlzottan előtérbe, és az ebben történő lemaradást a készség- és a képességfejlesztés formái sínylik meg, bármennyire is hangsúlyozza azoknak a fontosságát a tanterv és az útmutató. Ezt azt egészségtelen eltolódást tükrözi az is, hogy míg nyelvtan és irodalmi tanmenete minden nevelőnek van, addig az ezekbe beépített fogalmazási tanmenettel mindössze a nevelők 50%-a rendelkezik. A kifejezőképesség fejlesztésének terve csupán a dolgozatok műfaji megjelölésére és a cím megfogalmazására szorítkozik. Sok nevelő csak dolgozattól dolgozatig látja az elérendő célt. Ennek következtében a kifejezőképesség fejlesztésében csak egyes jó módszereket, fogásokat alkalmaznak az egyes jó órák keretében, de ezek a módszerek és fogások nem a tudatos, tervszerű munka részeként jelentkeznek. Kartársaink többsége ugyan átérzi a kifejezőképesség fejlesztésének fontosságát, keresi is a jó módszereket, de a perspektiválatlanság megköti kezüket." Vissza
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A fogalmazástanítás problémái 1965/66. A fogalmazástanítás problémái 1965/66.

A borító széle enyhén elszíneződött.

Állapot:
930 Ft
460 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba