1.067.335

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A fizika tanítása

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 321 oldal
Sorozatcím: Tanárképző főiskolai tankönyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-17-1413-6
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 42412.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tankönyv az alapfokú, hazai viszonylatban az általános iskolai fizikatanítás elvi és módszertani kérdéseivel foglalkozik. Fő feladata, hogy felkészítse a fizika szakos főiskolai hallgatókat a... Tovább

Előszó

A tankönyv az alapfokú, hazai viszonylatban az általános iskolai fizikatanítás elvi és módszertani kérdéseivel foglalkozik. Fő feladata, hogy felkészítse a fizika szakos főiskolai hallgatókat a tanítási gyakorlatra, jövő tanári munkájukra.
A mű tankönyv, ezért az egyes kérdések vizsgálatánál a rendelkezésre álló időkeretekhez igazodva nem mehet részletekbe. A félévi óraszámnak, a tantervi előírásoknak megfelelő terjedelemben vizsgálja a tantervben előírt kérdéseket. Ez rövidségre, sűrítésre, tömör megfogalmazásra kötelez. Vissza

Tartalom

Előszó
A fizika tudomány és tantárgy
A fizika tantárgy-pedagógia helye, feladata5
A tantárgy-pedagógia helye5
A tantárgy-pedagógiák feladata6
A fizika tantárgy-pedagógia feladata7
A fizika tudomány és a fizika tantárgy viszonya8
A fizika mint tudomány8
Korszakok a fizika tudományágan9
A fizika mint tantárgy10
A fizika tudomány és a többi tudományok, a fizika tantárgy és a többi tantárgyak kapcsolata12
A tudományok kapcsolata12
A tantárgyak kapcsolata13
A fizika és a technika viszonya15
A fizika tanításának történeti áttekintése
A fizikatanítás a legrégibb időktől az önálló fizikaoktatásig16
Tanítási eljárások a fizikatanításban20
A fizika tanítása hazánkban25
A gimnáziumi fizikatanítás26
A polgári iskolai fizikatanítás28
A népiskolai (elemi iskolai) fizikatanítás29
Az általános iskolai fizikatanítás30
A tantárgy tartalma
Az alapfokú fizikatanítás feladata32
Az alapfokú fizikatanítás tantervének meghatározói33
Társadalmi elvárások33
Életkori követelmények35
A tudományok igényei36
Az 1962-es tanterv40
Az általános iskolai fizika tanításának feladatai41
A tanítás anyaga42
Tantervi követelmények45
Tantervi perspektívák az alapfokú fizikatanításban47
Tartalmi és életkori sajátosságok figyelembevétele az alapfokú fizikatanításban48
Tartalmi kapcsolatok az alapfokú fizikatanítást megelőző ismeretekkel és a középfokú fizikatanítással51
Kapcsolatok a fizikatanulást megelőző ismeretekkel51
Kapcsolatok a középfokú fizikatanítással54
A tartalommal szoros kapcsolatban álló nevelési feladatok az alapfokú fizikatanításban57
A tudományos nevelés lehetőségei az alapfokú fizikatanításban58
A politechnikai nevelés lehetőségei az alapfokú fizikatanításban59
Az erkölcsi nevelés lehetőségei az alapfokú fizikatanításban62
A fizikatanítás, -tanulás folyamata és eszközei az alapfokú fizikatanításban
Az ismeretszerzés útja a fizikatanításban, -tanu lásban81
A motiváció szerepe a fizikatanításban82
Az érzékelés, az észlelés, az emlékezés, a megfigyelés szerepe az ismeretszerzésben88
A fogalomalkotás a fizikatanításban93
A fizikai ismeretek megszilárdítása98
Az alkalmazás szerepe az ismeretszerzésben101
A fizikatanítás, -tanulás folyamatának módszerei, eszközei103
Az intenzív tanítás-tanulás módszereinek megválasztását befolyásoló tényezők103
A kísérletek célja, csoportosítása106
A tanári kísérletek113
A tanulói kísérletek124
A szemléltetés egyéb eszközei136
A tankönyv szerepe, kívánalmak a jó fizikakönyvvel szemben172
A munkafüzet, táblavázlat181
A fizikai feladatok187
A fizikai gyakorlatok199
Tanulmányi kirándulások, üzemlátogatások204
Korszerűsítési törekvések a fizikatanításban, -tanulásban209
A fizikatanítás eredményességének megállapítása226
A tanulók munkájának ellenőrzése226
Értékelés, osztályozás a fizikatanításban238
A fizikaórák elemzése243
A fizikatanítás tervezése
Tanmenet, tématervezés247
Óratervezet, óravázlat253
A tanulók tudásának otthoni, napközi otthoni, tanulószobai irányítása260
A fizikatanítás szervezeti formái
A tanítási óra. Óratípusok a fizikában264
Új ismeret feldolgozására szánt órák265
Ismeretek gyakorlására, alkalmazására szánt órák269
Ismétlő-rendszerező órák273
Ellenőrző órák277
Vegyes típusú órák278
A tanítási órán kívüli oktatás szervezeti formái278
A kiemelkedő érdeklődésű tanulókkal való foglalkozás278
A napközi otthonban, a tanulószobában folyó segítőmunka288
fizikatanítás az iskolarendszerű felnőttoktatásban289
A fizikatanár ismeretterjesztő munkája291
A részben osztott és a kislétszámú általános iskolai fizikatanítás293
Munkaterem, szertár és könyvtár
A munkaterem és szertár berendezése298
A szertári anyag kezelése és fejlesztése300
A szakkönyvtár kialakítása, fejlesztése303
Biztonsági rendszabályok betartása304
Felhasznált irodalom309
Feljegyzések, módosítások, kiegészítések323

Dr. Veidner János

Dr. Veidner János műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Veidner János könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem