Mándy Iván: Nemeskürty mozija | 5 |
A filmművészet új útjai | |
A filmművészet új útjai | 17 |
Valóság és égi mása | 26 |
Kamaszkor kegyelem nélkül | 35 |
Forró mezők | 40 |
Balázs Béla: Filmkultúra | 43 |
Laokoon, vagy az irodalom és a filmművészet határairól | 46 |
Két film - egy forgatókönyv | 53 |
A film önmagáról | 57 |
Egy nagy film titkáról (Szállnak a darvak) | 63 |
A fény és árnyék mestere - Uruszevszkij | 69 |
Akiket a pacsirta elkísér | 74 |
Színek dramatrugiája és a szélesvászon lehetőségei | 79 |
Betörő az albérlőm | 83 |
Rose Bernd | 86 |
A természettudomány művészete (Tazieff) | 91 |
Az új hullám | 96 |
Egy film utolsó három perce (Truffaut: Négyszáz csapás) | 112 |
Megszállottak | 116 |
Egy író filmje, nem pedig: egy film írója | 128 |
A Balázs Béla Filmstúdió | 135 |
A tetten ért idő | 150 |
A film 1970-ben | 160 |
A film mégsem mulandó | 175 |
Rendezők műhelyéből | |
A filmvászon költője, Dovzsenko | 183 |
A filmszalag nem ég el (Kozincev) | 253 |
Kozincev, az író | 278 |
A kiábrándult Antonioni (Blow Up; Zabriskie Point) | 283 |
Négyszer Ingmar Bergman | 301 |
Az elvarázsolt gyermekkor: Amarcord | 338 |
Andrzej Wajda: Hamu és gyémánt | 345 |
Nyolcszor Wajdáról, este a képernyőn | 349 |
Az Easy Rider körül | 369 |
A pályakezdő és befutott Bertolucci | 375 |
Hulot úr keserű mosolya | 394 |
Magányos nők felvétele egyelőre szünetel (Menysov: Moszkva nem hisz a könnyeknek) | 400 |
A mozgókép a társadalomban: család, iskola, tévé, mozi... | |
A filmművészet és az iskola | 413 |
A filmművészet a család életében | 429 |
A televíziójáték és a televízió lehetőségei | 450 |
Tűnt idők mozijai | 460 |
Nápolyi mulatságok: A Candelaio a képernyőn | 468 |
Kép, idő, mozgás. Filmelméleti tanulmányok | |
Kép, idő, mozgás | 475 |
Filmművészet és szocialista realizmus | 488 |
Filmek nyomtatásban | 496 |
A film hatása az irodalomra (Berto: Vörös az ég) | 513 |
A mozgókép esztétikája a kezdetektől | 523 |
A mozgókép mint történeti kútfő | 557 |
A magyar film műhelyében: filmtörténet | |
A hangosfilm magyar feltalálója | 577 |
Sztrakoniczky Károly, a filmelmélet úttörője | 584 |
Hevesy Iván és a magyar filmelmélet | 588 |
A mozgókép mint költészet (Balázs Béla filmesztétikája) | 598 |
Székely István és a magyar hangosfilm | 622 |
Fehér és fekete gyémántok | 641 |
A magyar film műhelyében: viták, nézetek, műhelymunka | |
A magyar filmkritikáról | 667 |
Szakmai közvélemény és filmtörténeti tájékozódás | 673 |
Filmkészítés és filmművészet | 677 |
Felelősségünk, teendőink | 683 |
Rényi Péter: A vita folytatása | 693 |
Vitatkozó hitvallás | 699 |
A magyar film egy kanadai szemével | 704 |
Vége az aranykornak? | 708 |
A mai magyar film főbb irányzatai | 714 |
Epilógus | |
Sík Sándor és a film 1948-ban | 735 |
Jegyzetek | 738 |