kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Magyar Filmtudományi Intézet-Népművelési Propaganda Iroda |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői papírkötés |
Oldalszám: | 264 oldal |
Sorozatcím: | Filmbarátok kiskönyvtára |
Kötetszám: | 3 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | A kötetet 1000 példányban adták ki. |
Előszó | |
Körülhatárolás | 3 |
Esztétika vagy kritika | 3 |
Feladat | 4 |
A filmművészet formanyelve | |
Forma és tartalom | 6 |
A formanyelv | 7 |
A fényképezett világ | 7 |
Az irodalom a filmművészetben | 8 |
A színész a filmművészetben | 9 |
A díszlet és környezet a filmművészetben | 10 |
A fényérzékenység | 11 |
A fény és árnyék | 12 |
A síkszerűség | 13 |
A képkivágás | 14 |
A szemszög | 15 |
A mozgás | 16 |
A filmtér és filmidő | 17 |
A vágás | 18 |
A felvevőgép folyamatos mozgásai | 19 |
A hang a filmművészetben | 20 |
A hangképzés | 22 |
A filmcselekmény | 24 |
Ábrázolás és szemlélet | 25 |
Az életanyag | 26 |
A filmművészet specifikuma | 27 |
A fejlődés elve | |
A művészeti általánosítás | 29 |
Technikai és szociológiai vonatkozások | 31 |
A fejlődés tendenciái | 31 |
A filmművészet keletkezése | |
Az indulás iránya | 33 |
A korai francia film | 34 |
A burleszk megjelenése | 35 |
Cél: a drámaiság | 36 |
Az impresszionizmus | 38 |
A kezdeti eredmények | 40 |
Az olasz aranysorozat | 40 |
A Nápolyi Iskola | 42 |
Az angol Brightoni Iskola | 42 |
A korai amerikai film | 44 |
Dawid Wark Griffith | 45 |
A korai dán film | 48 |
A korai svéd film | 50 |
A német expresszionizmus | 52 |
Illusztrativizmus és romanticizmus | 56 |
A némafilm virágzása | |
A megoldandó feladat | 61 |
A német kammerspiel | 62 |
A naturalista film és a Neue Sachlichkeit | 64 |
A német avantgarde | 66 |
A fejlődés másik útja Amerikában | 67 |
Charles Chaplin | 68 |
Erich von Stroheim | 71 |
A társadalomkritika | 73 |
A francia avantgarde | 74 |
A francia filmiskola kezdete | 76 |
Tradicionalisták és újítók a szovjet filmben | 79 |
A dokumentumfilm és a kalandfilm | 80 |
Az eizensteini iskola | 83 |
Pudovkin és Ermler | 88 |
A némafilm eredményei és korlátai | 90 |
A filmművészet a harmincas években | |
A német nekilendülés | 93 |
Az angol dokumentumfilm-iskola | 97 |
A francia filmiskola kibontakozása | 100 |
Renoir és Carne | 105 |
Társadalomkritika az amerikai filmben a harmincas években | 109 |
Az amerikai avantgarde | 111 |
A pszichológiai ábrázolás | 112 |
A kor követelményei a szovjet filmben | 117 |
A kor követelményei ellen | 121 |
Realizmus? | 123 |
A háború utáni filmművészet | |
A mai filmművészet | 126 |
A franica filmiskola sorsa | 126 |
Az olasz neorealizmus | 131 |
A spanyol neorealizmus | 135 |
Kölcsönhatás nélkül | 138 |
A japán filmművészet | 139 |
A japán példa | 141 |
A svéd filmművészet | 144 |
Ingmar Bergman | 146 |
A neorealizmus válsága | 151 |
A kiútkeresés lehetséges iránya | 153 |
A franica film kiútkeresése | 161 |
A cinéma verité | 165 |
A francia új hullám | 168 |
Alain Resnais | 173 |
A nyugat-német filmművészet | 177 |
A brit iskola | 179 |
A háború utáni angol film | 179 |
A Free Cinema | 184 |
Új törekvések az angol filmben | 186 |
A háború utáni helyzet Amerikában | 188 |
Az experimentalizmus | 194 |
A New Cinema | 198 |
A New-Yorki Filmiskola | 201 |
A filmművészet átalakulása az ötvenes években | 208 |
A szovjet film a sematizmus ellen | 211 |
A pozitív program nevében | 217 |
A népi demokráciák filmművészete | 221 |
A lengyel filmművészet | 224 |
A szubjektív realizmus | 227 |
A csehszlovák filmművészet megújulása | 239 |
A magyar filmművészet | 247 |
A magyar film megújulása | 250 |
Összegezés | |
Társadalom és valóság | 259 |
A láthatatlan világ | 260 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.