1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A film művészete és a filmrendezés alapjai

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Magyar Filmtudományi Intézet és Filmarchívum
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 305 oldal
Sorozatcím: Filmművészeti könyvtár
Kötetszám: 62
Nyelv: Magyar  
Méret: 18 cm x 12 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Lev Kulesov (1899-1970) mindig elsősorban pedagógusnak és gyakorlati filmesnek vallotta magát, soha nem pályázott a teoretikus címre. Ugyanakkor joggal védelmezte elsőbbségét a montázs elmélete... Tovább

Előszó

Lev Kulesov (1899-1970) mindig elsősorban pedagógusnak és gyakorlati filmesnek vallotta magát, soha nem pályázott a teoretikus címre. Ugyanakkor joggal védelmezte elsőbbségét a montázs elmélete terén az orosz filmben. Valóban az teszi annyira jelentőssé, hogy korán jelentkezett és mindenkinél előbb figyelt fel a vágás jelentőségére hazájában, és a világon az elsők között kísérletezett vele. Kulesov tehát a vágás gyakorlati megszállottja volt, erre építette a forgatókönyvet, a díszlettervezést és különösen a színészvezetést. írásaiban is a vágás problémakörét járta körül újra meg újra, különböző szempontokból általánosítva művészeti tapasztalatait.
Ez, valamint pedagógus alkata magyarázza, hogy műveiben - különösen a későbbiekben - sok az ismétlés. A jelen kötetben ezért csak részleteket közlünk A fény művészete, A művészet, a mai élet és a filmművészet és a Kamarafilmművészet című korai írásaiból, valamint A film művészete és A filmrendezés gyakorlata című könyveiből. Ezért nem került be a válogatásba A filmrendezés alapjai című 1941- ben, az ifjúsági amatőrmozgalom számára készült ismeretterjesztő műve, sem pedig a feleségével, A. Hohlovával együtt írt visszaemlékezései, az 50 év a filmben, amely egyáltalán nem elméleti jellegű... Vissza

Tartalom

Előszó - - - - - - - 5
Lev Kulesovról
Tamar Szeleznyeva: Lev Kulesov és a pszichológia dráma - - - 9
Lev Kulesov magáról
A montázs eredete (Interjú) - - - 77
Kezdetek - A kulesovi filmelmélet kialakulása
A fény művészete - - - - - 93
A filmművészeti modell - - - 95
A művészet, a mai élet és a filmművészet - - - - 98
Kamarafilmművészet - - - - 100
Lev Kulesov: A film művészete - - 103
I. A montázs mint a filmművészet alapja - - - - 108
II. A filmművészet anyaga - - - 127
V. A forgatókönyvről - - - - 146
VI. A modell betanítása - - - - 159
Lev Kulesov: A filmrendezés gyakorlata
Első rész
II. A hangmontázs elvei - - - - 187
Kérdések és válaszok - - - - 203
IV. A hang mint a film anyaga - - 226
Kérdések és válaszok - - - - 230
V. A színész tréningjének gyakorlata - - - - 235
Második rész
I. A próbamódszer keletkezése - - 270
Kérdések és válaszok - - - - 298
Lev Kulesov írásainak bibliográfiája - - - 301

Lev Kulesov

Lev Kulesov műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Lev Kulesov könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem