1.062.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A filmhang esztétikája

Szerző
Lektor
,
Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 13 oldal
Sorozatcím: Kandidátusi értekezés tételei
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:

A hangosfilm műfaját a hangzás döntően befolyásolja
A hangzással ábrázolni - ez az értekezés tárgya.
Az ember a valóságban nagyobb jelentőséggel tartja nyilván a hangbenyomásokat,... Tovább

Előszó

Részlet:

A hangosfilm műfaját a hangzás döntően befolyásolja
A hangzással ábrázolni - ez az értekezés tárgya.
Az ember a valóságban nagyobb jelentőséggel tartja nyilván a hangbenyomásokat, mint ahogyan azt az átlagos minőségű film teszi. A filmesztétika tárgyalás-anyagában még nem fejlődött ki eléggé a hangzások szerepe. A hangosfilm esztétikai felépítése még nem kialakult és ott tart, ahol a némafilm tartott, amikor esztétikáját még nem igazolta. A kamera csak fényképezett, nem alkotott, a hangzásról is úgy vélekedik a legtöbb rendező, hogy csak mechanikusan rögzítik és nem alkotják. A hangot használják fel, nem pedig a hangzást. Vissza

Tartalom

I. A hangosfilm műfaját a hangzás döntően befolyásolja. Az értekezés célja a hangzásban rejlő ábrázolási értékeket felismerni és rendszerbe foglalni
II. A hangzási oldal ábrázoló értékei
1. A filmhangzás értékelemei (hangzási anyag, tartalmi hangzásfajták)
a) beszéd, zene, ének, zörej, tömeg, kórus stb. kategóriák hangzási anyagának helyes kiválasztása
b) a hangi környezet helyes kiválasztása (hangtér)
2. A filmhangzás dinamikai értékformái (eszközei). A hangmérnök formáló
művészete
a) hangzásbontás és újraformálás
b) a gépi hangáttételezés formálási értékeinek felhasználása (mikrohang, mezzo- és
hangos kategóriák áttételezése)
c) hangsúlymódosítás és hangszínmódosítás
d) térbehelyezés és a hangtércserével való játék
e) időváltások játéka, hangszalagok sebességváltásai
f) a hangzásfolyam homogenitása (egykéz a hangzásformálásban)
III. A filmhangzás sajátossága a képsor szintézisében
1. A képpel párhuzamos hangzás (egyidejűség, érzelmi elmélyítés, fokozás)
2. A képsortól való elkülönülés jellegeinek kihasználása (felváltva jellemzés, ellentétes jellemzés)
3. A hallópontok váltásai (hangzások a különböző álláspontok kifejtésében)
IV. Hangzási értékrend a film teljességében és annak megítélési kritériuma
1. A hangzási értékrend megítélésének kritériumai
a) a filmhang ábrázoló értékének súlya a filmteljességben
b) a kép- és hangzás stílusegysége
c) a filmtényezők sajátosságának kihasználása
d) egyéb hangzási értékelhetőség
2. A hangzási értéksorok megítélési kritériumai
a) a filmhangzás anyaga tartalmi kategóriák szerint
b) a filmhangzás dinamikai formálási értékei
V. A hangzástörténet fejlődése és a mai filmek hangzási megítélése
1. A némafilm hangzásigényének pótlás-eszközei
2. A kezdeti hangzófilmek hangzásítélete
3. A műfajkeresés időszakának hangzásítélete
4. A ma filmjének hangzásítélete
VI. Az ábrázoló hangzás fejlesztése a jövő filmjeiben
1. Sztereohang technikája új esztétikai felhasználást kínál
2. Az összetett műfajok poly-inszcenálása a hallópontok kapcsolatában

Lohr Ferenc

Lohr Ferenc műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Lohr Ferenc könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem