kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Bolyai Akadémia |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Varrott papírkötés |
Oldalszám: | 144 oldal |
Sorozatcím: | Bolyai könyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 13 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Nyomtatta Pesti Lloyd-nyomda. |
A forgatókönyv | 9 |
A szcenáriumról általában | 9 |
A film írásbeli előkészítése | 13 |
A téma | 14 |
A cselekvény | 16 |
A váz felépítése | 17 |
Világosság és képszerűség | 18 |
A belső feszültség | 21 |
Szerkezeti arányosság | 24 |
A montázs: építőszerkesztés | 25 |
A filmíró eszközei | 29 |
Az anyag képszerűsége (plaszticitása) | 29 |
A vetített szöveg | 33 |
Öszsekötő szöveg | 33 |
Játékszöveg | 34 |
Filmtechnikai lehetőségek | 36 |
Kivilágosodás | 36 |
Elsötétedés | 36 |
Felvétel kereten át | 37 |
Átúszás | 37 |
Kocsizás | 38 |
Panoráma | 38 |
Életlen felvétel | 38 |
A film dramaturgiai felépítése | 39 |
Képsorszerkesztés | 39 |
Egy jelenet megszerkesztése | 39 |
Az eseménycsoportok szerkesztése | 42 |
A forgatókönyv felépítése | 44 |
A képszerkesztés módszerei | 46 |
Ellentét | 46 |
Párhuzam | 46 |
Szimbolizmus | 46 |
Egyidejűség | 46 |
Vezérgondolat | 47 |
A filmrendező | 49 |
A filmrendezés kezdetben | 49 |
A film módszerei | 51 |
Film és valóság | 51 |
A filmszerű tér és idő | 55 |
Új realitás a valóság elemeiből | 57 |
Analízis | 60 |
A rendezés előkészítése | 64 |
Az építőszerkesztés lényege | 64 |
A mozgás fontossága | 66 |
A fényképezendő anyag vizsgálata | 69 |
Képkompozíció | 71 |
Véletlen (irányíthatatlan) tényezők | 73 |
A filmszerű forma | 77 |
A rendezés megszervezése | 81 |
A rendező és az író | 84 |
A filmszerű környezetrajz | 86 |
A szereplők és a környezet | 89 |
A film ritmusának meghatározása | 91 |
A rendező és a színész | 93 |
A filmszínész és a filmtípus | 93 |
A filmszínész játéka | 95 |
A színészi együttes | 97 |
A kifejező mozgás | 99 |
A kifejező tárgyak | 100 |
A rendező az "együttes" megteremtője | 101 |
Mozgás a vászon keretében | 102 |
A filmszínész és a világítás | 103 |
A rendező és az operatőr | 105 |
A felvevőgép beállítása | 106 |
A mozgás a filmen | 108 |
A képkompozíció kialakítása | 111 |
A laboratórium | 115 |
A játék, az idő és a hang problémái | 117 |
Színészek helyett típusok | 117 |
Színpadi színész filmen | 120 |
A leigázott idő | 121 |
Megszólal a film | 127 |
A hangosfilm alapelve az aszonkronitás | 129 |
Párbeszéd a hangosfilmen | 131 |
A hangosfilm ellenpontlana | 134 |
Első hangosfilmjeim ritmikus problémái | 137 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.