1.059.673

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A fizika tanítása-tanulása

Universitas, Egyetemek, Tanárképző és Tanítóképző Főiskolák számára

Szerző
Lektor
Szeged
Kiadó: Veidner Bt.
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 406 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: 103 fekete-fehér ábrával, fotóval illusztrálva. Írta Dr. Veidner János ny. főiskolai tanár.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tankönyv megjelenését az új Közoktatási törvény, az új iskolarendszer, az új tanterv tette szükségessé. A könyv az 1970. évi A fizika tanításának módszertana, az 1976-ban kiadott A fizika... Tovább

Előszó

A tankönyv megjelenését az új Közoktatási törvény, az új iskolarendszer, az új tanterv tette szükségessé. A könyv az 1970. évi A fizika tanításának módszertana, az 1976-ban kiadott A fizika tanítása főiskolai tankönyv új feldolgozása.
A könyv az alapfokú, hazai viszonylatban az általános iskolai fizikatanítás-tanulás elvi és módszertani kérdéseivel foglalkozik. Fő feladata, hogy felkészítse a fizika szakos felsőoktatási hallgatókat a tanítási gyakorlatra, leendő tanári munkájukra.
Lényegében az egész XX. század alapfokú iskoláinak fizikatanításáról ad képet. A Nemzeti alaptanterv (NAT) bevezetésével (1998/1999. tanév) pedig az új évezredév, a XXI. század első évtizedeinek alapfokú fizikatanítását is átfogja.
A rendelkezésre álló időkerethez igazodva a könyv nem mehet a részletekbe. A félévi óraszámnak, a tantervi előírásoknak megfelelő terjedelemben vizsgálja a tantervben előírt kérdéseket. Ez rövidségre, sűrítésre, tömör megfogalmazásra kötelez.
Meghatározza a feldolgozást még az is, hogy tankönyvi megjelenésről, nem jegyzetről van szó. A tankönyv „hosszabb" időre készül, ezért az egyes kérdések vizsgálatánál nem kizárólag a konkrét, pl. a jelenlegi tantervi igények megvilágításával foglalkozik, hanem az alapfokú fizikatanítás fundamentális, „maradandó" jellemzői aspektusában gondolkodik.
Megnehezítette a tankönyv írást, hogy olyan időben élünk, amikor nemcsak a mindennapi tanítási, pedagógiai gyakorlat módosul, fejlődik, hanem fejlődnek, integrálódnak a szaktudományok, a szaktárgyak is.
Megkönnyítette viszont a nehéznek ígérkező munkát, hogy az előadásokra olyan időpontban kerül sor, amikor a tárgyhoz szorosan kapcsolódó pedagógiai, pszichológiai, általános didaktikai és metodikai fogalmakat, a filozófia alapjait, az alapfokú fizika szaktárgyi anyagát felsőfokú szinten hallgatóink már ismerik, s ezek speciális alkalmazásáról van szó.
Az egyes kérdések tárgyalásánál nem maradunk kizárólagosan az alapfokú fizikatanítás problémáinak vizsgálatánál, hanem visszatekintünk a megelőző ismeretekre, majd előre nézünk a középfokú fizikatanítás-tanulás folytatására is.
Helyenként elmélyültebb vizsgálódásra szeretnénk ösztönözni hallgatóinkat, ezért az egyes fejezetek végén Ajánlott, továbbvivő irodalom címszó alatt, a tankönyv végén található sorszámozott Irodalomból felsoroljuk mindazokat a szakkönyveket, szakcikkeket, melyek hozzáférhetők, melyekből mi is merítettünk, melyek a vizsgált témával mélyebben, részletesebben foglalkoznak. Vissza

Tartalom

Előszó 1
I. A fizika tudomány és tantárgy 4
1. A fizika tantárgypedagógiai helye, feladata 5
2. A fizika tudomány és a fizika tantárgy viszonya 8
3. A fizika tudomány és a többi tudományok, a fizika tantárgy és a többi tantárgyak kapcsolata 11
4. A fizika és a technika viszonya 15
II. A fizika tanításának történeti áttekintése 18
1. Fizikatanítás a legrégibb időktől az önálló fizikaoktatásig 19
2. Tanítási eljárások a fizikatanításban 22
3. A fizika tanítása hazánkban 27
III. A tartalommal szoros kapcsolatban álló nevelési feladatok az alapfokú fizikatanításban 76
1. A tudományos nevelés lehetőségei 78
2. A technikai nevelés lehetőségei 79
3. Az erkölcsi nevelés lehetőségei 82
IV. A fizikatanítás-tanulás folyamata, módszerei, eszközei
az alapfokú fizikatanításban 100
1. A tanítási-tanulási folyamat kibernetikai elemzése 101
2. Az ismeretszerzés útja a fizikatanításban-tanulásban 105
3. A fizikatanítás-tanulás folyamatának módszerei, eszközei 127
V. Korszerűsítési törekvések a fizikatanításban-tanulásban 238
1. A programozott oktatás lehetőségei a fizikatanításban 239
2. Modell - modellalkotás a fizikában 255
3. Korszerűsítési törekvések terjesztésének fórumai 259
4. Csoportmunka 264
5. A fizikatanítás-tanulás eredményességének megállapítása 268
6. Értékelés, osztályozás a fizikatanításban 279
VI. A fizikatanítás tervezése 298
1. A fizikatanítás tervezése, levezetése 299
2. A fizikatanítás szervezeti formái 300
3. Óratervezet, óravázlat 313
4. A fizikaórák elemzése 318
5. A tanulók tanításának otthoni irányítása 321
6. A tanítási órán kívüli oktatás szervezeti formái 32-
VII. Munkaterem, szertár, könyvtár 340
1. A munkaterem, szaktanterem és szertár berendezése 341
2. A szertári anyag kezelése és fejlesztése 343
4. Biztonsági rendszabályok betartása 347
Irodalomjegyzék 351
Függelék 379

Dr. Veidner János

Dr. Veidner János műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Veidner János könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A fizika tanítása-tanulása A fizika tanítása-tanulása A fizika tanítása-tanulása

A gerinc kissé töredezett.

Állapot:
2.840 Ft
1.420 ,-Ft 50
21 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A fizika tanítása-tanulása
Állapot:
2.840 Ft
1.980 ,-Ft 30
30 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A fizika tanítása-tanulása A fizika tanítása-tanulása A fizika tanítása-tanulása A fizika tanítása-tanulása

A borító enyhén foltos, töredezett.

Állapot:
2.840 ,-Ft
43 pont kapható
Kosárba