kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 162 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-05-2408-2 |
Bevezetés | 7 |
A kezdet | 9 |
A filmművészet keletkezése | 9 |
Vachel Lindsay | 16 |
Urban Gad | 18 |
A manifesztumok | 21 |
Az expresszionizmus a filmben | 21 |
Ricciotto Canudo | 24 |
Louis Delluc | 26 |
Léon Moussinac | 27 |
Az impresszionizmus a filmben | 29 |
Forradalom a társadalomban | 31 |
Lev Kulesov | 32 |
Dziga Vertov | 33 |
A világ megváltoztatása | 35 |
A formanyelv | 38 |
A szovjet avantgard | 38 |
Az orosz formalista iskola hatása | 40 |
Borisz Eichenbaum | 40 |
Jurij Tinyanov | 42 |
Viktor Sklovszkij | 43 |
Szemjon Tyimosenko | 45 |
Szergej Ejzenstejn | 46 |
Vszevolod Pudovkin | 56 |
Nyelv és montázs | 58 |
A klasszikus némafilm | 61 |
Újítók a szovjet filmben | 61 |
Naturalizmus a filmben | 64 |
A népszerűsítők | 65 |
Balázs Béla | 66 |
Rudolf Arnheim | 70 |
Filmművészet és társadalom | 76 |
A harmincas és a negyvenes évek filmművészete | 76 |
Az angol dokumentumfilm-iskola képviselői | 81 |
John Grierson | 81 |
Paul Rotha | 81 |
A társadalmi flim | 82 |
Umberto Barbaro | 83 |
A neorealizmus | 85 |
Cesare Zavattini | 87 |
Guido Aristarco | 88 |
Új távlatok | 89 |
A megújuló filmesztétika | 92 |
André Bazin | 92 |
Túl a filmszerűn | 95 |
Siegfried Kracauer | 97 |
A fizikai világ rehabilitálása | 101 |
A modern filmművészet | 102 |
Jean Mitry | 106 |
A filmtudomány új útjai | 116 |
A filmológia | 116 |
Edgar Morin | 123 |
Christian Metz | 127 |
A film alapvető jellemzése | 127 |
A film szemiotikai kérdései | 128 |
A filmi egység | 129 |
Mozi és film | 131 |
Szöveg és jelrendszer | 133 |
Szintagma és paradigma | 135 |
A film minimális egysége | 136 |
A sajátosság kérdése | 137 |
A filmelemzés kérdése | 139 |
Az olasz hozzájárulás | 141 |
Umberto Eco | 142 |
Pier Paolo Pasolini | 143 |
Emilio Garroni | 144 |
Jelentés és értés | 147 |
A tartui iskola | 150 |
A jel a filmben | 150 |
A filmelbeszélés | 154 |
A film mint modell | 155 |
A film mint nyelv és szöveg | 156 |
A szovjet tudomány kutatási iránya | 157 |
Befejezés | 160 |
Függelék | 161 |
Filmográfia | 161 |
Bibliográfia | 162 |