A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A film gyakorlata és elmélete

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Gondolat Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 306 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 18 cm x 12 cm
ISBN:
Megjegyzés: A könyv fekete-fehér fotókkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

E könyv magyar fordítása híven követi az olasz eredetit. Remélem, hogy akik a film problémáival foglalkoznak, valamennyire hasznát veszik majd könyvemnek, amely elemzi a film kifejezésmódjának... Tovább

Előszó

E könyv magyar fordítása híven követi az olasz eredetit. Remélem, hogy akik a film problémáival foglalkoznak, valamennyire hasznát veszik majd könyvemnek, amely elemzi a film kifejezésmódjának sajátos tényezőit. Természetesen nem szabályokat kíván felállítani, hiszen nagyon jól tudjuk, hogy az igazi művész a szabályok béklyóit mindig könnyedén le tudja vetni magáról. Vissza

Tartalom

Előszó a magyar kiadáshoz (Luigi Chiarini)5
Bevezetés7
A film technikája
Első fejezet35
A téma
Téma és a film36
A filmalkotás folyamatának egysége38
Az irodalmi szöveg és a megvalósítás38
A témával kapcsolatos egyéb tévedések39
Az igazi filmtéma42
A filmtéma-őrület44
A látható-hallható, mozgó világ meghatározása45
A stílus meghatározása46
Második fejezet48
A filmnovella
A filmnovella49
A cselekmény49
A cselekmény jellemző vonásai52
Az elbeszélő montázs56
A képsor56
A filmidő és a filmtér57
Képeket nem lehet ragozni57
A plasztikus anyag58
A párbeszédek60
Harmadik fejezet62
Az irodalmi forgatókönyv
A film mint vizuális dráma63
Az irodalmi forgatókönyv mint vázlat64
A kép64
A képkapcsolás67
Az analitikus montázs73
A párbeszédek76
Szinkron és aszinkron hangvágás77
A dialektus77
A dialógusok és a felvétel78
A szinkron79
A dialógus-mester80
A színpadi dialógusok felhasználása80
Negyedik fejezet82
A színészi játék
A színész mint művész82
A színművész Diderot-tól Sztanyiszlavszkijig82
Technika és rögtönzés83
A színész művészete84
Művészet és érzelem85
"Szívvel-lélekkel"85
Művészet és nyelvezet86
Művészet és pszichologizmus87
Színpadi színész és filmszínész88
A színpadi illúziókeltés89
A színpadi színész technikája90
A művészi értelemben vett természetesség90
A filmszínész technikája91
A film játékstílus93
A filmszínész önkontrollja94
Belső kapcsolat film és színész között94
A "deklamálás"96
A filmszínész külsejének jelentősége96
A közelkép97
A színész és a film kifejező eszközei99
A színész és a szerepek101
A színészek gyengéi és előítéletei102
Ötödik fejezet104
A forgatás
A felvétel104
A színészek megválasztása106
A színészvezetés108
A díszlet110
A berendezés111
A jelmezek112
A maszk114
A fényképezés114
A képkapcsolás117
Hatodik fejezet122
A vágás
A montázs122
A részletek kiválasztása123
A részletek felhasználása123
A hatások kiválogatása124
A ritmus keresése125
Szinkronitás és aszinkronitás126
Különleges hatások127
A zörejek127
A zene129
A zene szerepe a filmben129
A zene és a dialógus130
A zene és a kép egysége131
A technika lehetőségei131
A film és a művészetek
Első fejezet135
Film és látványosság
A film-poétikák kezdetei136
Canudótól az idealista filozófusokig136
A film mint művészet és a filmkép138
Művészet és elmélet143
A "kritikai revízió"144
Drámai szöveg filmelőadása146
Látványosság és film148
A látványosság folytonossága a színháztól a filmművészetig150
A látványosság önállósága az irodalmi szöveghez képest151
A szöveg, a film és szerzője152
Filmművészet és film153
A rendezés nem tipográfia157
A filmnek nincs "irodalmi szakasza"158
Diderot és a "filmtémák"159
A film születése161
A dokumentumfilm jelentősége163
A neorealizmus "dokumentarista értéke"164
Grierson kiáltványa165
A "valóság alkotó feltárása"167
A film sajátossága167
A látványosság és a "filmeszközök" alkalmazása169
A filmművészet és a látványosság megkülönböztetésnek problémái és nehézségei171
Válasz néhány ellenvetésre173
Második fejezet179
Film és színház
A színházi látványosság létjogosultsága179
Költészet és látványosság186
Film és látványosság192
Hasonlóságok és eltérések a színház és a film között195
Színházi és filmdramaturgia198
Színészi játék színházban és filmben200
A film alkotó rendezője202
Harmadik fejezet206
A film és a képzőművészetek
Három probléma207
A film vizualitása207
A film sajátosságai208
A harmadik dimenzió209
A formátum209
Kompozíciós problémák210
A festészet primitív hatásai210
Mire tanítanak a képzőművészetek212
Az avantgardizmus213
A képzőművészeti kultúra215
A történelmi filmek216
Festészet sugallta filmek216
A rajzfilmek217
A színesfilm218
Művészeti tárgyú dokumentumfilmek218
Negyedik fejezet224
A film és az elbeszélő irodalom
A film formanyelve224
A film és az elbeszélő irodalom egybevetése234
A hős242
A képek a filmben és az elbeszélő irodalomban246
A kifejező eszközök248
Szintetizáló természetű-e a film251
Kölcsönhatás az elbeszélő irodalom és a film között255
Luigi Chiarini (Nemeskürty István)261
Jegyzetek267
Filmcímek mutatója293
Névmutató297-306

Luigi Chiarini

Luigi Chiarini műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Luigi Chiarini könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem