kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Gondolat Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 258 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókat tartalmaz. |
Előszó | 5 |
Hogyan lettem rendező? | 9 |
A filmrendező művészete | |
A FILMRENDEZŐ ÉS A FILMANYAG | 23 |
A filmanyag sajátosságai | 23 |
Film és színpad | 23 |
A film módszere | 24 |
A kinematográfiai idő és tér | 27 |
A film anyaga | 28 |
Elemzés | 30 |
A montázs: a kinematográfiai elemzés logikája | 32 |
A rendezőknek be kell avatkoznia a mozgásba | |
Az anyag megszervezése a felvétel céljaira | 36 |
A plánok összehangolása | 38 |
A "véletlen anyag szervezése | 38 |
Ábrázolás a filmvásznon | 42 |
A rendezői munka technikája | 44 |
A rendező és a forgatókönyv | 46 |
A film "környezete" | 46 |
Emberek a környezetben | 49 |
A film ritmusának meghatározása | 51 |
A rendező és a színész | 52 |
Az együttes | 52 |
A kifejező mozgás | 53 |
A kifejező tárgy | 54 |
A rendező: az együttes megalkotója | 55 |
A rendező és az operatőr | 56 |
Az operatőr és a kamera | 56 |
A kamera és a nézőpont | 57 |
A mozgás fényképezése | 58 |
A kamera rákényszeríti a nézőt, hogy úgy lásson, ahogy a rendező akarja | 59 |
A képszerkesztés | 60 |
A laboratórium | 64 |
A kollektivitás: a filmmunka alapja | 65 |
A FORGATÓKÖNYV | 66 |
Bevezetés | 66 |
Mi a "technikai forgatókönyv"? | 67 |
A forgatókönyv szerkezete | 68 |
A téma | 69 |
A téma cselekményes megformálása | 69 |
Plasztikus anyag | 71 |
Az anyag feldolgozásának módszere | 73 |
A montázs mint a benyomáskeltés fegyvere | 77 |
Az idő közelképen | 80 |
A montázs | 86 |
A filmszínész művészete és Stanyiszlavszkij rendszere | |
A színész a filmen | 105 |
Színház és film | 105 |
Ellentmondások a színész munkájában | 110 |
A színészi munka szétdaraboltsága a filmen | 115 |
A tagoltság elméleti előfeltételei | 120 |
A próba-munka | 126 |
A montázs-alak | 132 |
A dialógus | 140 |
A hang és a kép kettős ritmusa | 145 |
Dikció, maszk, gesztus | 149 |
A színészi alakítás realizmusa | 154 |
A "nem színésszel" végzett munka | 158 |
A szerep kiválasztása | 163 |
Az alkotó kollektíva | 166 |
Egyéni tapasztalatok | 172 |
Összefoglalás | 175 |
A realizmus, a naturalizmus és Sztanyiszlavszkij "rendszere" | 178 |
A filmszínész munkája és Sztanyiszlavszkij "rendszere" | 193 |
Az alkotó nevelésről | 237 |
Függelék | |
Jegyzetek | 247 |
Név- és filmcím-mutató | 251 |