1.067.308

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A filozófia oktatásának módszertana

Kézirat - Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 196 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Megjelent 490 példányban. Tankönyvi szám: J2-606. Változatlan utánnyomás.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A marxista-leninista filozófia oktatásának módszertana uj tudományág a szocialista felsőoktatás területén. Magyarországon mindössze néhány éve folynak a szisztematikus előadások, s körülbelül... Tovább

Előszó

A marxista-leninista filozófia oktatásának módszertana uj tudományág a szocialista felsőoktatás területén. Magyarországon mindössze néhány éve folynak a szisztematikus előadások, s körülbelül hasonló a helyzet a többi szocialista országban is. Fejlődésének kezdeti szakaszában azonban ez a tudomány is sok olyan problémával találja magát szemben, amelyek legeredményesebb megoldása még hosszú évekig tartó elmélyült vizsgálatot igényel: sokirányú pedagógiai megfigyelést, tudományos elemzést, kisérletet, s általában rendkivül differenciált kutatómunkát. Ebből is következik, hogy tételei, törvényszerűségei, elvei - ha törekszenek is a megalapozottságra, a bizonyítottságra, - nem léphetnek fel az általános érvényüség igényével. Meg kell elégedni egy sokkal szerényebb célkitűzéssel: a kisebb-nagyobb valószinüség mértékével. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy a metodika minden tétele csak valószinü, hiszen az eddigi vizsgálatok, mindenekelőtt az oktatás sok évi tapasztalatainak általánosításai is sok megbizható, érvényes tételt alakitottak ki, amelyek eredményesen irányitják a gyakorlati munkát, sok probléma megoldását azonban jelenleg még nem tarthatjuk minden vonatkozásban kielégitőnek. Az itt következő szerény kisérlet szerzője világosan látja, hogy a filozófiaoktatás módszertana sok tételének tisztázása, végleges formájának kialakitása csak különböző szakemberek, mindenekelőtt a filozófiát oktatók széles táborának aktiv munkája, sokoldalú vitája, elmélyült kutatása eredményeként mehet végbe. Ugy gondolja azonban, hogy a munkát meg kell kezdeni, s ha ez az összefoglalás hozzásegit legalább ahhoz, hogy világosabban lássuk pedagógiai feladatainkat a filozófia oktatás területén, akkor ezzel is segítette a marxista-leninista filozófia oktatásának munkáját, s ezzel együtt az ujtipusu szocialista-kommunista ember nevelését. Vissza

Tartalom

Tartalom
Előszó 3
I. A FILOZÓFIA OKTATÁSA MÓDSZERTANÁNAK TÁRGYA, CÉLJA,
FELADATAI ÉS SZEREPE A FILOZÓFIAOKTATÁS MUNKÁJÁBAN 4
1. A filozófia oktatása módszertanának szükségessége 4
2. A marxista-leninista filozófia oktatása módszertanának tárgya 5
3. A filozófiaoktatás módszertanának célja és feladatai 7
4. A filozófiaoktatás módszertanának forrásai, segédtudományai és kutatási módszerei 10
5. A filozófiaoktatás módszertanának jelentősége 12
6. A filozófiaoktatás módszertanának felosztása 15
II. A FILOZÓFIAOKTATÁS SAJÁTOSSÁGAIT MEGHATÁROZÓ TÉNYEZŐK 17
1. A dialektikus és történelmi,materializmus és a társadalom összefüggése 17
2. A marxista-leninista filozófus tartalma 23
a/ A filozófia alapkérdésére adott válasz 24
b/ Az elmélet és 8 módszer dialektikus egysége
c/ A marxista-leninista filozófiának a kommunista világnézet egészében betöltött szerepe 32
3. A szűkebb értelemben vett nevelési vonatkozások megbatározó szerepe 40
4. A pszichológiai tényezők meghatározó szerepe 49
III. AZ OKTATÁSI FOLYAMAT SAJÁTOSSÁGAI 61
1. Az oktatási folyamat specifikus problémái az egyetemi és főiskolai munka területén 61
2. Az oktatási folyamat általános törvényszerűségeinek sajátosságai 64
3. Az oktatás pedagógiai hatékonyságának általános modellje 73
a/ A motiváció 75
b/ Az oktatási folyamat tárgyának kiemelése 79
c/ Az ismeretek kialakitása /heurisztikodemonstrativ müveletek 82
d/ Az alkalmazás 99
e/ Az ismeretek összefüggésének feltárása 110
f/ A rögzités 116
IV. A MARXISTA-LENINISTA FILOZÓFIA OKTATÁSA FOLYAMATÁNAK FŐBB FORMÁI: 123
1. Az előadások 124
a/ Az oktató felkészülése az előadásokra 139
b/ Az előadások elemzése 140
2.A szemináriumi foglalkozások 142
a/ A szemináriumi foglalkozásra való felkészülés 160
b/ A szemináriumi foglalkozások elemzése 161
3. A konzultáció 161
4. A hallgatók önálló munkája 163
5. vizsgáztatás 168
V. A PROGRAMOZOTT OKTATÁS ELVEINEK FELHASZNÁLÁSA
A MARXISTA-LENINISTA FILOZÓFIA OKTATÁSÁBAN 173
1. A programozott oktatás lehetősége a hallgatók önálló munkája területén 177
2. A programozott oktatás elveinek alkalmazása a levelező oktatásban 185
Néhány zárómegjegyzés 191

Balázs Béla

Balázs Béla műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Balázs Béla könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A filozófia oktatásának módszertana A filozófia oktatásának módszertana

A borító javított.

Állapot:
2.380 ,-Ft
19 pont kapható
Kosárba