kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Gondolat Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 556 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. |
Előszó | 5 |
1895-1918 | |
A film kezdeti korszaka Európában | 12 |
Az amerikai film megszületése | 30 |
1919-1929 | |
A skandináv film nagyjai | 50 |
Németország: az expresszionizmus és a "Neue Sachlichkeit" | 58 |
Franciaország: impresszionisták és avantgardisták | 80 |
A forradalmi szovjet film | 98 |
A húszas évek Hollywoodja | 127 |
1930-1939 | |
A német film Hitler előtt és a hitlerizmus alatt | 154 |
"Költői realizmus" Franciaországban | 163 |
Az angol játék- és dokumentumfilm tündöklése | 185 |
A szovjet film és a szocialista realizmus | 193 |
Hollywood a gazdasági válság jegyében | 215 |
1940-1949 | |
Az olasz neorealizmus születése | 240 |
Az angol dokumentarizmus | 278 |
Pangás és új kezdeményezések Európa többi országában | 290 |
Az Egyesült Államok filmművészete a valóság felé fordul | 307 |
1950-1959 | |
Olaszország: a krónikától az elbeszélésig | 336 |
A hagyomány uralma a francia filmben | 361 |
Nemzeti irányzatok Nyugat-Európa többi országában | 379 |
Kelet-Európa: személyi kultusz és olvadás | 393 |
Az amerikai film harca a televízióval | 415 |
A tengerentúli országok filmgyártásának felfedezése | 455 |
1960 után | |
A francia "új hullám" | 459 |
A neorealizmus folyamatossága | 479 |
A Free Cinema irányzat rendezői Angliában | 486 |
A New York-i iskola | 489 |
Új kezdeményezések nyugaton és keleten | 495 |
A kiadó utószava | 501 |
Függelék | |
Jegyzetek | 505 |
Bibliográfia | 512 |
A filmek eredeti címének mutatója | 521 |
A filmek magyar címének mutatója | 534 |
Névmutató | 547 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.