1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A filmbeli személyiség

(Filmpszichológia - például így)

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Művelődési Minisztérium Filmfőigazgatósága-Budapestfilm-Hírös Film
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 246 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-673-502-6
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Balázs Béla "A Filmtudományi Intézet kutatási területei és munkaköre" című, 1948-as keltezésű javaslatában öt fő kutatási területen beindítandó munkáról szól. (Az 1984-ben megszűnt Intézetet... Tovább

Előszó

Balázs Béla "A Filmtudományi Intézet kutatási területei és munkaköre" című, 1948-as keltezésű javaslatában öt fő kutatási területen beindítandó munkáról szól. (Az 1984-ben megszűnt Intézetet 1957-ben alapították, jelenlegi jogutóda a Magyar Filmintézet.) A IV-ben "Pszichológia" címszó alatt sorolja fel, miket kellene vizsgálni, mikről kellene írni. Alig több, mint száz éve született meg a kísérleti, a tudományos pszichológia. A filmpszichológia pedig voltaképpen születőben van.
Először a harmincas években gondoltak igazán arra, hogy a filmnek a pszichikumra gyakorolt hatását - szemben a korábbi puszta spekulációval - természettudományosan is kutatni kellene. Akkoriban a kísérleti pszichológia első jelentős lépéseit tette. Aztán közbejött a második világháború. Utána meg a televíziózás. Épp akkor, amikor már megközelítően jól használhatóvá váltak a pszichológiai vizsgáló módszerek. Akkor, amikor korszerű filmkutatást lehetett volna végezni. A tévét - főleg tömeghatása, propagandalehetősége miatt - fontosabbnak tartották a filmnél. Főleg rá irányították hát a figyelmet. Stabil kutatási célpont lett. Így vonta el önhibáján kívül a televízió a pszichológus kutatók nagy részét a filmtől. Talán a hatvanas évek második felében kezdett bizonyos fokú egyensúly mutatkozni a tévé és a film lélektani kutatása között.
Jelenleg jobbára kutatóktól, intézményektől, megrendelőktől, s seregnyi más tényezőtől függő filmlélektani kutatásokról beszélhetünk. E fejezetben is csupán egyfajta megközelítésben vázolom föl a filmpszichológia néhány lényeges kérdését: tárgyilagos szándékkal, személyes nézőpontomból, filmes pszichológus szemmel. Vissza

Tartalom

A FILMPSZICHOLÓGIÁRÓL 5
Személyiség, Én, szociális szerep 17
A MONTÁZSSZEMÉLYISÉG 27
Piderit-effektus és fikció 33
EGYETEMES FILMBELI ÉN 45
Én-próbák: színpadi és mindennapi szerepek 45
Maszkok: pajzs a valóság ellen 68
Maszkok: a hamis ideológia eszközei 97
LELKI JÁTSZMÁK - CSALÁDTÖRTÉNELEM 125
Filmprológus 125
Pedagógusi magatartásminták 131
A családi klíma 173
A serdülői magatartás 198
Filmepilógus 229
A FILMBEFOGADÁSRÓL 233
IRODALOM 245

Féjja Sándor

Féjja Sándor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Féjja Sándor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem