1.062.312

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A filmalkotás I-II.

Az audió-vizuális filmnyelv és filmszerkezet

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Magyar Filmtudományi Intézet és Filmarchívum
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 534 oldal
Sorozatcím: Filmművészeti könyvtár
Kötetszám: 36
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 13 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Életem javarészét annak szenteltem, hogy kipuhatoljam: mi is az, ami a filmművészetben egyedülálló, s e könyv ennek a szellemi kalandnak krónikája. Még jól emlékszem arra a megrendülésre és... Tovább

Előszó

Életem javarészét annak szenteltem, hogy kipuhatoljam: mi is az, ami a filmművészetben egyedülálló, s e könyv ennek a szellemi kalandnak krónikája. Még jól emlékszem arra a megrendülésre és ámulatra,amit akkor éreztem, mikor - 1916-ban - a Türelmetlenség (intolerance) átdübörgött a vásznon.Még jól emlékszem,milyen biztosra vettem,miközben a képek összecsaptak és kivirágoztak a szemem előtt, hogy egy új művészet születésének vagyok tanúja. Íróként először 1920-ban kerültem kapcsolatba a filmmel; a Paramount Pictures-nek eladtam egy előadat- lan darabomat, az Élet fűszeré-t (The Spice of Life). De azóta is hiába várom, hogy művemet, vagy annak egy részét filmként lássam viszont. Gondolom, még most is ott porosodhat a stúdióban, az előadatlan kéziratok valami roppant irattárában. Mikor 1928-ban,immár mint filmi ró, a Metro-GoldwynMayer szerződésével Hollywoodba érkeztem, már magammal hoztam a filmesztétikai álmok és illúziók nehéz poggyászát.Az M-G-M a hangosfilm korának hajnalán igazán nem hasonlított a művészet templomához, és nem sok ösztönzést nyújtott a filmalkotás jellegét érintő elméleti kutatásokra. Én mégis minden lehetőséget megragadtam,hogy a filmgyártás gyakorlati műveletét kitanuljam. Kitartottam meggyőződésem mellett, hogy a filmírás fegyelmet és odaadást kíván, s hogy ismerni kell hozzá a filmgyártás minden csínját-bínját. Hitem, hogy a film igenis művészet, csak megerősödött és elmélyült a hollywoodi filmgyártás hóbortjai, rendkívüli műszaki felkészültsége, és az esztétikai értékkel szemben táplált fölényes megvetése láttán. Vissza

Tartalom

Bevezetés7
A némafilm15
Az úttörők17
A mozgásba ágyazott konfliktus31
A történelem filmen - D. W. Griffith40
Az ember arculata - Chaplin62
A modern film forrásai75
A megvilágosodás114
Egy kornak vége131
A hang világa145
A beszéd zsarnoksága147
Társadalmi öntudat162
A fenyegető válság177
A háborús évek202
Neorealizmus215
Hollywood hanyatlása226
A film napjainkban242
A filmnyelv7
A film mondattana9
Színház26
A beszéd virágai37
Film és regény50
A film elmélete69
A valóság tagadása71
Erőszak84
Elidegenedés102
A dokumentumfilm124
Az élő ember137
Filmszerkezet felé155
A filmszerkezet173
Audio-vizuális konfliktus175
Idő és tér193
Premissza215
Folyamatos előrehaladás230
A csúcspont254
Forrásmunkák268

John Howard Lawson

John Howard Lawson műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: John Howard Lawson könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem