kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 321 oldal |
Sorozatcím: | Tanárképző főiskolai tankönyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-17-1413-6 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 42412. |
Előszó | |
A fizika tudomány és tantárgy | |
A fizika tantárgy-pedagógia helye, feladata | 5 |
A tantárgy-pedagógia helye | 5 |
A tantárgy-pedagógiák feladata | 6 |
A fizika tantárgy-pedagógia feladata | 7 |
A fizika tudomány és a fizika tantárgy viszonya | 8 |
A fizika mint tudomány | 8 |
Korszakok a fizika tudományágan | 9 |
A fizika mint tantárgy | 10 |
A fizika tudomány és a többi tudományok, a fizika tantárgy és a többi tantárgyak kapcsolata | 12 |
A tudományok kapcsolata | 12 |
A tantárgyak kapcsolata | 13 |
A fizika és a technika viszonya | 15 |
A fizika tanításának történeti áttekintése | |
A fizikatanítás a legrégibb időktől az önálló fizikaoktatásig | 16 |
Tanítási eljárások a fizikatanításban | 20 |
A fizika tanítása hazánkban | 25 |
A gimnáziumi fizikatanítás | 26 |
A polgári iskolai fizikatanítás | 28 |
A népiskolai (elemi iskolai) fizikatanítás | 29 |
Az általános iskolai fizikatanítás | 30 |
A tantárgy tartalma | |
Az alapfokú fizikatanítás feladata | 32 |
Az alapfokú fizikatanítás tantervének meghatározói | 33 |
Társadalmi elvárások | 33 |
Életkori követelmények | 35 |
A tudományok igényei | 36 |
Az 1962-es tanterv | 40 |
Az általános iskolai fizika tanításának feladatai | 41 |
A tanítás anyaga | 42 |
Tantervi követelmények | 45 |
Tantervi perspektívák az alapfokú fizikatanításban | 47 |
Tartalmi és életkori sajátosságok figyelembevétele az alapfokú fizikatanításban | 48 |
Tartalmi kapcsolatok az alapfokú fizikatanítást megelőző ismeretekkel és a középfokú fizikatanítással | 51 |
Kapcsolatok a fizikatanulást megelőző ismeretekkel | 51 |
Kapcsolatok a középfokú fizikatanítással | 54 |
A tartalommal szoros kapcsolatban álló nevelési feladatok az alapfokú fizikatanításban | 57 |
A tudományos nevelés lehetőségei az alapfokú fizikatanításban | 58 |
A politechnikai nevelés lehetőségei az alapfokú fizikatanításban | 59 |
Az erkölcsi nevelés lehetőségei az alapfokú fizikatanításban | 62 |
A fizikatanítás, -tanulás folyamata és eszközei az alapfokú fizikatanításban | |
Az ismeretszerzés útja a fizikatanításban, -tanu lásban | 81 |
A motiváció szerepe a fizikatanításban | 82 |
Az érzékelés, az észlelés, az emlékezés, a megfigyelés szerepe az ismeretszerzésben | 88 |
A fogalomalkotás a fizikatanításban | 93 |
A fizikai ismeretek megszilárdítása | 98 |
Az alkalmazás szerepe az ismeretszerzésben | 101 |
A fizikatanítás, -tanulás folyamatának módszerei, eszközei | 103 |
Az intenzív tanítás-tanulás módszereinek megválasztását befolyásoló tényezők | 103 |
A kísérletek célja, csoportosítása | 106 |
A tanári kísérletek | 113 |
A tanulói kísérletek | 124 |
A szemléltetés egyéb eszközei | 136 |
A tankönyv szerepe, kívánalmak a jó fizikakönyvvel szemben | 172 |
A munkafüzet, táblavázlat | 181 |
A fizikai feladatok | 187 |
A fizikai gyakorlatok | 199 |
Tanulmányi kirándulások, üzemlátogatások | 204 |
Korszerűsítési törekvések a fizikatanításban, -tanulásban | 209 |
A fizikatanítás eredményességének megállapítása | 226 |
A tanulók munkájának ellenőrzése | 226 |
Értékelés, osztályozás a fizikatanításban | 238 |
A fizikaórák elemzése | 243 |
A fizikatanítás tervezése | |
Tanmenet, tématervezés | 247 |
Óratervezet, óravázlat | 253 |
A tanulók tudásának otthoni, napközi otthoni, tanulószobai irányítása | 260 |
A fizikatanítás szervezeti formái | |
A tanítási óra. Óratípusok a fizikában | 264 |
Új ismeret feldolgozására szánt órák | 265 |
Ismeretek gyakorlására, alkalmazására szánt órák | 269 |
Ismétlő-rendszerező órák | 273 |
Ellenőrző órák | 277 |
Vegyes típusú órák | 278 |
A tanítási órán kívüli oktatás szervezeti formái | 278 |
A kiemelkedő érdeklődésű tanulókkal való foglalkozás | 278 |
A napközi otthonban, a tanulószobában folyó segítőmunka | 288 |
fizikatanítás az iskolarendszerű felnőttoktatásban | 289 |
A fizikatanár ismeretterjesztő munkája | 291 |
A részben osztott és a kislétszámú általános iskolai fizikatanítás | 293 |
Munkaterem, szertár és könyvtár | |
A munkaterem és szertár berendezése | 298 |
A szertári anyag kezelése és fejlesztése | 300 |
A szakkönyvtár kialakítása, fejlesztése | 303 |
Biztonsági rendszabályok betartása | 304 |
Felhasznált irodalom | 309 |
Feljegyzések, módosítások, kiegészítések | 323 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.