1.054.131

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A fizika tanítása

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 375 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A természet jelenségeinek és törvényeinek megismerése, a modern technika széleskörűen elterjedt alkotásainak megfontolt használata, a sokféle készülék működési elvének megértése ma olyan kívánság,... Tovább

Előszó

A természet jelenségeinek és törvényeinek megismerése, a modern technika széleskörűen elterjedt alkotásainak megfontolt használata, a sokféle készülék működési elvének megértése ma olyan kívánság, amelyet a sokoldalúan és jól képzett szakembereket igénylő szocializmust kibontakoztató hazánkban jogosan támaszthatunk mindenkivel szemben, aki középiskolát végzett és általános műveltségűnek vallja magát. A fenti igények kielégítése érdekében elkerülhetetlenül szükségessé vált a középfokú fizikatanítás eredményességének fokozása, amely nyilvánvalóan csak a pedagógia, didaktika és lélektan általánosabb megállapításait is figyelembe vevő korszerű oktatási módszerek következetes alkalmazása esetén remélhető. Hasonló a helyzet az oktatással kapcsolatban álló nevelési célkitűzések megvalósítása terén is. Márcsak a tanárképzés érekében is meg kellett kezdeni a fizikatanítás kialakult módszereinek felmérését, elemzését és meg kellett kísérelni ezeknek a mindennapi tanítási gyakorlatban is hasznosítható rendszerezését. Ez a könyv ennek a munkának szerény kezdeti eredményeit kívánja az olvasó elé tárni, elsősorban azzal a szándékkal, hogy a könyv olvasása a bizonyára felmerülő ellenvélemények és az esetleges egyetértés révén is a további szakmódszertani kutatómunka szélesebbkörű művelésére ösztönző legyen. Vissza

Tartalom

Bevezetés
A tárgy meghatározása5
A tanulók életkori sajátosságairól9
A gyermek testi fejlődése11
Az egyes életkorok általános jellemzése13
Oktatás és nevelés a fizikaórán
A gimnáziumi fizikatanítás célja19
Az oktatási feladatok22
A nevelési feladatok23
A dialektikus materialista világnézet alakítása25
A természettudományos gondolkodás fejlesztése33
Egyéb nevelési feladatok44
A politechnikai képzésről46
Az iskolai fizikai ismeretszerzésről
Fizikai tapasztalatok szerzése az iskolában55
A fizika fogalmi rendszerének iskolai kialakítása61
A fizika törvényeinek iskolai feltárása78
A fizika mint iskolai tantárgy
A fizikatantárgy helyzetének alakulása90
A gimnázium fizikatantárgy tartalma92
A fizika tankönyveiről100
A fizika tanításának és tanulásának módszerei
A fizikatanítás módszereinek fejlődése103
Az ismeretanyag szóbeli kifejtésének lehetőségei a fizikaórán108
Szemléltetés a fizikatanításban122
A tanár előadási kísérletei és mérései122
A szemléltetés egyéb eszközei142
A tábla használata150
Üzemlátogatások158
A komplex szemléltetés162
A tanulók önállóbb fizikai problémamegoldásai163
A tanulói kísérletezés és mérés164
Fizikai feladatok megoldása168
A fizika otthoni tanulásának módszerei190
A tanulók munkájának ellenőrzése és értékelése
Az ellenőrzés területei és módszerei196
Az osztályozás néhány kérdése206
A fizikaórák felépítése és elemzése
Részletek a tanítási órák elméletéből213
A fizikaórák típusai216
A bevezető óra218
Az új ismeretek feldolgozása220
Az ismétlés és rendszerezés222
A kombinált óra228
Az óraelemzésről229
A fizikaórák tervezése és előkészítése
A tervező munka jelentősége233
A tanár sokoldalú felkészültségésnek biztosítása235
A tanár munkatervei237
A tanmenet237
Az óravázlat241
A gyakorlati órák szervezése és vezetése
A fizikai gyakorlati órák célja257
A munkafeladatok258
A gyakorlati órák tárgyi feltételei264
A gyakorlati órákon folyó munka szervezése266
A tanár munkaterve268
A tanulók előkészítése270
A gyakorlati órák vezetése276
A tanulók munkájának ellenőrzése és értékelése279
A fizikatanítás tárgyi feltételei
A fizika tanításához szükséges termek283
A fizika tanításához szükséges eszközök288
Segédkészülékek289
Mérőeszközök, mérőműszerek és tartozékaik291
Demonstrációs eszközök291
A tanulói kísérletezés és mérés eszközei294
Egyéb szemléltető eszközök296
Az eszközök használata és nyilvántartása296
Adatok néhány bonyolultabb eszköz megismeréséhez297
Vetítőgépek297
Elektromos mérőműszerek307
Áramforrások és egyenirányítók312
Elektromos ellenállások322
A demonstrációs iskolai rádiópad324
Az elektronsugaras rezgésvizsgáló (katódsugár-oszcilloszkóp)340
A tanári szakkönyvtár347
A szertár fejlesztése353
A fizika tanításának és tanulásának különleges formái
A fizikai (technikai) osztályon kívüli foglalkozások sajátosságai357
Az osztályon kívüli foglalkozások szervezeti formái359
Az iskolai fizikai szakkör359
Az üzemi szakkör363
A fizikai és technikai délutánok363
A tanfolyamok364
Az elmaradt tanulókkal való foglalkozás365
A természettudományos ismeretterjesztés366
Tárgymutató369

Dr. Makai Lajos

Dr. Makai Lajos műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Makai Lajos könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem